Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203057112020 | Yaş ve Jenerasyon Çalışmaları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, jenerasyonların temel özelliklerine ilişkin bilgi sahibi olunması, jenerasyonlara göre sosyal, politik ve kültürel algıların fark edilmesi ve yaş odaklı hedef gruplara yönelik iletişim stratejilerinin kurgulanmasıdır.
Doç.Dr. Ebru Güzeloğlu
1 | Jenerasyonların temel özelliklerini anlayabilme |
2 | Jenerasyonlara göre sosyal, politik ve kültürel algıları anlayabilme |
3 | Yaş odaklı hedef grupların tutum, davranış ve yaşam biçimlerini analiz edebilme |
4 | Yaş odaklı hedef gruplara yönelik iletişim stratejilerini kurgulayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Jenerasyonların Temel Özellikleri, yaşam tarzları, düşünce ve davranış biçimleri, tüketim ve pazar özellikleri, medya ve teknoloji kullanımları, yaş odaklı hedef gruplara yönelik iletişim stratejileri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş, konu dağılımı, kaynak bilgisi | ||
2 | Kuşaklar, temel özellikleri ve tarihsel dönemler | ||
3 | Sessiz Kuşak: Yaşam tarzı, düşünce ve davranış biçimleri | ||
4 | Baby Boomers (BB): Yaşam tarzı, düşünce ve davranış biçimleri | ||
5 | X kuşağı: Yaşam tarzı, düşünce ve davranış biçimleri | ||
6 | Y kuşağı: Yaşam tarzı, düşünce ve davranış biçimleri | ||
7 | Z kuşağı: Yaşam tarzı, düşünce ve davranış biçimleri | ||
8 | Yeni kuşak tanımlamaları ve genel özellikleri | ||
9 | Kuşaklar, genel ve özel pazarlar | ||
10 | Kuşaklar ve tüketici davranışları | ||
11 | Kusaklar, medya ve teknoloji | ||
12 | Kusaklar ve çalışma hayatı | ||
13 | Kuşaklar ve çatışma | ||
14 | Yaş odaklı iletişim stratejileri | ||
15 | Yaş odaklı iletişim stratejileri | ||
16 | Final |
Adıgüzel, O., Batur, Z., Ekşili, N. (2014), Kuşakların değişen yüzü ve Y Kuşağı ile ortaya çıkan yeni çalışma tarzı: Mobil Yakalılar, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 1(19): 165-182. Alwin, D.F., (2002). Generations X, Y And Z: Are They Changing America, American Sociological Association, Contexts, 42(1): 42- 51. Ayhün, S.E. (2013). Kuşaklararası Farklılıklar ve Örgütsel Yansımaları. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(1): 93-112. Çoban, F., (2006). Milenyum Kuşağı Neleri Değiştirecek? Capital Dergisi, http://www.capital.com.tr/insan-kaynaklari/milenyum-kusagi-neleri-degistirecek-haberdetay-4109. Erişim: 10.01.2016. Özer, P.S., Eriş, E.D. ve Özmen, T.Ö, (2013). Kuşakların Farklılaşan İş Değerlerine İlişkin Emik Bir Araştırma, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 38: 123-142. Roberts, J. A., Manolis, C. (2000). Baby boomers and busters: an exploratory investigation of attitudes toward marketing, advertising and consumerism. Journal of Consumer Marketing. 17 (6):481-499 . Schawbel, D., Millennials vs. Baby Boomers: Who Would You Rather Hire? http://business.time.com/millennials-vs-baby-boomers-whowould-you-rather-hire. Erişim: 10.01.2016. Senbir, H. (2004) Z Son İnsan Mı?, “O” Kitaplar: İstanbul. Twenge, J. M. (2009) Ben Nesli (Çev. Esra Öztürk), İstanbul: Kaknüs Yayınları. Twenge, J. M., Campbell. S. M.,Hoffman. B. J. ve Lance. C. E. (2010) Generational Differences in Work Values: Leisure and Extrinsic Values Increasing, Social and Intrinsic Values Decreasing. Journal of Management. 36(5): 1117-1142. Williams, S. (2010) “Welcome To Generation Z”, B&T Magazine, Cilt: 60, Sayı: 2731, pp.12. Yelkikalan, N., Altın E. (2010), Farklı kuşakların Yönetimi, Yönetim Bilimleri Dergisi, 8(2): 13-17. Zempke, R., Raines, C., Filipczak, B., (2013), Generations at Work : Managing the Clash of Boomers, Gen Xers, and Gen Yers in the Workplace, 2nd Ed., Amacom, USA.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ev Ödevi | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Makale Kritik Etme | 2 | 1 | 2 |
Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
Rapor | 1 | 25 | 25 |
Ev Ödevi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 174 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 |