GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203057112020 Yaş ve Jenerasyon Çalışmaları Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, jenerasyonların temel özelliklerine ilişkin bilgi sahibi olunması, jenerasyonlara göre sosyal, politik ve kültürel algıların fark edilmesi ve yaş odaklı hedef gruplara yönelik iletişim stratejilerinin kurgulanmasıdır.


Doç.Dr. Ebru Güzeloğlu


1 Jenerasyonların temel özelliklerini anlayabilme
2 Jenerasyonlara göre sosyal, politik ve kültürel algıları anlayabilme
3 Yaş odaklı hedef grupların tutum, davranış ve yaşam biçimlerini analiz edebilme
4 Yaş odaklı hedef gruplara yönelik iletişim stratejilerini kurgulayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Jenerasyonların Temel Özellikleri, yaşam tarzları, düşünce ve davranış biçimleri, tüketim ve pazar özellikleri, medya ve teknoloji kullanımları, yaş odaklı hedef gruplara yönelik iletişim stratejileri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş, konu dağılımı, kaynak bilgisi
2 Kuşaklar, temel özellikleri ve tarihsel dönemler
3 Sessiz Kuşak: Yaşam tarzı, düşünce ve davranış biçimleri
4 Baby Boomers (BB): Yaşam tarzı, düşünce ve davranış biçimleri
5 X kuşağı: Yaşam tarzı, düşünce ve davranış biçimleri
6 Y kuşağı: Yaşam tarzı, düşünce ve davranış biçimleri
7 Z kuşağı: Yaşam tarzı, düşünce ve davranış biçimleri
8 Yeni kuşak tanımlamaları ve genel özellikleri
9 Kuşaklar, genel ve özel pazarlar
10 Kuşaklar ve tüketici davranışları
11 Kusaklar, medya ve teknoloji
12 Kusaklar ve çalışma hayatı
13 Kuşaklar ve çatışma
14 Yaş odaklı iletişim stratejileri
15 Yaş odaklı iletişim stratejileri
16 Final

Adıgüzel, O., Batur, Z., Ekşili, N. (2014), Kuşakların değişen yüzü ve Y Kuşağı ile ortaya çıkan yeni çalışma tarzı: Mobil Yakalılar, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 1(19): 165-182. Alwin, D.F., (2002). Generations X, Y And Z: Are They Changing America, American Sociological Association, Contexts, 42(1): 42- 51. Ayhün, S.E. (2013). Kuşaklararası Farklılıklar ve Örgütsel Yansımaları. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(1): 93-112. Çoban, F., (2006). Milenyum Kuşağı Neleri Değiştirecek? Capital Dergisi, http://www.capital.com.tr/insan-kaynaklari/milenyum-kusagi-neleri-degistirecek-haberdetay-4109. Erişim: 10.01.2016. Özer, P.S., Eriş, E.D. ve Özmen, T.Ö, (2013). Kuşakların Farklılaşan İş Değerlerine İlişkin Emik Bir Araştırma, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 38: 123-142. Roberts, J. A., Manolis, C. (2000). Baby boomers and busters: an exploratory investigation of attitudes toward marketing, advertising and consumerism. Journal of Consumer Marketing. 17 (6):481-499 . Schawbel, D., Millennials vs. Baby Boomers: Who Would You Rather Hire? http://business.time.com/millennials-vs-baby-boomers-whowould-you-rather-hire. Erişim: 10.01.2016. Senbir, H. (2004) Z Son İnsan Mı?, “O” Kitaplar: İstanbul. Twenge, J. M. (2009) Ben Nesli (Çev. Esra Öztürk), İstanbul: Kaknüs Yayınları. Twenge, J. M., Campbell. S. M.,Hoffman. B. J. ve Lance. C. E. (2010) Generational Differences in Work Values: Leisure and Extrinsic Values Increasing, Social and Intrinsic Values Decreasing. Journal of Management. 36(5): 1117-1142. Williams, S. (2010) “Welcome To Generation Z”, B&T Magazine, Cilt: 60, Sayı: 2731, pp.12. Yelkikalan, N., Altın E. (2010), Farklı kuşakların Yönetimi, Yönetim Bilimleri Dergisi, 8(2): 13-17. Zempke, R., Raines, C., Filipczak, B., (2013), Generations at Work : Managing the Clash of Boomers, Gen Xers, and Gen Yers in the Workplace, 2nd Ed., Amacom, USA.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ev Ödevi 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 3 42
Makale Kritik Etme 2 1 2
Bireysel Çalışma 10 5 50
Okuma 10 3 30
Rapor 1 25 25
Ev Ödevi 1 25 25
Toplam İş Yükü (saat) 174

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek