GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203057022020 Siyasal İletişim Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, seçim sürecinde ve siyasal süreçte kitle iletişim araçlarının ve diğer iletişim kanallarının rollerini analiz etmektir. Bu kapsamda, siyasal kurumlarla medya arasındaki ilişkilere odaklanarak kitle iletişim araçlarının siyasal süreçte üstlendikleri rol ortaya konulmaya çalışılacaktır. Bu ders kapsamında, demokratik süreçte kitle iletişim araçlarının rolü analiz edilecektir. Ders, medya çağı olarak da isimlendirilen çağımızda siyasal olgu ve olayları etkileyen üç ana eksen üzerine oturmaktadır: Basın, politikacılar ve kamu. Dersin ilk bölümünde yükselen “modern kampanya” tarzları ortaya konularak, medyanın politika üzerindeki etkileri ortaya konulacaktır. İkinci bölümde, siyasal reklamcılık ve basın-politika ilişkilerinin çeşitli modelleri üzerine odaklanılacaktır. Dersin üçüncü bölümü ise, internet çağında politikanın yeniden yükselişi ve kamu(oyu) üzerinde siyasal iletişim biçimlerinin çeşitli etkileri üzerine odaklanmaktadır.



1 Seçim sürecinde medyanın rolünü anlayabilme
2 Siyasal iletişim araştırmalarının kapsamını açıklayabilme
3 Medya çağını politik açıdan açıklayabilme
4 Siyasal kampanyalarda medya kullanımını anlayabilme
5 İnternetin politika üzerindeki etkisini açıklayabilme


Yok


Yok


Siyasal iletişim araştırmalarına genel bakış Siyasal iletişim ile politika ve medya bağlantısı Siyasal iletişim çalışmalarında teorik yaklaşımlar Yeni medya ve siyasal iletişim Seçim sürecinde medya ve yeni medyanın kullanımı Siyasal iletişim çalışmalarında web sitesi inceleme yöntemleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Siyasal İletişim
3 Siyasal iletişim çalışmalarında kuramsal yaklaşımlar
4 Medya ve siyasal iletişim
5 Siyasal iletişimin diğer disiplinlerle bağlantısı
6 Medyada politika
7 Yeni medya-internet ve siyasal iletişim
8 ARA SINAV
9 Seçim sürecinde partiler ve adayların medya kullanım tarzları
10 Siyasal reklam-haber ilişkisi
11 Parti ve aday web sitelerinin incelenmesi
12 Türkiye’de siyasal iletişim çalışmaları
13 Örnek araştırma sunumu
14 Örnek araştırma sunumu-tartışma
15 Genel değerlendirme
16 FİNAL SINAVI

BEKTAŞ, Arsev; Siyasal Propaganda: Tarihsel Evrimi ve Demokratik Toplumdaki Uygulamaları, Bağlam Yayınları, İstanbul, 2002. BENNET, W. Lance and ENTMAN, Robert; Mediated Politics: Communication in the Future of Democracy, Cambridge University Press, 2000. NORRIS, Pippa; A Virtuous Circle: Political Communications in Post-Industrial Democracies, Cambridge University Press, 2000. NORRİS, Pippa; Digital Divide : Civic Engagement, Information Poverty, and the Internet Worldwide (Communication, Society and Politics), Cambridge University Press, 2001. UZTUĞ, Ferruh; Siyasal İletişim Yönetimi, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2007. YAVAŞGEL, Emine, Siyasal İletişim: Kavramlar ve Ardındakiler, Babil Yayınları, Ankara, 2004.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 2 4 8
Bireysel Çalışma 14 6 84
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 11 11
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 12 12
Okuma 14 6 84
Toplam İş Yükü (saat) 243

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek