GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203055042020 Medya İlişkileri Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; öğrencilerin medya sektörü ile ilgili kavramsal bilgileri ve güncel yaklaşımları öğrenmelerini ve hem geleneksel hem de sosyal medya ilişkilerinin temel dayanaklarını kavramalarını sağlamaktır. Bu şekilde uygulamaya dönük kuramsal bilgilerin aktarılması ile kurumun hedeflerini gerçekleştirmeye yönelik uzun soluklu medya ilişkilerinin nasıl inşa edilip yönetileceğinin bilinir kılınması amaçlanmaktadır.


Doç. Dr. Selin BİTİRİM OKMEYDAN


1 Medya ile ilgili kavramları ilişkilendirebilme
2 Medyanın temel ilişki biçimlerini ve ilişki kurma yöntemlerini kavrayabilme
3 Medya ilişkilerinde halkla ilişkilerin önemini anlayabilme
4 Geleneksel ve sosyal medyanın kullandığı iletişim platformları hakkında bilgi sahibi olabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Dersin işlenişinde ve içeriğinde, sunuş ve buluş yönteminden hareketle anlatım, tartışma ve örnek olay sunumu gibi tekniklerden yararlanılmaktadır. Ders genel olarak öğretim üyesinin konuya yönelik temel kavramları örnekler üzerinden anlatımı ile yürütülmektedir. Dersin belirli konularında öğrencilerin de aktif katılımını sağlayabilmek için bir hafta önceden tartışma konusu verilerek öğrencilerin ilgili konuda araştırma yaparak ve gerekli okumaları sağlayarak derse hazır gelmeleri istenmektedir. Medya ilişkilerinde dikkat edilmesi gereken temel kuralların geleneksel ve sosyal medya çerçevesinden ele alınması hedeflenmektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgilerin sunulması ve temel kaynakların önerilmesi
2 - Medyanın yapısı ve işlevleri - Geleneksel medyadan sosyal medyaya medyanın geçirdiği dönüşüm ve nedenleri - Türkiye’de ve dünyada medyanın tarihçesi
3 - Medyada haber kavramı - Geleneksel ve sosyal medyada habere yaklaşım - Haber konularını belirleme süreci
4 - Medya ilişkilerinin kurumsal açıdan önemi - Medya ile etkili iletişim yöntemleri - Medya yöneticileri ile uzun süreli ilişki geliştirmeye yönelik yaklaşımlar
5 - Medya ilişkilerinde basın bülteninin önemi - İyi bir basın bülteni yazmanın ilkeleri - Basın bültenini hedef kitlelere ulaştırma yöntemleri
6 - Medya ilişkilerinde geleneksel ve sosyal medya farkı - Medya ilişkilerinde sosyal medyanın önemi - Medya ilişkilerinde sosyal medya kullanımına yönelik Türkiye’den ve dünyadan uygulamalar
7 - Medya ilişkileri ve halkla ilişkiler - Geleneksel ve sosyal medyada halkla ilişkiler - Medya ilişkilerinde konu ve kriz yönetimi
8 Ara-Sınav
9 - Medya ilişkilerinde imaj ve itibarın önemi - Medya ilişkilerinde doğru imaj ve itibar yönetimi - Medya ilişkilerinde imaj ve itibar geliştirmeye yönelik Türkiye’den ve dünyadan örnekler
10 - Medya ilişkileri ve planlama - Medya ilişkilerinde iletişim yönetimi - Medyada doğru temsil ve yer alma yöntemleri
11 - Yerel ve bölgesel medya ilişkileri - Ulusal ve uluslararası medya ilişkileri - Medya ilişkileri ve diplomasi
12 - Medya ilişkileri ve etkinlik yönetimi - Medya ilişkilerinde tanıtım, promosyon ve toplantı - Medya ilişkilerinde etkinlik yönetimi örnekleri
13 - Medya ilişkilerinde röportajın önemi - Medya ilişkilerinde kurum sözcülüğü - Medya ilişkilerinde başarılı ve başarısız röportaj örnekleri
14 - Medya ilişkilerini ölçme ve değerlendirme - Geleneksel ve sosyal medyada ölçme ve değerlendirme yöntemleri - Ölçme ve değerlendirme sonrası medya ilişkilerini raporlama
15 - Geleneksel ve sosyal medyada etik - Medya ilişkilerinde etik sorunlar - Medya ilişkilerinde etik dışı davranış örnekleri

Adaklı, G. (2006). Türkiye’de Medya Endüstrisi, İzmir: İnkılap Yayınları. - Akbulut, D. (2017). Halkla İlişkiler Perspektifinden Medya, İstanbul: Der Yayınları. - Akca, E. B. (2014). Yeni Medya Pratikler Olanaklar, İzmit: Umuttepe Yayınları. - Alikılıç, Ö. A. (2011). Halkla İlişkiler 2.0, Ankara: Efil Yayınevi. - Aydede, C. (2004). Profesyonel Bir İlişki: Medya ve Halkla İlişkiler, İstanbul: Rota Yayınları. - Ayhan, A. (2015). Halkla İlişkiler: Tarihçe, Kavram ve Medya İlişkileri, Konya: Literatürk Academia. - Başak, S. E. (2019). Dijital Halkla İlişkiler, Konya: Eğitim Yayınevi. - Binatlı, C. (2011). İletişim ve Teknoloji: Olanaklar, Uygulamalar, Sınırlar, İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınları. - Bland, M., Theaker, A. and Wragg, D. (2005). Effective Media Relations, UK: Cogan Page. - Çöklü, E. Y. (2005). Halkla İlişkilerde Medya Yönetimi Yeni İletişim Teknolojileriyle, İstanbul: Set-Systems Tercümanlık Ltd. - Dedeoğlu, G. (2016). Teknoloji İletişim Yeni Medya ve Etik, Bursa: Sentez Yayınları. - Deniz, Ç. ve Hülür, A. B. (2016). Yeni Medya ve Toplum: Disiplinlerarası Yaklaşım, Konya: Literatürk Academia. - Dönmez, U. ve Okutan, B. (2019). Yargıtay Kararları Işığında Sosyal Medya ve İş İlişkisi, İstanbul: Yetkin Yayıncılık. - Fitch, B. (2004). Media Relations Handbook, USA: The Capitol Net, Inc. - Gülnar, B. ve Balcı, Ş. (2019). Yeni Medya ve Kültürleşen Toplum, Konya: Literatürk Academia. - Işık, M. ve Erdem, A. (2008). Tüm Yönleriyle Medya ve İletişim, Konya: Eğitim Yayınevi. - İnceoğlu, Y. G. (2018). Uluslararası Medya-Medya Eleştirileri, İstanbul: Der Yayınları. - Johnston, J. (2013). Media Relations: Issues and Strategies, 2nd Ed., London: Allen & Unwin. - Karaboğa, T. ve Aktaş, B. (2010). Medya ve Toplum İlişkileri, Ankara: Karınca Yayınevi. - Knights, K. (2010). Strategic Planning in Public Relations, 2nd Ed., Thorogood. - Marsh, C., Guth, D. W. and Short, B. (2017). Strategic Writing: Multimedia Writing for Public Relations, Advertising and More, UK: Routledge. - Okay, A. ve Okay, A. (2010). Halkla İlişkiler ve Medya, İstanbul: MediaCat Kitapları. - Onat, F. (2014). Dijital Çağda Halkla İlişkiler Yazarlığı, Ankara: Nobel Yayıncılık. - Örs, F. (2016). Medya Etik- Medya, İletişim, Etik, Bursa: Sentez Yayınları. - Penning, T. (2019). Media Relations Writing, USA: Penning Ink Publications. - Schenkler, I, and Herrling, T. (2004). Guide to Media Relations, UK: Pearson/Prentice Hall. - Seitel, F. P. (2015). Halkla İlişkiler Uygulamaları, (Çev. S. M. Çakar), İstanbul: Nobel Yayıncılık. - Smith, R. (2013). Public Relations: The Basics, UK: Routledge. - Smith, R. D. (2011). Strategic Planning for Public Relations, New York: Taylor & Francis. - Smith, R. D. (2012). Becoming a Public Relations Writer, New York: Taylor & Francis. - Stanton, R. (2007). Media Relations, UK: Oxford University Press. - Stanton, R. (2017). Corporate Strategic Communication, UK: Macmillan Education, Palgrave. - Stewart, S. (2005). Medya ile İlişkiler Rehberi, (Çev. Ö. Emir), İstanbul: MediaCat Yayınları. - Tagay, Ö., Çalışandemir, F., Ünüvar, P. ve Deniz, İ. (2019). İnsan İlişkileri ve İletişim, Ankara: Vizetek Yayıncılık. - Tekvar, S. O. (2016). Yeni Medya, Yeni Halkla İlişkiler, Ankara: Karınca Yayınevi. - Uyar, A. (2018). Müşteri İlişkileri ve Geleceği, Ankara: Efil Yayınevi. - Ülger, B. (2003). İşletmelerde İletişim ve Halkla İlişkiler, İstanbul: Der Yayınları: 365. - van Dijk, J. (2016). Ağ Toplumu: Alternatif Medya ve Toplumsal Hareketler, İstanbul: Kafka. - Whitaker, R., Ramsey, J. and Smith, R. D. (2008). MediaWriting: Print, Broacast and Public Relations, New York: Taylor & Francis. - Wilson, L. J. and Ogden, J. (2014). Strategic Communications Planning for Public Relations and Marketing, 6th Ed., USA: Kendall/Hunt Publishing. - Yengin, D. (2012). Yeni Medya Ve…, İstanbul: Anahtar Kitaplar Yayınevi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Örnek Vaka İncelemesi 6 10 60
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 6 10 60
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 5
ÖÇ 2 5 5
ÖÇ 3 5 5
ÖÇ 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek