GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203055142020 Türkiye'nin Uluslararası İmajı Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Türkiye’nin proaktif dış politikası ve uluslararası kamuoyunda öncü ve lider olmak üzere geliştirdiği dış politika hamleleri ile birlikte, uluslararası imaj oluşumu, temel dış politika parametrelerinden olmuştur. Dersin amacı Türkiye’nin uluslararası imajını geliştirici ve uluslararası kamuoyunda olumlu algılanmasını destekleyici iletişim önerileri ve halkla ilişkiler stratejileri geliştirmek ve bu konuda yol gösterici bir model oluşturmaktır.



1 Bir ülkenin uluslararası kamuoyunda etkin bir güç olmasını sağlayacak politikaları tanıma
2 İmaj kavramının uluslararası algı yönetimi perspektifinde bileşenlerini tanıma
3 İmaj analizleri ve modellerine hakim olma


Yok


Yok


* Türkiye'nin dış politikasında yükselen değerler * Dış politikada uluslararası öncüler ve liderler * Dış politikada uluslararası imaj ve itibar yönetimi * Uluslararası politikada kamuoyu oluşturacak iletişim modelleri ve halkla ilişkiler stratejileri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri.
2 Uluslararası İmaj –kavramsal çerçeve
3 Uluslararası İmaj oluşum süreci
4 Uluslararası imaj ve kamuoyu
5 Uluslararası İmaj Timi
6 Türkiye’nin mevcut uluslararası imajı
7 Türkiye’nin uluslar arası imajını geliştirmeye dönük yaratıcı iletişim stratejileri
8 Ara sınav (Vize)
9 Türkiye’nin uluslararası imajı için mesaj planlama ve imaj içeriği seçimi
10 Türkiye’nin Uluslararası imajını etkileyen hedef kitleler
11 Türkiye’nin uluslar arası imajını oluşturmada belirleyici Liderlik perspektifi
12 Türkiye’nin uluslar arası imajına dönük ana modeller geliştirilmesi
13 Türkiye’nin uluslar arası imajı-medya planlama
14 Ödev Sunumları
15 Ödev Sunumları
16 Final

Bektaş Arsev, Kamuoyu İletişim ve Demokrasi , Bağlam Yayınları, İstanbuli 1996 Brown, James A., Siyasal Propaganda, Yusuf Yazar(çev),Ağaç Yayınları, İstanbul, 1992. Hall, Stuart, Representation, Cultural Representation and Signifiying Practices, Sage Pub, London, 1997. Kongar Emre, 21. Yüzyılda Türkiye, Remzi Kitabevi, ,İstanbul, 2000. Yavaşgil, Emine, “Uluslar arası Siyasette İletişim Politikaları Yaratan İdeolojik Tabanlı Olgu ve Kavramlar”, Medyada Yeni Yaklaşımlar, Metin Işık(edt), Eğitim Kitabevi, Konya, 2004. Bilgehan Gültekin, Leyla Budak, Ermeni Rum, Yahudi Lobileri Örneğinde Lobicilik Kavramlarına Giriş, Nobel Yayınevi, Ankara, 2007.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 15 1 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 5 3 15
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek