Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203055142020 | Türkiye'nin Uluslararası İmajı | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Türkiye’nin proaktif dış politikası ve uluslararası kamuoyunda öncü ve lider olmak üzere geliştirdiği dış politika hamleleri ile birlikte, uluslararası imaj oluşumu, temel dış politika parametrelerinden olmuştur. Dersin amacı Türkiye’nin uluslararası imajını geliştirici ve uluslararası kamuoyunda olumlu algılanmasını destekleyici iletişim önerileri ve halkla ilişkiler stratejileri geliştirmek ve bu konuda yol gösterici bir model oluşturmaktır.
1 | Bir ülkenin uluslararası kamuoyunda etkin bir güç olmasını sağlayacak politikaları tanıma |
2 | İmaj kavramının uluslararası algı yönetimi perspektifinde bileşenlerini tanıma |
3 | İmaj analizleri ve modellerine hakim olma |
Yok
Yok
* Türkiye'nin dış politikasında yükselen değerler * Dış politikada uluslararası öncüler ve liderler * Dış politikada uluslararası imaj ve itibar yönetimi * Uluslararası politikada kamuoyu oluşturacak iletişim modelleri ve halkla ilişkiler stratejileri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri. | ||
2 | Uluslararası İmaj –kavramsal çerçeve | ||
3 | Uluslararası İmaj oluşum süreci | ||
4 | Uluslararası imaj ve kamuoyu | ||
5 | Uluslararası İmaj Timi | ||
6 | Türkiye’nin mevcut uluslararası imajı | ||
7 | Türkiye’nin uluslar arası imajını geliştirmeye dönük yaratıcı iletişim stratejileri | ||
8 | Ara sınav (Vize) | ||
9 | Türkiye’nin uluslararası imajı için mesaj planlama ve imaj içeriği seçimi | ||
10 | Türkiye’nin Uluslararası imajını etkileyen hedef kitleler | ||
11 | Türkiye’nin uluslar arası imajını oluşturmada belirleyici Liderlik perspektifi | ||
12 | Türkiye’nin uluslar arası imajına dönük ana modeller geliştirilmesi | ||
13 | Türkiye’nin uluslar arası imajı-medya planlama | ||
14 | Ödev Sunumları | ||
15 | Ödev Sunumları | ||
16 | Final |
Bektaş Arsev, Kamuoyu İletişim ve Demokrasi , Bağlam Yayınları, İstanbuli 1996 Brown, James A., Siyasal Propaganda, Yusuf Yazar(çev),Ağaç Yayınları, İstanbul, 1992. Hall, Stuart, Representation, Cultural Representation and Signifiying Practices, Sage Pub, London, 1997. Kongar Emre, 21. Yüzyılda Türkiye, Remzi Kitabevi, ,İstanbul, 2000. Yavaşgil, Emine, “Uluslar arası Siyasette İletişim Politikaları Yaratan İdeolojik Tabanlı Olgu ve Kavramlar”, Medyada Yeni Yaklaşımlar, Metin Işık(edt), Eğitim Kitabevi, Konya, 2004. Bilgehan Gültekin, Leyla Budak, Ermeni Rum, Yahudi Lobileri Örneğinde Lobicilik Kavramlarına Giriş, Nobel Yayınevi, Ankara, 2007.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 5 | 3 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 |