| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9203055182020 | Sosyal Medya Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Dersin amacı öğrencilerin sosyal medyayı bir kurumsal iletişim ve pazarlama aracı olarak anlayıp yönetmelerine yardımcı olmaktadır.
Doç. Dr. Miray Beşbudak
| 1 | Sosyal medya konusuna ilişkin temel kavram, terim ve stratejileri anlayabilmek |
| 2 | Geleneksel medya ile yeni medya arasındaki farklılıkları anlayabilmek |
| 3 | Pazarlamanın ve kurumsal iletişimin karşılaştığı çağdaş sorunlara sosyal medya aracılığı ile çözüm sunabilmek |
| 4 | Sosyal medya kampanyalarını ve uygulamalarını tasarlayabilmek, uygulamayabilmek ve sonuçlarını değerlendirebilmek |
Birinci Öğretim
[Yok]
Geleneksel ve Sosyal Medya arasındaki farklar ve benzerlikler, Yeni medya ve sosyal medya arasınkiler ilişki, Bir halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama aracı olarak sosyal medya, Sosyal medya eğilimleri saptamak, irdelemek
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal Medyaya Yönetimine Giriş: Kavramlar, Terimler ve Tarihçe | ||
| 2 | Geleneksel Medya ve Yeni Medya: Farklar ve Benzerlikler | ||
| 3 | Ağ Toplumu, Yeni Ekonomi ve Ağ Etkisi/Ağ Dışsallıkları | ||
| 4 | Web 1.0 ve Web 2.0: Sosyal Medya ve Web 2.0 İlişkisi | ||
| 5 | Sosyal Medya Türleri: Bloglar, Mikro Bloglar, İçerik Siteleri, Forumlar, Sosyal Ağ Siteleri | ||
| 6 | Sosyal Medya Türleri: Bloglar, Mikro Bloglar, İçerik Siteleri, Forumlar, Sosyal Ağ Siteleri Sosyal Medyanın Mülkiyeti ve Tüketici Yaratımlı İçerik | ||
| 7 | Sosyal Ağ Siteleri ve Sosyal Sermaye | ||
| 8 | Ara Sınav | ||
| 9 | Bir Pazarlama İletişimi Ortamı Olarak Sosyal Medya: Reklamcılık | ||
| 10 | Bir Pazarlama İletişimi Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ağızdan Ağıza İletişim | ||
| 11 | Bir Pazarlama İletişimi Ortamı Olarak Sosyal Medya: Viral Yayılmalar | ||
| 12 | Sosyal Medyada Kimlik, İtibar ve Halkla İlişkiler | ||
| 13 | Sosyal Medya Eğilimlerini İzlemek, Ölçmek ve Analiz Etmek | ||
| 14 | Sosyal Medya, Kişisel Haklar, Mahremiyet ve Etik | ||
| 15 | Sosyal Medyada Gelecek Eğilimler | ||
| 16 | Final Sınavı |
Acar A S ve Maxim P (2008) Online Social Networks and Insights into Marketing Communications, Journal of Internet Commerce, 6: 4, 55 -72. Acquisti A ve Gross R (2006) Imagined Communities: Awareness, Information Sharing, and Privacy on the Facebook, PET,(__) 1-16. Berners-Lee Tim (2011) http://www.w3.org/People/Berners-Lee/, E.T: 02.02.2011. Bourdieu P ve Wacquant L J D (1992) An Invitation to Reflexive Sociology, University of Chicago Press, Chicago. Boyd D M ve Ellison N B (2008) Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship, Journal of Computer-Mediated Communication (13), 210–230. Briggs, Rex, Nigel Hollis (1997), "Advertising on the Web: Is There Response Before Click-Through,'" Journal Of Advertising Reserach, 37,2, ss( 33-45). Bruns A ve Bahnisch M (2009) Social Media: Tools for User-Generated Content- Social Drivers behind Growing Consumer Participation in User-Led Content Generation, (1) – State of the Art March, 1-60. BUTTLE, Francis A.; Word of Mouth: Understanding and Managing Refferal Marketing, Journal of Strategic Marketing, Sayı.6, No.3, 1998, s. 241. Caroline Fox, Abi Reynolds, Stephan Weibelzahl, Javin Li, Face the Facts: An Eye-Tracking Study Investigating How Irish Users Engage With Advertising And Media On Facebook, National Collage Of Ireland E-Learning Laboratory, June 2010, http://mulley.ie/research/MulleyFacebookStudy.pdf Christian Maurer, and Rona Wiegmann (2011), Effectiveness of Advertising on Social Network Sites: A Case Study on Facebook, Rob Law, Matthias Fuchs, Francesco Ricci (Eds.) Information and Communication Technologies in Tourism, SpringerWienNewYork , 485-498. Constantinides E. ve Fountain S J (2007) Special Issue Papers Web 2.0: Conceptual Foundations and Marketing Issues, Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice, 231-244. Cormode G ve Krishnamurthy B (2008) Key Differences between Web1.0 and Web2.0, http://frodo.lib.uic.edu/newjournals/index.php/FM/article/view/375, (1-30) E.T: 03.02.2011. Donath J ve Boyd D (2004) Public Displays of Connection, BT Technology Journal, (22) 4, 71-82. Dutton W H, Rogers E M ve Jun, S H (1987). Diffusion and social impacts of personal computers, Communication Research, (14) 219-250. Ellison N B, Steinfield C ve Lampe, C. (2006) Spatially Bounded Online Social Networks and Social Capital: The Role of Facebook, Annual Conference of the International Communication Association (ICA), 19-23 Haziran, 1-36. Ellison N B, Steinfield C ve Lampe, C. (2007) The Benefits of Facebook ‘‘Friends:’’ Social Capital and College Students’ Use of Online Social Network Sites Journal of Computer-Mediated Communication 12, 1143–1168. Haythornthwaite C (2005) Social Networks and Internet Connectivity Effects, Information, Communication & Society, 8(2), 125-147. HENNING-THURAU, Thorsten; GWINNER, Kevin P., WALSH, Gianfranco; GREMLER, Dwayne D.; Electronic Word of Mouth Via Consumer Opinion Platforms: What Motivates Consumers to Articulate Themselves on the Internet, Journal of Interactive Marketing, Cilt 18. No. 1, 2004, ss. 38-52. Huysman M ve Wulf V (2004) Social Capital and Information Technology, MIT Press, Cambridge, MA. Louise Kelly, Gayle Kerr, And Judy Drennan, Avoidance Of Advertising In Social Networkıng Sites: The Teenage Perspective, Journal of Interactive Advertising, Vol 10 No 2(Spring 2010), pp. 16‐27. © 2010 American Academy of Advertising, All rights reserved ISSN 1525‐2019 Lampe C, Ellison N B ve Steinfield C, (2008) Changes in Use and Perception of Facebook, CSCW'08, Kasım 8-12, 2008, San Diego, California, USA, 721-730. Bruns A ve Bahnisch M (2009) Social Media: Tools for User-Generated Content- Social Drivers behind Growing Consumer Participation in User-Led Content Generation, (1) – State of the Art March, 1-60.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Makale Kritik Etme | 6 | 10 | 60 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
| Okuma | 14 | 3 | 42 |
| Rapor | 4 | 10 | 40 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 180 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 4 | ||||||||||||||
| ÖÇ 2 | 5 | 4 | ||||||||||||||
| ÖÇ 3 | 5 | 4 | ||||||||||||||
| ÖÇ 4 | 5 | 4 |