Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203055182020 | Sosyal Medya Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Dersin amacı öğrencilerin sosyal medyayı bir kurumsal iletişim ve pazarlama aracı olarak anlayıp yönetmelerine yardımcı olmaktadır.
Doç. Dr. Miray Beşbudak
1 | Sosyal medya konusuna ilişkin temel kavram, terim ve stratejileri anlayabilmek |
2 | Geleneksel medya ile yeni medya arasındaki farklılıkları anlayabilmek |
3 | Pazarlamanın ve kurumsal iletişimin karşılaştığı çağdaş sorunlara sosyal medya aracılığı ile çözüm sunabilmek |
4 | Sosyal medya kampanyalarını ve uygulamalarını tasarlayabilmek, uygulamayabilmek ve sonuçlarını değerlendirebilmek |
Birinci Öğretim
[Yok]
Geleneksel ve Sosyal Medya arasındaki farklar ve benzerlikler, Yeni medya ve sosyal medya arasınkiler ilişki, Bir halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama aracı olarak sosyal medya, Sosyal medya eğilimleri saptamak, irdelemek
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sosyal Medyaya Yönetimine Giriş: Kavramlar, Terimler ve Tarihçe | ||
2 | Geleneksel Medya ve Yeni Medya: Farklar ve Benzerlikler | ||
3 | Ağ Toplumu, Yeni Ekonomi ve Ağ Etkisi/Ağ Dışsallıkları | ||
4 | Web 1.0 ve Web 2.0: Sosyal Medya ve Web 2.0 İlişkisi | ||
5 | Sosyal Medya Türleri: Bloglar, Mikro Bloglar, İçerik Siteleri, Forumlar, Sosyal Ağ Siteleri | ||
6 | Sosyal Medya Türleri: Bloglar, Mikro Bloglar, İçerik Siteleri, Forumlar, Sosyal Ağ Siteleri Sosyal Medyanın Mülkiyeti ve Tüketici Yaratımlı İçerik | ||
7 | Sosyal Ağ Siteleri ve Sosyal Sermaye | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Bir Pazarlama İletişimi Ortamı Olarak Sosyal Medya: Reklamcılık | ||
10 | Bir Pazarlama İletişimi Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ağızdan Ağıza İletişim | ||
11 | Bir Pazarlama İletişimi Ortamı Olarak Sosyal Medya: Viral Yayılmalar | ||
12 | Sosyal Medyada Kimlik, İtibar ve Halkla İlişkiler | ||
13 | Sosyal Medya Eğilimlerini İzlemek, Ölçmek ve Analiz Etmek | ||
14 | Sosyal Medya, Kişisel Haklar, Mahremiyet ve Etik | ||
15 | Sosyal Medyada Gelecek Eğilimler | ||
16 | Final Sınavı |
Acar A S ve Maxim P (2008) Online Social Networks and Insights into Marketing Communications, Journal of Internet Commerce, 6: 4, 55 -72. Acquisti A ve Gross R (2006) Imagined Communities: Awareness, Information Sharing, and Privacy on the Facebook, PET,(__) 1-16. Berners-Lee Tim (2011) http://www.w3.org/People/Berners-Lee/, E.T: 02.02.2011. Bourdieu P ve Wacquant L J D (1992) An Invitation to Reflexive Sociology, University of Chicago Press, Chicago. Boyd D M ve Ellison N B (2008) Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship, Journal of Computer-Mediated Communication (13), 210–230. Briggs, Rex, Nigel Hollis (1997), "Advertising on the Web: Is There Response Before Click-Through,'" Journal Of Advertising Reserach, 37,2, ss( 33-45). Bruns A ve Bahnisch M (2009) Social Media: Tools for User-Generated Content- Social Drivers behind Growing Consumer Participation in User-Led Content Generation, (1) – State of the Art March, 1-60. BUTTLE, Francis A.; Word of Mouth: Understanding and Managing Refferal Marketing, Journal of Strategic Marketing, Sayı.6, No.3, 1998, s. 241. Caroline Fox, Abi Reynolds, Stephan Weibelzahl, Javin Li, Face the Facts: An Eye-Tracking Study Investigating How Irish Users Engage With Advertising And Media On Facebook, National Collage Of Ireland E-Learning Laboratory, June 2010, http://mulley.ie/research/MulleyFacebookStudy.pdf Christian Maurer, and Rona Wiegmann (2011), Effectiveness of Advertising on Social Network Sites: A Case Study on Facebook, Rob Law, Matthias Fuchs, Francesco Ricci (Eds.) Information and Communication Technologies in Tourism, SpringerWienNewYork , 485-498. Constantinides E. ve Fountain S J (2007) Special Issue Papers Web 2.0: Conceptual Foundations and Marketing Issues, Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice, 231-244. Cormode G ve Krishnamurthy B (2008) Key Differences between Web1.0 and Web2.0, http://frodo.lib.uic.edu/newjournals/index.php/FM/article/view/375, (1-30) E.T: 03.02.2011. Donath J ve Boyd D (2004) Public Displays of Connection, BT Technology Journal, (22) 4, 71-82. Dutton W H, Rogers E M ve Jun, S H (1987). Diffusion and social impacts of personal computers, Communication Research, (14) 219-250. Ellison N B, Steinfield C ve Lampe, C. (2006) Spatially Bounded Online Social Networks and Social Capital: The Role of Facebook, Annual Conference of the International Communication Association (ICA), 19-23 Haziran, 1-36. Ellison N B, Steinfield C ve Lampe, C. (2007) The Benefits of Facebook ‘‘Friends:’’ Social Capital and College Students’ Use of Online Social Network Sites Journal of Computer-Mediated Communication 12, 1143–1168. Haythornthwaite C (2005) Social Networks and Internet Connectivity Effects, Information, Communication & Society, 8(2), 125-147. HENNING-THURAU, Thorsten; GWINNER, Kevin P., WALSH, Gianfranco; GREMLER, Dwayne D.; Electronic Word of Mouth Via Consumer Opinion Platforms: What Motivates Consumers to Articulate Themselves on the Internet, Journal of Interactive Marketing, Cilt 18. No. 1, 2004, ss. 38-52. Huysman M ve Wulf V (2004) Social Capital and Information Technology, MIT Press, Cambridge, MA. Louise Kelly, Gayle Kerr, And Judy Drennan, Avoidance Of Advertising In Social Networkıng Sites: The Teenage Perspective, Journal of Interactive Advertising, Vol 10 No 2(Spring 2010), pp. 16‐27. © 2010 American Academy of Advertising, All rights reserved ISSN 1525‐2019 Lampe C, Ellison N B ve Steinfield C, (2008) Changes in Use and Perception of Facebook, CSCW'08, Kasım 8-12, 2008, San Diego, California, USA, 721-730. Bruns A ve Bahnisch M (2009) Social Media: Tools for User-Generated Content- Social Drivers behind Growing Consumer Participation in User-Led Content Generation, (1) – State of the Art March, 1-60.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 6 | 10 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Rapor | 4 | 10 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 |