GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203057142020 İlişkisel Pazarlama Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans



Öğrencilerin ilişkisel pazarlama kavramı ile ilgili bilgi edinmelerinin sağlanması.


PROF. DR. E. PELİN BAYTEKİN


1 .Postmodern pazarlama kavramını anlama
2 . İlişkisel Pazarlama sürecini anlama

Birinci Öğretim



[Yok]


1. Değişim ve Küreselleşme 2. Postmodern Pazarlama 3. Postmodern pazarlamada yeni yaklaşımlar 4. İlişkisel pazarlama kavramı 5. Tarihsel gelişim 6. İlişkisel pazarlama ve müşteri memnuniyeti 7. İlişkisel Pazarlama ve müşteri sadakati 8. İlişkisel Pazarlama ve müşteri değeri 9. İlişkisel Pazarlama ve müşteri şikayetleri 10. Müşteri ile iletişim


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri.
2 DEĞİŞİM VE KÜRESELLEŞME
3 DEĞİŞİM VE KÜRESELLEŞME
4 POSTMODERN PAZARLAMA
5 POSTMODERN PAZARLAMA
6 POSTMODERN PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR
7 İLİŞKİSEL PAZARLAMA
8 TARİHSEL GELİŞİM
9 VİZE
10 MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ
11 MÜŞTERİ SADAKATİ
12 MÜŞTERİ DEĞERİ
13 MÜŞTERİLERLE İLETİŞİM
14 SUNUM
15 SUNUM
16 FİNAL

BLOIS, K, J, (1999). “Relationship Marketing in Organizational MarketsAssential its Cost and Benefits”, Journal of Strategic Marketing, 4: 181-189 BLYTH, J. (2001). Pazarlama Đlkeleri, Çev: Y. ODABAŞI, Đstanbul: Bilim Teknik Yayınevi CHIU, H., HSIEH Y., LI, Y., LEE, M., (2005). “Relationship Marketing And Consumer Switching Behavior”, Journal of Business Resarch, 58: 1681-1689 DEMIREL, G. (1999) “Pazarlamada En Son Akımlar”, Capital Dergisi, 1:128-131 Göksel A. B., KOCABAŞ F., BAYTEKİN E. P. Müşteri İlişkileri Yönetimi, Dönence, İstanbul. GRONROOS, C., (1996). “Relationship Marketing: Strategic and Tactical Implications”, Management Decion, 34: 5-14 GÜLMEZ, M., KITAPÇI, O. (2003). “Đlişki Pazarlamasının Gelişimi ve Yakın Geleceği”, Cumhuriyet Üniversitesi, Đ.Đ.B.F. Dergisi, 2: 81-89 ODABAŞI, Y. (2000). Satışta ve Pazarlamada Müşteri Ilişkileri Yönetimi, Istanbul: Sistem Yayıncılık ÖZER L., YÜCEL N. (2004). “Pazarlama Anlayışları ile Đlişki Pazarlaması Uygulamaları Arasındaki Ilişki”, H.Ü. İ.İ.B.F. Dergisi, 2: 125-146 ÖZTÜRK, A., S. (2003). Hizmet Pazarlaması, Đstanbul: Ekin Kitabevi PALMER, A. (1997). “Defining Relationship Marketing: an Đnternational Perspective”, Management Decision, 35: 319-321 SHETH, J. N. (2002). “ The Future of Relationsip Marketing”, Journal of Service Marketing, 16: 590-592.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Tartışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 15 1 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 15 1 15
Okuma 40 3 120
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek