Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203057202020 | Nitel Araştırma | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu kursun amacı, öğrenciye nitel araştırma yöntemleri konusunda bir farkındalık ve anlayış kazandırmaya yardımcı olmak, araştırma deseni oluşturma, görüşme yapma, saha notları alma ve kodlama gibi beceriler geliştirebilmesini sağlamaktır.
Doç.Dr.Özgür KÖSEOĞLU
1 | Nitel araştırmanın felsefi artalanını anlayabilme |
2 | Nitel araştırmanın temel kavram ve terimlerini anlayıp uygulayabilme ve farklı desenleri ayırt edebilme ve açıklayabilme. |
3 | Uygun nitel araştırma soruları yazabilme ve soruya yönelik uygun deseni seçebilme |
4 | Nitel araştırma önerisi yazabilme |
5 | Odak grup, derinlemesine görüşme ve gözlem notu alabilme |
6 | İlgili araştırmaya yönelik etik ve yasal sorunları fark edebilme ve anlayabilme. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Araştırmada paradigmalar, nicel ve nitel araştırmanın karakteristiği, nitel araştırmada etik, geçerlik, güvenirlik, etnografik araştırma, anlatı araştırması, olgubilimsel araştırma, durum çalışması, kuram oluşturma, veri toplama teknikleri, veri analiz etme ve raporlaştırma
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse Kısa Bir Giriş: Ders programı, kapsam, amaç, kurallar, sorumluluklar, değerlendirme ölçütleri | ||
2 | Sosyal bilimlerde araştırmanın temelleri: araştırmanın tanımı, önemi, araştırma sürecindeki aşamalar ve araştırmanın boyutları | ||
3 | Araştırmada paradigmalar | ||
4 | Nitel ve nicel araştırmanın karakteristiği: Benzerlikler, farklılıklar. | ||
5 | Nitel Araştırmada Etik | ||
6 | Nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik | ||
7 | Etnografi | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Anlatı Araştırması | ||
10 | Durum Çalışması | ||
11 | Fenomenolojik Araştırma | ||
12 | Kuram Oluşturma | ||
13 | Nitel araştırmada veri toplama metotları: Gözlem, görüşme, belge analizi. | ||
14 | Nitel veri analizi: Kavramsallaştırma, kodlama ve kategorilere ulaşma. | ||
15 | Nitel veriyi analiz etme ve bulguları raporlaştırma | ||
16 | Final Sınavı |
Bloor M., Frankland J., Thomas M, Robson K.(2001) Focus Groups in Social Research London: SAGE Publications. Cassell C. & Symon G. (Ed) (2004) Essential Guide to Qualitative Methods in Organizational Research, London: SAGE Publications. Creswell, J.W. (2003) Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, 2th Ed. London: SAGE Publications. Creswell, J.W. (2007) Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing among Five Approaches, London, England: Sage Publications. Daymon C. & Holloway I. (2011) Qualitative Research Methods in Public Relations and Marketing Communications Second Edition, London: Routledge. Denzin N.K. & Lincoln Y.S. (Ed.). (2005) The Sage Handbook of Qualitative Research, 3rd Edition, London: Sage Publications. Flick U., Von Kardorff E., Steinke I. (Ed.) (2004) Companion to Qualitative Research, London: SAGE Publications. Given L. M. (Ed.) (2008) The SAGE Encyclopedia of Qualitative Research methods, Volumes 1 & 2, London: SAGE Publications. May. T. (2002) Qualitative Research in Action London: SAGE Publications. Merriam, S. B. (2009). Qualitative Research: A Guide to Design and Implementation. Hoboken NJ: John Wiley &Sons, Inc. Neuman, W. L. (2007) Basics of Social Research: Qualitative and Quantitative Approaches, 2th Edition, Boston: Pearson Education Inc. Patton M. Q. (2002). Qualitative Research and Evaluation Methods, 3rd ed., London: Sage Publications. Patton, M. (1990). Qualitative Evaluation and Research Methods. Beverly Hills, CA: Sage Publications. Robert K. Yin, R.K (2011 ) Qualitative Research from Start to Finish, New York: The Guilford Press. Stake R. E. (2010) Qualitative Research: Studying How Things Work, New York: The Guilford Press. Tesch, R. (1990). Qualitative Research: Analysis Types and Software Tools. Bedford: Routhledge, LSL Press Ltd. Yıldırım A. & Şimşek H. (2008) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 5 | 10 | 50 |
Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 19 | 19 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 19 | 19 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Rapor | 4 | 10 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 3 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 3 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 3 | 5 |