GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9204035902015 İleri Makro İktisat Ders 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin, • makro iktisadi kavramları, teorileri ve modelleri kavramaları, • ileri matematiksel teknikleri kullanarak sağlam bir makro iktisadi analiz yeteneği kazanmalarını, • iktisadi verileri yorumlayabilmelerini ve • makro iktisadi analiz tekniklerini tarihsel ve güncel iktisadi sorunlara uygulayabilmelerini sağlamaktır.


Prof. Dr. Osman Aydoğuş


1 1. Makro iktisadi kavramları, teorileri, modelleri ve politikaları açıklayabilme,
2 2. İleri matematiksel yöntemler kullanarak makro iktisat problemlerini çözebilme,
3 3. Makro iktisadi teoriler ve modeller arasında karşılaştırmalar yapabilme,
4 4. Matematiksel iktisadi modelleri kavrayabilme ve oluşturabilme,
5 5. İktisadi sorunlar analiz edebilme ve ileri düzeyde politika önerileri sunabilme,
6 6. Makro iktisadi verileri/gelişmeleri takip edebilme ve yorumlayabilme,


Yok


Yok


Toplam arz ve talep dinamikleri, rasyonel beklentiler ve iktisat politikası, Beklenti etkileri ve iktisat politikası, hükümet bütçe açığı, açık ekonomi, para, yeni Keynesyen iktisat, iktisadi büyüme teorileri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 I. İktisadın ve Makro İktisadın Temelleri i. Bazı Metodolojik Düşünceler ii. Tarihsel Genel Bakış iii. Ulusal Gelir Hesaplama
2 I. Bazı Temel Makro İktisat Teorileri i. Klasik Teori ii. Keynesyen Teori iii. Politik Sonuçları: Kaşılaştırma
3 I. Yeni Makro İktisat i. Reel-Denge Etkisi ii. Portfolyo Tercihi Teorisi iii. Monoterizm iv. Yeni Klasik İktisat
4 I. Toplam Arz ve Talep Dinamikleri
5 I. Rasyonel Beklentiler ve İktisat Politikası
6 I. Beklenti Etkileri ve İktisat Politikası
7 I. Miktar Tayınlama Makro İktisadı
8 Ara Sınav
9 I. Hükümet Bütçe Açığı
10 I. İşgücü Piyasası
11 I. Makro iktisat Politikası, Güvenilirlik ve Politika
12 I. Açık Ekonomi
13 I. Para
14 I. Yeni Keynesyen İktisat
15 I. İktisadi Büyüme Teorileri
16 Final Sınavı

Felderer & Homburg (1992), Macroeconomics and New Macroeconomics, 5th Edition, Springer-Verlag Heidelberg. Heijdra, B. J. & F. van der Ploeg (2002), The Foundations of Modern Macroeconomics, Oxford University Press.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 3 48
Seminer 2 1 2
Bireysel Çalışma 16 2 32
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 16 1 16
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 20 2 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 20 2 40
Toplam İş Yükü (saat) 182

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 0 5 5 5 5 4 4
ÖÇ 1 5 5 5 4
ÖÇ 2 5 4
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 4 5
ÖÇ 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek