GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9204035452016 Endüstriler Arası İktisat Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı; öğrencilerin sektörler arası karşılıklı ilişkileri anlamalarını sağlamak ve çok sektörlü ekonomik yapının işleyişini değerlendirebilme becerisini kazanmalarıdır.


Prof. Dr. Ayten Ayşen Kaya


1 1- Endüstrilerarası iktisadı tarihsel bir perspektif içerisinde yorumlayabilme.
2 2- Piyasaların işleyişini karşılaştırabilme.
3 3- Girdi çıktı modelini analiz edebilme.
4 4- Endüstrilerarası İşlemler tablosunu kullanabilme ve yorumlayabilme
5 5- İleri ve geri bağlantı etkilerini analiz edebilme ve yorumlayabilme.
6 6- Endüstrilerarası iktisat ve büyüme ilişkisini değerlendirebilme ve grup tartışması yapabilme.
7 7- Dikey ve Yatay bütünleşmeyi anlamak
8 8- Seçilmiş ülkelerde ve Türkiye’deki üretim ilişkilerinin anlayıp yorum yapabilmek.


Yok


Yok


Endüstriler arası iktisadın gelişiminin tarihsel süreç içerisinde anlatılması. Basit girdi-çıktı modellerinin incelenmesi. Endüstrilerarası işlemler tablosunun yorumlanması. İleri ve geri bağlantı etkilerinin değerlendirilmesi. Endüstrilerarası iktisat ve büyüme ilişkisinin sentezinin yapılması.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Endüstrilerarası İktisadın Tarihsel Gelişimi
2 Girdi Çıktı Modeli ile İlgili Temel Kavramlar
3 Girdi,çıktı modellerinin Türleri
4 Girdi-Çıktı Modelinin Dinamikleri
5 Endüstrilerarası İşlemler Tablosu
6 İleri ve Geri Bağlantı Etkileri I
7 İleri ve Geri Bağlantı Etkileri II
8 Ara Sınav
9 Girdi Çıktı çapraz Analizleri
10 Bölgesel ve ulusal girdi katsayılarının analizi
11 Bölgesel ve ulusal girdi katsayılarının analizi
12 Dikey ve Yatay Bütünleşme
13 Küresel Üretim Ağları ve Dikey Uzmanlaşma
14 Girdi-Çıktı Analizinin Türkiye Ekonomisine Uygulanması
15 Girdi-Çıktı Analizinin Türkiye Ekonomisine Uygulanması
16 Final Sınavı

Aydoğuş, O.(2000) ,Girdi-Çıktı Modellerine Giriş, Gazi Üniv. Ankara. Ersan Bocutoğlu, (1990) Endüstrilerarası İktisat, Teori ve Türkiye Uygulamaları, Trabzon. Chenery, H.B. and P.G. Clark (1969),Interindustrial Economics, Wiley. Drejer, Ina, Technological Change and Interindustrial Linkages Introducing Knowledge Flows in Input-Output Studies. HOLLIS B.CHENERY - PAUL G.CLARK (1965), Endüstrilerarası İktisat, (Çev. Cemil Çınar), Ortadoğu Teknik Üniversitesi. R. Bon (ed.), (2000) Economic structure and maturity: Collected Papers in input-output modelling and applications, Ashgate


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 16 3 48
Bireysel Çalışma 16 3 48
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 16 3 48
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 15 1 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 20 1 20
Toplam İş Yükü (saat) 181

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 3
ÖÇ 4 5 3 4
ÖÇ 5 5 2 3
ÖÇ 6 4 4
ÖÇ 7 5 4 4 3 4
ÖÇ 8 4 2 3 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek