GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9204035492016 Globalleşme ve Bölgesel İktisat Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencinin, bölgesel iktisat kuramı çerçevesinde bölgesel kalkınmayı analiz edebilmesini sağlamaktır.


Prof. Dr. Neşe Kumral


1 1- Bölgesel ekonomi kavramını açıklayabilme.
2 2- Keynezyen gelir-harcama yaklaşımını kavrayabilme.
3 3- Neo-klasik yaklaşıma göre bölgesel büyümede farklılıkları açıklayabilme.
4 4- İhracat talep modelleri, yığılma ekonomileri ve kümülatif büyüme süreci konularını açıklayabilme.
5 5- Bölgesel politikaların analiz ve sentezini yapabilme.


Yok


Yok


Bölgesel Ekonomi. Bölgesel gelir ve istihdam düzeyinin belirlenmesi-Keynezyen Gelir harcama yaklaşımı. Bölgesel ekonominin modelleşmesinde girdi-çıktı yaklaşımı. Neo-klasik yaklaşıma göre bölgesel büyümede farklılıklar. İhracat talep modelleri,yığılma ekonomileri ve kümülatif büyüme süreci. Bölgesel Politikalar


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bölgesel ekonomi; tanım ve kapsam
2 Bölgesel ekonomi kavramının günümüzdeki yeri ve önemi
3 Keynezyen gelir-harcama yaklaşımına göre bölgesel gelir ve istihdam düzeyinin belirlenmesi
4 Keynezyen gelir-harcama yaklaşımına göre bölgesel gelir ve istihdam düzeyinin belirlenmesi
5 Neoklasik yaklaşıma göre bölgesel büyümede farklılıklar
6 Neoklasik yaklaşıma göre bölgesel büyümede farklılıklar
7 Neoklasik yaklaşıma göre bölgesel büyümede farklılıklar
8 Ara Sınav
9 İhracat talep modelleri
10 İhracat talep modelleri
11 Yığılma ekonomileri
12 Kümülatif büyüme süreci
13 Yığılma ekonomileri ile kümülatif büyüme süreci ilişkisinin analizi
14 Bölgesel politikalar
15 Bölgesel politikalar
16 Final Sınavı

Harvey Armstrong and Jim Taylor, Regional Economics and Policy, Blackwell, 2000 Ash Amin Nigel Thrift, Globalization,Institutions,and Regional Development in Europe, 1996, European Science Foundation. Ben Fine, Endogenous Growth Theory: a critical Assessment, Cambridge Journal of Economics, 2000


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 16 3 48
Seminer 4 1 4
Bireysel Çalışma 16 3 48
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 1 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 20 1 20
Ev Ödevi 16 3 48
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 3 2 3 3 4
ÖÇ 2 5 3 4 3 4
ÖÇ 3 5 3 5 5 3 4
ÖÇ 4 5 3 5 3 5 3 5 3 4 5
ÖÇ 5 5 3 5 5 5 5 5 3 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek