Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9204035642016 | Refah İktisadı ve Kamu Tercihi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, ekonomide kaynakların etkin kullanımının, toplumsal refahın ve bu refahın sürekliliğinin oluşabilmesinin, etkinlik, adalet, gelir dağılımı konularının anlaşılabilmesinin sağlanmasıdır. Ayrıca kamusal üretim, piyasa başarısızlıkları ve bunun sonucu kamu tercihinin oluşması, özelleştirme ve devletin ekonomideki yeni rolü üzerine yorum yapılabilmesi beklenen amaçlardandır.
Prof. Dr. Metin Karadağ
1 | 1. Kaynak kullanımının etkinliğini analiz edebilmek, |
2 | 2. Bireysel ve toplumsal faydayı analiz edebilmek, |
3 | 3. Ülke refah ölçümü üzerine çalışma yapabilmek, |
4 | 4. Ülkedeki gelir dağılımını ve yoksulluğu analiz edebilmek, |
5 | 5. Ülkelerin mevcut durumuna göre gerekli refah politikası önermeleri yapabilmek, |
6 | 6. Kamu tercihi kavramının özümsenmesini sağlayabilmek, |
7 | 7. Kamu mallarının üretilmesinde fayda maliyet analizi yapabilmek, |
8 | 8. Özelleştirme ve devlet yatırımları arasındaki farkı algılayabilmek, |
9 | 9. Devletin ekonomide oynadığı rolü anlayabilmek. |
Yok
Yok
Genel denge analizi, Sosyal kayıtsızlık eğrileri ve sosyal refah kavramlarının açıklanması, refah ölçümünde Pareto, Kaldor Hicks, Scitosky, Rawls yaklaşımlarının kullanılması , etkinlik ve adalet: gelir dağılımı, yoksulluk ve refah devleti, kamu malları ve özellikleri, kamunun ekonomik fonksiyonları, özelleştirme ve devlet yatırımları, karma ekonomi, kamu tercihleri, bürokrasi, dışsallıklar, kamu harcamalarının analizi, fayda maliyet analizi, Türkiye’de kamu harcamaları, Piyasa Başarısızlığı Teorisi Ve Kamu Tercihi, Özelleştirme Teorisi, Vergileme Teorisi, Ekonomide Yeni Değişim Dinamikleri ve Devletin Yeni Rolü.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Refah ekonomisi ve kamu kesimi ekonomisine giriş | ||
2 | Genel Denge Analizi | ||
3 | Sosyal kayıtsızlık eğrileri ve sosyal refah | ||
4 | Pareto, Kaldor Hicks, Scitosky, Rawls yaklaşımlarının kullanılması ve refah ölçümü | ||
5 | Refah değişiminin önemi:tüketici artığı | ||
6 | Etkinlik ve adalet: gelir dağılımı, yoksulluk ve refah devleti | ||
7 | ARA SINAV | ||
8 | Kamu malları ve özellikleri, kamunun ekonomik fonksiyonları | ||
9 | Özelleştirme ve devlet yatırımları, karma ekonomi | ||
10 | Kamu tercihleri, bürokrasi, dışsallıklar, | ||
11 | Birinci en iyi, ikinci en iyi, kamu harcamalarının analizi, fayda maliyet analizi | ||
12 | Türkiye’de kamu harcamaları | ||
13 | Piyasa Başarısızlığı Teorisi Ve Kamu Tercihi | ||
14 | Özelleştirme Teorisi, Vergileme Teorisi | ||
15 | Ekonomide Yeni Değişim Dinamikleri ve Devletin Yeni Rolü | ||
16 | FİNAL |
C.V. Brown and P.M. Jackson, 1990, ‘Public Sector Economics’ Fourth Edition’, Blackwell, Oxford Joseph E. Stiglitz, 1999, ‘Public Sector Economics’, Third Edition, W.W. Norton, London. Hans van den Doel ve Ben van Velthoven, Democracy and Welfare Economics, 2nd edition, Cambridge University, 1993. Nicholas Barr, Economics of the Welfare State, Fourth Edition, Oxford Prees, 2004, Per-Olov Jhansson, Introduction to Modern Welfare Economics, Monash Univ. Australia, 1993. Richard A. Musgrave and Peggy B. Musgrave (1989), ‘Public Finance in Theory and Practice, fifth edition, McGraw-Hill, London Şener O., “Kamu Ekonomisi” Alkım Yayınları, 1998 Yew-Kwang Ng, Welfare Economics, Revised Edition, Cambridge Press, 1983
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 170 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | |||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 3 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 7 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 8 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 9 | 5 | 5 | 4 |