GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9204035862016 Parasal İktisat Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Makro ekonominin önemli bir parçası olan para ekonomisinin teorik ve politik gelişimini analiz etmenin yanında, paranın yaratılmasını sağlayan Merkez Bankacılığı ile dolaşımına aracılık eden bankaları, banka iktisadı disiplini içerisinde incelemektedir.


Prof. Dr. N. Oğuzhan Altay


1 1- Para teorisi ve politikasının temel kavramlarını açıklayabilme.
2 2- Para teorileri ve para politikaları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme.
3 3- Faiz ve döviz kuru sistemlerinin tanımı ve önemini kavrayabilme.
4
5


Yok


Yok


Temel kavramlar. T.C. Merkez Bankası ve para politikası araçları. Para arzı kavramı ve çeşitleri. Para talebi teorileri ve para talebi çeşitleri. Faiz kavramı ve uygulamaları. Döviz kuru sistemleri. Avrupa Merkez Bankası.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Temel Kavramlar: Para- Banka ve Finansal Sistem
2 Merkez Bankacılığı ve T.C. Merkez Bankası Yetkileri ve Temel Görevleri
3 T.C. Merkez Bankasının Para Politikası Araçları
4 Teorik Yaklaşımlara Göre Para Arzı ve TCMB Para Arzı Tanımları
5 Rezerv Para – Parasal Taban – Merkez Bankası Parası, Merkez Bankası Bilançosu
6 Para Artış Mekanizması
7 Para Talebi Teorileri: Klasik ve Modern Miktar Teorileri
8 Ara Sınav
9 Para Talebi Teorileri: Keynesyen ve Neo-Keynesyen Teoriler
10 Para Talebi Teorileri: Çeşitli Para Talebi Teorileri Arasındaki Farklar ve Benzerlikler
11 Faiz: Kuram ve Uygulama
12 Parasal Aktarım Mekanizması (PAM) ve Ödemeler Dengesine Paracı Yaklaşım
13 Döviz Kuru Sistemleri ve Tercihleri
14 İstikrar Programları ve Para Politikası
15 Avrupa Merkez Bankası
16 Final Sınavı

Merih Paya (1998), Para Teorisi ve Politikası, Filiz Kitapevi, 2. baskı, İstanbul İlker Parasız (1994), Para – Banka ve Finansal Piyasala, Ezgi Kitapevi, Bursa İbrahim Erol (1999), Para-Banka Teori ve Politika, Emek Matbaacılık, Manisa Mükerrem Hiç (2002), Para Teorisi, İstanbul Peter Bofinger (2001), Monetary Policy-Goals, Institutions Strategies and Instruments, Oxford University Pres, Oxford R. Glenn Hubbard (2002), Money, Financial System and the Economy, Adison Wesley


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 16 3 48
Bireysel Çalışma 16 2 32
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 1 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 20 1 20
Ev Ödevi 16 2 32
Toplam İş Yükü (saat) 144

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 3 3 2 2 3 3
ÖÇ 2 5 3 3 2 3 3
ÖÇ 3 5 3 3 4 4
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek