Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9204035902017 | Kültürel ve Yaratıcı Endüstriler | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin, yaratıcılık ve kültür kavramlarını öğrenmesi, yaratıcı ve kültürel endüstrilerin tanımı ve ekonomideki önemini kavraması, yaratıcı ve kültürel endüstri kümelerinin gelişmesini belirleyen faktörleri kavraması ve toplumun gelecekte daha fazla yenilik ve yaratıcılık ile tanımlanacağını işaret eden gelişmelerin analiz edilmesi gibi konuları kavrayabilmelerini ve yorumlayabilmelerini sağlamaktır.
Prof. Dr. Neşe Kumral
1 | Yaratıcılık kavramını iktisadi açıdan tanımlayabilme. |
2 | Yaratıcılık ve kültür kavramı ile ilişkili olan bilgi, yenilik, icat ve öğrenme kavramlarını tanımlayabilme. |
3 | Yaratıcı sınıf, kültürel ve yaratıcı endüstriler, kültürel ve yaratıcı kümeler kavramlarını tanımlayabilme. |
4 | Fordist dönemde yaratıcılık ve teknoekonomik paradigma ilişkisini kurabilme. |
5 | Post-Fordist dönemde yaratıcılık ve teknoekonomik paradigma ilişkisini kurabilme. |
6 | Yaratıcı ekonomide yaratıcı merkezlerin belirleyicileri olarak teknoloji, yetenek ve tolerans bileşenlerini açıklayabilme. |
7 | Teknoloji, talep ve turizmin yaratıcı ekonomideki yeri ve önemini analiz edebilme. |
8 | Kültürel ve Yaratıcı endüstrilerin küresel ticaretteki yerini analiz edebilme. |
9 | Dünya’daki yaratıcı bölgelere dair farklı örneklerden yola çıkarak Türkiye’nin yaratıcı kapasitesine dair sentez yapabilme. |
Yok
Yok
Yaratıcılık ve kültür konseptinin tanımlanması. Bilgi, yenilik, icat ve öğrenmenin tanımlanması. Yaratıcı ve kültür ekonomisi, yaratıcı şehirler ve bölgeler. Yaratıcı sınıf, kültürel ve yaratıcı endüstriler, kültürel ve yaratıcı kümeler. Fordist dönemde yaratıcılık ve teknoekonomik paradigma ilişkisi. Post-fordist dönemde yaratıcılık ve teknoekonomik paradigma ilişkisi. Yaratıcı merkezlerin belirleyicileri olarak teknoloji, yetenek ve tolerans. Yaratıcı ekonomilerin büyük etkileyenleri olarak teknoloji, talep ve turizm. Kültürel ve Yaratıcı endüstrilerin küresel ticaretteki yeri. Amerika ve Avrupa’dan yaratıcı bölgelere dair örnekler. Türkiye’nin yaratıcılık kapasitesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Yaratıcılık ve kültür kavramının tanımı | ||
2 | Bilgi, yenilik, buluş ve öğrenme kavramlarının tanımı | ||
3 | Yaratıcı ve kültür ekonomisi, yaratıcı şehirler ve bölgeler | ||
4 | Yaratıcı sınıf, kültürel ve yaratıcı endüstriler ve kümeler | ||
5 | Yaratıcılık ve teknoekonomik paradigma ilişkisi (Fordist Dönem) | ||
6 | Yaratıcılık ve teknoekonomik paradigma ilişkisi (Post - Fordist Dönem) | ||
7 | Yaratıcı merkezlerin belirleyicileri: teknoloji, yetenek ve tolerans | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Ekonomik büyüme ve kalkınmada Kültürel ve Yaratıcı endüstrilerin önemi | ||
10 | Yaratıcı endüstrilerin küresel ticaretteki yeri | ||
11 | Amerika’dan yaratıcı bölge örnekleri | ||
12 | Avrupa’dan yaratıcı bölge örnekleri | ||
13 | Türkiye’nin yaratıcılık kapasitesi | ||
14 | Türkiye’nin yaratıcılık kapasitesi | ||
15 | Türkiye’nin yaratıcılık kapasitesi | ||
16 | Final Sınavı |
• UNCTAD/UNESCO, Creative Economy Reports 2008, 2010, 2013. • Weiping Wu (2005), “Dynamic Cities and Creative Clusters” , World Bank Policy Research Working Paper 3509, February 2005. • OECD Science, Technology and Industry Scoreboard 2007, Innovation and Performance in the Global Economy. • Florida, R. (2002): ‘Bohemia and economic geography’, Journal of Economic Geography 2 (1): 55 • Florida, R. (2002): The Rise of the Creative Class. Basic Books, New York. • Cooke, P.(2007). Technology, Talent and Tolerance in European Cities: A Comparative Analysis: Full Research Report ESRC End of Award Report, RES-000-23-0467. Swindon: ESRC • Florida,R., Tinagli,I.: Europe in Creative Age, Alfred P. Sloan Foundation, February 2004. • Porter,M., Schwab, K. (2008); The Global Competitiveness Report 2008-2009, World Economic Forum.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Seminer | 3 | 2 | 6 |
Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 2 | 40 |
Ev Ödevi | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 182 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 7 | 3 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 8 | 5 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 9 | 4 | 4 | 5 | 5 |