Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304135292021 | Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği | Ders | 1 | 1 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, hemşirelik alanındaki bilimsel bilginin gelişimi ve bu alanla ilgili sorunların çözümü için öğrencilerde farkındalık geliştirme ve araştırmanın önemini kavratmak üzere; bilimsel araştırma süreci adımları (problem belirleme, literatür tarama, planlama, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama, rapor yazma, yayınlama ve araştırma kullanma) ve temel bilimsel araştırma desenlerini incelemek üzere bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Doç. Dr. Sezer ER GÜNERİ
1 | Bilimsel yöntem ve araştırma ile ilgili kavramları tanımlayabilme |
2 | Hemşirelikte araştırmanın önemini yorumlayabilme |
3 | Araştırma sürecinin basamaklarına ilişkin kavramları, araştırma ilke ve süreçlerini dikkate alarak inceleyebilme |
4 | Araştırmada etik sorumlulukları ifade edebilme |
5 | Hemşirelik alanındaki araştırma ile ilgili yayınları okumayı isteme |
6 | Araştırma önerisi oluşturabilme |
7 | Bir araştırma makalesini sunum şeklinde tasarlayabilme |
8 | Bir araştırma raporu yazabilme |
9 | Araştırma farkındalığı ve duyarlılığı kazanabilme |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
Bir araştırma sürecinin basamaklarını belirleme, tanımlayabilme, oluşturması, analiz etmesi, tartışabilmesi, raporlandırması ve yorumlayabilmesi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin tanıtımı | ||
2 | Araştırma Konusu Belirleme &Literatür Tarama ve İnceleme | ||
3 | Bilimsel Araştırma Süreci (Araştırma amacı, Soruları, Hipotezler, Sınırlılıklar) | ||
4 | Nicel Araştırma Tasarımları (Deneysel olmayan araştırma tasarımları) | ||
5 | Nicel Araştırma Tasarımları (Deneysel ve diğer araştırma tasarımları) | ||
6 | Nitel Araştırmalar | ||
7 | Örnekleme | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Veri Toplama Yöntem ve Araçları | ||
10 | Verilerin Analizi ve Yorumlanması | ||
11 | Araştırma Raporunu Yazma ve Yayımlama | ||
12 | Hemşirelik Araştırmalarında Etik | ||
13 | Hemşirelikte Araştırma Kullanımı ve Kanıta Dayalı Uygulamalar | ||
14 | Araştırma Raporlarını Eleştirel Okuma ve Değerlendirme | ||
15 | Final Sınavı |
1. Sümbüloğlu, K., ‘Biyoistatistik’, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 2019. 2. Aksakaoğlu G. Sağlıkta Araştırma Teknikleri ve Analiz Yöntemleri. İzmir, Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörlük Matbaası.2001. 3. Sencer, M. ve Sencer, Y., ‘Toplumsal Araştırmalarda Yöntem Bilim’, Türkiye ve Ortadoğu Amme İdaresi Ens. Yayınları, No: 172, Ankara, 1978. 4. Karasar, N. (1995) Bilimsel Araştırma Yöntemi, 7. Basım 5. Özçelik A.D., ‘Araştırma Teknikleri’, ÜSYM Eğitim Yayını, 1981. 6. Tavşancılı E. (2019) Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi Nobel Yayın No:399, Ankara. 7. Büyüköztürk Ş. (2020). Sosyal bilimler için Veri analizi el kitabı, İstatistik, araştırma deseni, SPSS Uygulamaları ve yorum, Gözden geçirilmiş 27. baskı, Pegem yayINLARI 8. Arseven A (2001). Alan Araştırma Yöntemi İlkeler teknikler Örnekler. Gündüz eğitim ve yay. 2. baskı. Ankara. 9. Yıldırım A. ve Şimşek H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin yay. 6. baskı. Ankara. 10. Özdamar K. (2004). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi (Çok değişkenli analizler) 2. Yenilenmiş 5. Baskı. Kaan Kitabevi, Eskişehir. 11. Nahcivan N., Esin M.N., Erdoğan S.,Ed(2014), "Hemşirelikte Araştırma: Süreç,Uygulama Ve Kritik", Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul 12. Polit D. F. (1996). Data Analysis& Statistics for nursing Research. Appleton &Lange, New york. 13. Seamen, H.C.C., ‘Research Methods Principles, Practice and Theory For Nursing, California, 1987. 14. Erefe İ. (2004). Hemşirelikte Araştırma İlke Süreç Ve Yöntemleri. Hemşirelikte Araştırma ve Geliştirme Derneği.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Makale Kritik Etme | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 10 | 4 | 40 |
Makale Kritik Etme | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 4 | 8 | 32 |
Toplam İş Yükü (saat) | 130 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | |||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | |||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | ||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 7 | 4 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 8 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 9 | 4 | 5 | 5 |