GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304045052022 Ürojinekoloji Hemşireliği Seçmeli Ders Grubu 1 2 4,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, kadınlarda görülen pelvik taban sorunları hakkında öğrencileri bilgi ve beceri kazandırmak.


Doç. Dr. Sezer Er Günerii Doç.Dr. Özlem Demirel Bozkurt, Dr.Öğr.Üyesi Duygu GÜLEÇ ŞATIR


1 Ürojinekolojik sorunları bütüncül bir bakışla ele alabilme
2 Ürojinekolojik sorunlarının çözümünde hemşirelik bakımını kullanabilme
3 Ürojinekolojik sorunları değerlendirebilme
4 Ürojinekolojik sorunlarda konservatif tedavi yaklaşımlarını uygulayabilme

İkinci Öğretim


Yok


Yok


Pelvik tabanın anatomisi ve fizyolojisi, kontinans Mekanizması, pelvik taban ile ilgili ve üriner sistem ile ilgili bozuklukların, değerlendirilmesi, tedavisi, korunma ve hemşirelik yaklaşımı


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı
2 Literatür Tarama
3 Alt Üriner Sistem Anatomisi ve İşleyişi Kontinans Mekanizması
4 Üriner İnkontinas Epidemiyolojisi, Etyoloji, Tipleri
5 Pelvik Taban değerlendirmesi (Tanı Yöntemleri, fizik muayene, ped test Q tip test, ürodinamik inceleme)
6 Konservatif tedavi yöntemleri (Basit klinik girişimler ve Yaşam sitili değişiklikleri ve kanıtlar)
7 Konservatif tedavi yöntemleri (Davranış terapisi / planlı işeme: Yönlendirmeli işeme, Zamanlı işeme, Mesane eğitimi ve kanıtlar
8 Konservatif tedavi yöntemleri (Pelvik taban kas eğitimi (PTKE), vajinal kon, Biofeedback ve kanıtlar)
9 Ara Sınav
10 Konservatif tedavi yöntemleri ( Elektriksel stimülasyon, Manyetik stimülasyon, Posterior tibial sinirin elektriksel stimülasyon (PTNS) ve kanıtlar)
11 Pelvik organ prolapsusu ve pesserler
12 Gebelik ve Postpartum Dönemde Ürinerin Kontinansı Öneleme ve Koruma
13 Postmenopozal Dönemde Üriner İnkontinansı Önleme ve Koruma
14 İnkontinanslı Bireyde Cinsel Sağlık
15 İnkontinansın Yaşam Kalitesi Üzerine Etkisi Ürojinekolojide Cerrahi Tedavi ve Postoperatif Hemşirelik Bakımı (Prolapsus, İnkontinans, Robotik Cerrahi vb.)
16 Final

1. Abrams P, Cardozo L, Khoury S, Wein A, Incontinence, 5. Edition, Europion Asoociation of Urogynecology, 2013. Nolan E. T. “Primary Care for thr Obstetrician and Gynecologist”, Wiley-Liss, Inc, New York, 1996. 2. O’Conner V, “Obstetrics, Gynaecology and Women’s Health” Cambridge University Press, Cambridge, 2002. 3. Symonds EM, Symonds IM, “Essential Obstetrics and Gynaecology (4th Edition)”, Churchill Livingstone, USA, 2003. 4. Harrow PJ, Magowan B, Peatre ABJ, “Obstetrics and Gynaecelogy”, Elseiver Publishing, USA, 2003, 5. Şirin A.,Kavlak O.(Ed.). Kadın Sağlığı. Bedray Yayıncılık.İstanbul.2008 6.Taşkın L, Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği”, V.Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara , 2007. 7.Ayhan A., Durukan T.,Günalp S., Gürkan T.Öderoğlu S.L.,Yaralı L.Yüce K.Temel Kadın Hastalıkları ve Doğum Bilgisi.Güneş Tıp Kitapevi.2. Baskı. .(2008) 8.Neville F.Hacker,M.D., J.George Moore M.D., Joeseph C. Gambone, DO,MPH.,Üstün C.,Koçak İ.( Çev.).Obstetrik ve Jinekolojinin Temelleri. Nobel Tıp Kitapevleri. 2008 9.Marie F.Mongan. M.Ed.,M.H.y..Hypnobirthing The Mongan Method.Third Edition.Health Comunications,İnc.2005 10. Arici A., Seli E (ed.). Non-ınvazive Management Of Gynecologıc Disorders. İnforma UK Ltd.2008 11.Fogel İ.C., Woods F.N.(Ed.).( 2008). Women’s Health care İn Advanced Practice Nursing. Springer Publising Company. 2008 12.Çiçek M.N., Mungan M.T.(Ed.). Klinikte Obstetrik ve Jinekoloji.Güneş Tıp Kitap Evleri.2007



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 15 3 45
Örnek Vaka İncelemesi 1 15 15
Beyin Fırtınası 1 1 1
Rapor Hazırlama 1 1 1
Proje Sunma 3 4 12
Makale Kritik Etme 1 5 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Okuma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 106

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek