Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304055222014 | Travma ve Acil Cerrahi Hemşireliği | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrenciye; travmanın nedenleri, etkileri, komplikasyonlarını, travmanın önlenmesine yönelik bilgileri ve travma hastasının bakımını sağlayabilecek bilgi, davranış ve yeteneği kazandırmaktır.
Prof. Dr. Fatma Demir Korkmaz
1 | Travmanın tanımı, nedenleri ve etkilerini bilme |
2 | Travmada sınıflama sistemlerini bilme |
3 | Hastane öncesi değerlendirme ve tedaviyi bilme |
4 | Travma komplikasyonlarını bilme |
5 | Yoğun bakımda travma bakımının ilkelerini bilme |
6 | Kırık, kırık tedavisi, ateller ve rehabilitasyonu bilme |
7 | Travmada ağrı yönetimini bilme |
8 | Travma hastasının beslenmesini bilme |
9 | Travma sonrası değişen beden imajını bilme |
10 | Uygulamadaki işbirliğini bilme |
11 | Yasal konuları bilme |
12 | Okullarda yaralanmanın azaltılmasına yönelik program geliştirebilme |
13 | Doku canlılığı, yaranın değerlendirilmesi ve enfeksiyon kontrolünü bilme |
14 | Risk yönetimini bilme |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
Travmanın tanımı, nedenleri ve etkileri , travmada sınıflama sistemleri, hastane öncesi değerlendirme ve tedavi, travma komplikasyonları, yoğun bakımda travma bakımının ilkeleri, kırık, kırık tedavisi, ateller ve rehabilitasyon, travmada ağrı yönetimi, travmada beslenme, travma sonrası değişen beden imajı, uygulamada işbirliği, okullarda yaralanmanın azaltılması programı, doku canlılığı, yaranın değerlendirilmesi ve enfeksiyon kontrolü, risk yönetimi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Travmanın Tanımı, Nedenleri ve Etkileri | ||
2 | Travmada sınıflama sistemleri | ||
3 | Hastane öncesi değerlendirme ve tedavi | ||
4 | Travma komplikasyonları | ||
5 | Yoğun bakımda travma bakımının ilkeleri | ||
6 | Kırık, kırık tedavisi, ateller ve rehabilitasyon | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Travmada ağrı yönetimi | ||
9 | Travmada beslenme | ||
10 | Travma sonrası değişen beden imajı | ||
11 | Yasal konular | ||
12 | Okullarda yaralanmanın azaltılması programı | ||
13 | Doku canlılığı, yaranın değerlendirilmesi ve enfeksiyon kontrolü | ||
14 | Risk yönetimi | ||
15 | Risk yönetimi | ||
16 | Final Sınavı |
1.Langstaff D, Christie J, Trauma Care: A Team Approach, 2000. 2. Feliciano D, Mattox K, Moore E, Trauma, 6. ed, 2007. 3. Şelimen D. Travmalarda Hemşirelik Bakımı, Hilal Matbaacılık, İstanbul, 1991. 4. Sözüer E, Acil Yardım ve Travma El Kitabı, Nobel Tıp Kitabevi. 5. Ünlüer E, Acil Tıbbın Sırları, Nobel Tıp Kitabevi, 2005.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Toplam İş Yükü (saat) | 123 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | |
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | |
ÖÇ 7 | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | |
ÖÇ 8 | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | |
ÖÇ 9 | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | |
ÖÇ 10 | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | |
ÖÇ 11 | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | |
ÖÇ 12 | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | |
ÖÇ 13 | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | |
ÖÇ 14 | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 |