GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304145252014 Cerrahi Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Uygulamalar Seçmeli Ders Grubu 1 1 4,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin; cerrahi hastalıkları hemşireliğinde kanıt temelli uygulamalarla ilgili yeni gelişmeleri kavramasını, bu alandaki yenilikleri tanımasını ve yeni uygulamaların hemşirelik mesleğindeki teorik ve pratik bilgileri kavramasını sağlamaktır.


Prof. Dr. Meryem Yavuz van Giersbergen


1 Kanıt uygulamalarını izleyebilme
2 Hemşirelik girişimlerine kanıt temelli uygulamaları aktarabilme

İkinci Öğretim


Yok


Yok


Cerrahi hastalıkları hemşireliğinde kanıta dayalı bilimsel bilgi birikiminin önemini kavrama, Dünyada ve Türkiye’de kanıt temelli uygulamaların incelenmesi, ameliyat öncesi, sırası ve sonrası kanıt temelli yaklaşım, cerrahi alan enfeksiyonlarının önlenmesinde, yara bakımında kanıt temelli yaklaşımlar


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Kanıt Temelli Uygulama Nedir? Tanımlamalar? Kavramlar
2 Kanıt Seviyeleri
3 Dünyada Hemşirelikte Kanıt Temelli Uygulamaların İncelenmesi
4 Türkiye’de Kanıt Temelli Uygulamaların İncelenmesi
5 Ameliyat Öncesi Dönemde Kanıt Temelli Uygulamalar
6 Ameliyat Sırası Dönemde Kanıt Temelli Uygulamalar
7 Ameliyat Sonrası Dönemde Kanıt Temelli Uygulamalar
8 Ara Sınav
9 Cerrahi Enfeksiyonun Önlenmesinde Kanıt Temelli Uygulamalar
10 Cerrahi Enfeksiyonun Önlenmesinde Kanıt Temelli Uygulamalar
11 Yara Bakımında Kanıt Temelli Uygulamalar
12 Makale Saati
13 Makale Saati
14 Makale Hazırlama
15 Makale Hazırlama
16 Final Sınavı

•www.rnao.org/bestpractices •Evidence - Based Practice Centers: www.ahrq.gov/clinic/epc/ •National Guideline Clearinghouse http://www.ngc.gov •The Cochrane Collaboration http://www.cochrane.org/ •National Institute for Clinical Evidence http://www.nice.org.uk/ •Brown jo s (2009)Evidence based nursing the research practice connection •Denise F. Polit, Cheryl Tatano Beck (2008 )Nursing research: generating and assessing evidence for nursing •Malloch, K Porter T-O'Grady (2009) Introduction to Evidence-Based Practice in Nursing and Healthcare •Evidence based nursing journals



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Makale Yazma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 12 3 36
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 12 3 36
Toplam İş Yükü (saat) 132

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek