Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304145252014 | Cerrahi Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Uygulamalar | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; cerrahi hastalıkları hemşireliğinde kanıt temelli uygulamalarla ilgili yeni gelişmeleri kavramasını, bu alandaki yenilikleri tanımasını ve yeni uygulamaların hemşirelik mesleğindeki teorik ve pratik bilgileri kavramasını sağlamaktır.
Prof. Dr. Meryem Yavuz van Giersbergen
1 | Kanıt uygulamalarını izleyebilme |
2 | Hemşirelik girişimlerine kanıt temelli uygulamaları aktarabilme |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
Cerrahi hastalıkları hemşireliğinde kanıta dayalı bilimsel bilgi birikiminin önemini kavrama, Dünyada ve Türkiye’de kanıt temelli uygulamaların incelenmesi, ameliyat öncesi, sırası ve sonrası kanıt temelli yaklaşım, cerrahi alan enfeksiyonlarının önlenmesinde, yara bakımında kanıt temelli yaklaşımlar
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kanıt Temelli Uygulama Nedir? Tanımlamalar? Kavramlar? | ||
2 | Kanıt Seviyeleri | ||
3 | Dünyada Hemşirelikte Kanıt Temelli Uygulamaların İncelenmesi | ||
4 | Türkiye’de Kanıt Temelli Uygulamaların İncelenmesi | ||
5 | Ameliyat Öncesi Dönemde Kanıt Temelli Uygulamalar | ||
6 | Ameliyat Sırası Dönemde Kanıt Temelli Uygulamalar | ||
7 | Ameliyat Sonrası Dönemde Kanıt Temelli Uygulamalar | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Cerrahi Enfeksiyonun Önlenmesinde Kanıt Temelli Uygulamalar | ||
10 | Cerrahi Enfeksiyonun Önlenmesinde Kanıt Temelli Uygulamalar | ||
11 | Yara Bakımında Kanıt Temelli Uygulamalar | ||
12 | Makale Saati | ||
13 | Makale Saati | ||
14 | Makale Hazırlama | ||
15 | Makale Hazırlama | ||
16 | Final Sınavı |
•www.rnao.org/bestpractices •Evidence - Based Practice Centers: www.ahrq.gov/clinic/epc/ •National Guideline Clearinghouse http://www.ngc.gov •The Cochrane Collaboration http://www.cochrane.org/ •National Institute for Clinical Evidence http://www.nice.org.uk/ •Brown jo s (2009)Evidence based nursing the research practice connection •Denise F. Polit, Cheryl Tatano Beck (2008 )Nursing research: generating and assessing evidence for nursing •Malloch, K Porter T-O'Grady (2009) Introduction to Evidence-Based Practice in Nursing and Healthcare •Evidence based nursing journals
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 12 | 3 | 36 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 3 | 36 |
Toplam İş Yükü (saat) | 132 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |