[GeriDon]

[DersOgretimPlani]


[DersinKodu] [DersinAdi] [DersinTuru] [Yil] [YariYil] [Ects]
9204046342018 Küresel Pazarlama Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

[YuksekLisans]


Türkçe


- Global pazarlama yönetimine ilişkin konuları incelemek - Mevcut global pazarlama gelişmelerini analiz etmek -Hem firmaların hem de hükümetleri de içine alan uluslararası pazar dinamiklerini incelemek


Doç. Dr. Aykan CANDEMİR


1 Uluslararası pazarlama karması elemanlarını analiz edebilme
2 Global pazarlama stratejilerini oluşturan finansal, yasal, sosyal ve politik güçlerin rolünü açıklayabilme
3 İthalat-ihracat işlemlerinin yöntemlerini, prosedürlerini açıklayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders ulusal ve uluslararası pazarlama arasındaki farklılıkların tespitini, uluslararası ticaretin ulusal ekonomi üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesini, uluslararası pazarlamayı ve Türkiye’yi etkileyen çevresel faktörlerin ayrıntılı analizinin yapılmasını hedeflemektedir.


[Hafta] [Teorik] [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Küresel Pazarlamaya Giriş
2 Global Pazarlama Çevresi
3 Global Pazarlama Çevresi
4 Global Pazarlama Çevresi
5 Uluslararası Pazarlara Giriş Süreci
6 Ürün Uyarlama ve Ürün Yönetimi
7 İhracat Fiyatı Stratejileri
8 Ara sınav
9 Uluslararası ve Global Pazarlama İletişimi
10 Uluslararası Dağıtım Kanalları
11 Türkiye-AB İlişkileri
12 Türkiye-AB İlişkileri
13 Dönem Ödevi Sunum
14 Dönem Ödevi Sunum
15 Dönem Ödevi Sunum
16 Final Sınavı

• Global Marketing, 3rd Ed., Warren J. Keegan and Mark C. Green, Prentice Hall, (2011) • Onkvisit, S., Shaw J. J., International Marketing Analysis and Strategy, Prentice Hall, (1992) • Kozlu, C., Uluslararası Pazarlama, Türkiye İş Bankası Yayınları, (2000) • Albaum, Gerald Edwin Duerr, International Marketing and Export Management 6/E, Prentice Hall • Hollensen, Svend Svend Hollensen Global Marketing: A Decision-Oriented Approach, 4/E, Prentice Hall, (2010) • Alparslan Özmen, Necdet Timur (Editörler), Stratejik Küresel Pazarlama, 2. Baskı, Efil Yayın, 2013


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Ara Sınav 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Final Sınavı 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


[Etkinlikler] [Sayisi] [Suresi] [ToplamIsYuku]
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 4 4
Derse Katılım 16 4 64
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 3 42
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 3 42
Okuma 13 2 26
[ToplamIsYuku] 180

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17
[OC] 1 5 4 4 4 5 5
[OC] 2 3 3 4 5 5 5 3 5 4 4 5
[OC] 3 4 4 3 5 4 5 3
[PCOCAciklama]