Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9204015302018 | Perakende Pazarlama Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, perakendecilik alanında değişik ekonomik koşularla baş etmek için detaylı uygulamalar ve geliştirilen stratejiler hakkında bilgilendirmektir. Özellikle başarılı satın alma faaliyetlerine yönelik teorik ve pratik bilgilerin bir arada verilmesi amaçlanmaktadır. Bu şekilde ders, perakendecilik alanında müşterilerin, tedarikçilerin satın alma davranışlarını öğrenmek ve müşteri ihtiyaçlarının nasıl daha iyi karşılanabileceğine dair stratejiler ortaya koymakta, lojistik, dağıtım ve fiyat yönetimi gibi kavramları da değerlendirmektedir.
Doç. Dr. İpek KAZANÇOĞLU
1 | Perakendecilik ve perakende pazarlamasının teorik ve pratik bilgisini sağlamak |
2 | Satın alma ve fiyat yönetiminin temel prensiplerini analiz etmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders perakendecilik yönetimine yönelik bir bakış açısı kazandırmayı hedeflemektedir. Bu doğrultuda dersin temel başlıkları Perakende Pazarlamacılık Kavramı, İşletme ve Perakendeciler İlişkileri, Perakendecilik ve Stratejik Planlama, Perakendecilik İşletmeleri ve Türleri, Perakendecilik İşletmelerinde Pazarlama Karması, Perakendecilik Politika ve Stratejileri ve Perakende İşletmelerin Yönetimidir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Perakendecilik Pazarlaması Dersine Giriş | ||
2 | Perakendecilik ve Perakende Pazarlaması | ||
3 | Tüketici Davranışı ve Perakendecilik İşleyişi | ||
4 | Hizmet ve Kalite Yönetimi | ||
5 | Perakendecilik Pazarlama Karması | ||
6 | Ticaret Yönetimi | ||
7 | Fiyatlandırma ve Promosyon | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Lojistik ve Dağıtım | ||
10 | Perakendecilikte Bilgi Teknolojilerinin Uygulanması | ||
11 | Pazarlama Planlaması ve Perakendecilik | ||
12 | Lokasyon Stratejileri ve Kararları | ||
13 | Perakendecilikte Marka Yönetimi | ||
14 | Consumerism, Etik ve Uluslararası Perakendecilik | ||
15 | Perakendeciliğin Geleceği | ||
16 | Final Sınavı |
- Berman, Barry and Evans Joel R. (2009), Retail Management: A Strategic Approach, Prentice Hall, Pearson Education. - Gilbert, David (2003), Retail Marketing Management, Pearson Education
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 19 | 3 | 57 |
Okuma | 19 | 2 | 38 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 |