Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9204045342019 | Nitel Araştırma Yöntemleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, sosyal bilimler alanında önemli bir araştırma yöntemi olan nitel araştırma yönteminin mantığını, kapsamını, veri toplama ve analiz tekniklerini öğrenmektir. Derste ayrıca etik sorunlar üzerinde durulacak ve öğrencilerin bu sorunları nasıl aşabilecekleri tartışılacaktır
Dr. Öğr. Üyesi Elif ÜSTÜNDAĞLI ERTEN
1 | Nitel araştırma yönteminin hangi koşullarda uygulanması gerektiğini ve arka planını bilmek |
2 | Nitel araştırma sürecini yönetebilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu dersin içeriğinde nitel araştırmanın yöntemi ve bu yaklaşımdaki çeşitli teknikler yer almaktadır. Ayrıca nitel veri toplamada temel prensipler ve etik, veri yorumlaması ve geçerlik-güvenirlik konuları da bu ders kapsamında ele alınmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Nitel Araştırma – Temel Dönüşümler ve Bilimsel Araştırma İçindeki Yeri | ||
2 | Neden ve Nasıl Nitel Araştırma Yöntemi? | ||
3 | Nitel Araştırma Tasarımı | ||
4 | Nitel Araştırma Stratejileri | ||
5 | Nitel Araştırma Stratejileri | ||
6 | Nitel Veri Toplama Stratejileri | ||
7 | Nitel Veri Toplama Stratejileri | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Nitel Araştırmada Örneklem | ||
10 | Nitel Veri Analizi: Kodlama ve Temaların Çıkarılması | ||
11 | Nitel Veri Analizi: Kodlama ve Temaların Çıkarılması | ||
12 | Nitel Araştırmada Geçerlik ve Güvenirlik | ||
13 | Nitel Araştırmada Yeni Teknikler | ||
14 | Nitel Veri Analizi - Uygulama | ||
15 | Nitel Veri Analizi - Uygulama | ||
16 | Final Sınavı |
• Creswell, John W. (2013). Nitel Araştırma Yöntemleri: Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni, 3. Baskı’dan Çeviri, Çev. Eds.Mesut Bütün, Selçuk Beşir Demir, Siyasal Kitabevi, Ankara. • Belk, Russell W. (Ed.) (2007). Handbook of qualitative research methods in marketing. Edward Elgar Publishing. • Harmanşah, Rabia ve Z. Nilüfer Nahya (Eds.) (2016). Etnografik Hikayeler: Türkiye'de Alan Araştırmaları Deneyimleri, Hazırlayanlar: Rabia Harmanşah, Z. Nilüfer Nahya, Metis Yayıncılık. • Makaleler ve ilgili diğer kaynaklar öğretim üyesi tarafından gönderilecektir.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 20 | 3 | 60 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 3 | 60 |
Okuma | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 182 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 0 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 |