[GeriDon]

[DersOgretimPlani]


[DersinKodu] [DersinAdi] [DersinTuru] [Yil] [YariYil] [Ects]
9204055962020 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik (E) Ders 1 1 6,00

[YuksekLisans]


Türkçe


• Öğrencilere nitel ve nicel araştırma yöntemleri ve dayandığı felsefi yapı hakkında bilgi vermek • Araştırma ihtiyaçlarını farklı perspektiflerden değerlendirebilme yeteneğini geliştirme (pozitivizm, yorumsamacılık vb) • Araştırma problemini tanımlayabilme ve varsayımsal-tümdengelimsel yönteme dayalı olarak hipotez geliştirme, veri toplama ve analizini gerçekleştirme yeteneğini geliştirme


Dr. Öğretim Üyesi Elif Üstündağlı Erten


1 Sosyal bilimlerde nitel ve nicel araştırma yöntemleri ı hakkında bilgi verebilmek
2 Araştırma problemine ilişkin teorik çerçeve geliştirebilmek
3 Araştırma sorusuna dayalı olarak toplanan verileri analiz edebilmek


Yok


Yok


Bu dersin amacı öğrencilere sosyal bilimlerde kullanılan nitel araştırma yöntemleri hakkında farkındalık sağlamak ve nicel araştırma yöntemlerini, etiği de içeren felsefi temeller ışığında öğretmektir. Giriş konularından sonra varsayımsal-tümdengelimsel yönteme dayalı olarak hipotez geliştirme, veri toplama, veri analizi ve yorumu konuları işlenecektir.


[Hafta] [Teorik] [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Bilim Felsefesine Giriş
2 Bilimsel çalışmalarda etik
3 Pozitivizm ve Pozitivist Araştırma Yöntemleri
4 Yorumsamacılık ve Postmodernizm ve İlgili Araştırma Yöntemleri
5 Varsayımsal- Tümden Gelimsel Yöntem- Değişkenlerin Tanımlanması
6 Teorik Çerçeve Geliştirilmesi - Modelleme
7 Hipotezlerin Yazılması
8 Nicel Ölçeklerin Geliştirilmesi
9 Ara sınav
10 Anket Formu Oluşturma
11 Veri Toplama
12 Verilerin İstatistik Paket Programlarında Kodlanması
13 Basit Veri Analizi
14 Çok Değişkenli Analizler
15 Parametrik Olmayan Analizler
16 Final Sınavı

Sekaran, Uma; Research Methods For Business: A Skill-Building Approach, 3rd ed., Wiley Inc, New York, 2000. Patton, M.Q.; Qualitative Evaluation and Research Methods, 2nd Ed., Sape Pub., London, 1990. Malhotra ve Peterson (2006), Basic Marketing Research , 22/E, Prentice Hall:USA. İlgili kitaplar ve periyodikler tavsiye edilir.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Ara Sınav 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Final Sınavı 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


[Etkinlikler] [Sayisi] [Suresi] [ToplamIsYuku]
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 3 48
Takım/Grup Çalışması 8 3 24
Rapor Sunma 1 1 1
Proje Hazırlama 2 20 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 2 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 20 2 40
[ToplamIsYuku] 177

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17
[OC] 1 3 5 3 3 3 3 3 3 4 3 4 4 3 5 3 3 1
[OC] 2 5 5 4 5 5 4 4 4 4 4 5 4 5 5 4 5 1
[OC] 3 5 4 5 5 5 5 4 5 5 4 5 4 5 4 5 5 1
[PCOCAciklama]