Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9207017122014 | Çağdaş Kadın Edebiyatı | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 3,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, cinsiyetin, edebiyat ve edebi metinlerin çözümlenme ve değerlendirilme süreçleri üzerindeki etkisini görünür kılmak ve çağdaş kadın edebiyatının yaslandığı kavram ve geleneklerin eleştirel bir incelemesini gerçekleştirmektir.
Prof. Dr. Dilek Direnç
1 | Cinsiyetin edebiyat ve edebiyat eleştirisi üzerindeki güçlü etkisinin ayrımına varabilmek. |
2 | Kadın okur / yazar olmanın edebiyat kanonlarının oluşum ve değişim süreçlerindeki gizil anlam ve etkilerini kavrayabilmek. |
3 | Çağdaş kadın edebiyatını çözümlemek ve farklı edebiyat geleneklerine ve kültürel geçmişlere yaslanan kadın yazarların eserlerini incelemek. |
4 | Evrensel değerler üzerine temellendiği varsayılan edebiyat kanonlarını sorgulayabilmek. |
5 | Kadın yazarların eserlerinde sıklıkla karşılaşılan konular; tekrarlanan izlek, motif, imge, sembol ve arketipler; ayrıca anlatım stratejilerinin, özellikle bakış açısı ve sesin kullanımı konularında eleştirel bir kavrayış geliştirmek. |
6 | Kültür, sınıf, yöre, ırk, etnik köken, cinsel yönelim ve dinin, kadınların ortaya koydukları edebiyat metinleri üzerindeki güçlü etkilerinin farkında olabilmek. |
7 | Özellikle toplumsal cinsiyet kimlikleri temelinde, kültür ve edebiyatın duyarlı okurları olabilmek. |
8 | Okuma ve yazma aracılığıyla yaratıcı ve eleştirel düşünce geliştirebilmek |
Yok
Yok
Okunacak metinler, kadın yazarların eserlerinde sıklıkla karşılaşılan temalar ve konular açısından okurlarda eleştirel bir farkındalık yaratmayı hedefler; farklı kültürel geçmişlerden gelen yazarlar ele alınır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı; kapsamı, önemi ve amaçların tartışılması | ||
2 | Edebiyat ve kanon; edebiyat ve ideoloji; cinsiyet ve edebiyat ilişkisi; kadın olarak okumak. Virginia Woolf, Kendine Ait Bir Oda (1929). Simone de Beauvoir, İkinci Cins (1949) . | ||
3 | Charlotte Perkins Gilman. Sarı Duvar Kağıdı.(1899) | ||
4 | Kate Chopin. Uyanış. (1899) | ||
5 | Margaret Atwood. Damızlık Kızın Öyküsü. (1985) | ||
6 | Jean Rhys. Geniş Geniş Bir Deniz (1966) | ||
7 | Simone de Beauvoir. Yıkılmış Kadın. (1967) | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Ayla Kutlu. Bir Göçmen Kuştu O. (1985) | ||
10 | Ayla Kutlu. Emir Bey’in Kızları. (1999) | ||
11 | Erendiz Atasü. Dağın Öteki Yüzü. (1996) | ||
12 | Erendiz Atasü. Güneş Saygılı’nın Gerçek Yaşamı. (2011) | ||
13 | Latife Tekin. Sevgili Arsız Ölüm. (1983) | ||
14 | Ayla Kutlu. Zehir Zıkkım Hikayeler. (2001). | ||
15 | Dönem değerlendirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Abel, Elizabeth (ed.), Writing and Sexual Difference ( Chicago, University of Chicago Press, 1982) . Marianne Hirsch and Elizabeth Langland ( eds), The Voyage In: Fictions of Female Development ( Hanover, NH, University Press of New England, 1983). Beauvoir, Simone de, The Second Sex [1949], tr. H.M. Parshley (Harmondsworth, Penguin, 1972). Brownstein, Rachel, Becoming a Heroine: Reading about Women in Novels. (Harmondsworth, Penguin,1982). Butler, Judith, Gender Trouble: Feminism and the Subversion of Identity (Routledge, 1990). Eagleton, Mary (ed.), Feminist Literary Criticism (Longman, 1991). Gilbert, Sandra M., and Susan Gubar, The Madwoman in the Attic: The Woman Writer and the Nineteenth-Century Literary Imagination (New Haven, Conn., Yale University Press, 1979). Jacobus, Mary (ed.), Women Writing and Writing about Women (Croom Helm, 1979). Moers, Ellen, Literary Women [1976] ( Women’s Press, 1986). Moi, Toril, Sexual/Textual Politics: Feminist Literary Theory (Methuen, 1985). Showalter, Elaine, A Literature of Their Own: British Women Novelists from Brontë to Lessing [1977], revised ed. (Virago, 1982) (ed.), Speaking of Gender (routledge, 1989). Walker, Alice, In Search of our Mothers’ Gardens (Women’s Press, 1984). The Norton Anthology of Literature by Women: The Tradition in English. Ed. Sandra Gilbert and Susan Gubar. New York: Norton & Comp, 1985.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 96 |
PÇ 1 | |
ÖÇ 1 | |
ÖÇ 2 | |
ÖÇ 3 | |
ÖÇ 4 | |
ÖÇ 5 | |
ÖÇ 6 | |
ÖÇ 7 | |
ÖÇ 8 |