GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9207016042019 Kadın ve Mekan II Seçmeli Ders Grubu 1 2 3,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Kadınların mekansal algısı ve mekan kullanımı coğrafi olarak analiz edebilmek.


Dr.Öğretim Üyesi İlkay S,DAŞ


1 Kadınların farklı ölçeklerde mekanı algılayışları ve kullanımları ile bunda toplumsal cinsiyetin rolünü ayırt edebilir
2 Toplumsal cinsiyet mekan ilişkisi üzerine bir araştırma yürütebilir

İkinci Öğretim


Yok


Yok


-Bilişsel haritalar üzerinde toplumsal cinsiyet farkları -Mekan kullanımı açısından toplumsal cinsiyet farkları -Bunların coğrafi çalışmalar yoluyla saptanması


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Mekanın algılanışı ve temsili I
2 Mekanın algılanması ve temsili II
3 Bilişsel haritalar: Tanımı ve Türleri
4 Bilişsel Haritalar: Analiz yolları
5 Farklı ölçeklerde mekan kullanımı I: Ev, mahalle vb.
6 Farklı ölçeklerde mekan kullanımı: Şehir
7 Toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin mekansal yansımaları
8 Vize sınavı
9 Konu başlıklarına uygun araştırma konularının belirlenmesi
10 Veri toplama ve sınıf içi tartışma
11 Veri toplama ve sınıf içi tartışma
12 Veri toplama ve sınıf içi tartışma
13 Veriyi değerlendirme
14 Veriyi değerlendirme
15 Bulguların yorumlanması ve sunum
16 Bulguların yorumlanması ve sunum
17 Final sınavı

Deniz, A. (2018). Feminist Coğrafya: Cinsiyetin Coğrafyası, Coğrafyanın Cinsiyeti. Sosyal Coğrafya İçinde, Nurettin Özgen (Ed), 251-284, PEGEM Akademi McDowell, L. 1992. Doing gender: Feminism, feminists and research methods in human geography. Transactions of the Institute of British Geographers, 17(4), 399-416 McDowell, L. 1993a. Space, place and gender relations: Part I. Feminist empiricism and the geography of social relations. Progress in Human Geography. 17(2), 157-179. McDowell, L. 1993b. Space, place and gender relations: Part II. Feminist empiricism and the geography of social relations. Progress in Human Geography. 17(3), 305-318. Mirioğlu, G . (2018). Kentlere Feminist Coğrafya Perspektifinden Bakmak. Ege Coğrafya Dergisi, 27 (2), 183-194. Yüceşahin, M.M. (2016). Toplumsal Cinsiyet Ve Mekanın Karşılıklı İlişkisi: Patriyarkanın Sosyal Mekanı Örgütleyişine Dair Bir Tartışma. Kadın / Women 2000: Kadın Araştırmaları Dergisi 17 (1): 73-101. Özgüç, Nazmiye. 1998. Kadınların Coğrafyası. Çantay Kitabevi. İstanbul Valentine, Gill 1989. “The Geography of Women's Fear” Area Vol. 21, No. 4, pp. 385-390


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 6 6
Final Sınavı 1 6 6
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 6 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 6 30
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1
ÖÇ 1
ÖÇ 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek