GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9207017032019 Kadın Yazarlar ve Edebiyat Geleneği Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, toplumsal cinsiyet ve edebiyat geleneği arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek, kültürel kurumlar olarak edebiyat kanonlarını toplumsal cinsiyet çerçevesinde sorgulayabilmek, kadın yazarların edebiyatın farklı türlerinde bu sorgulamayı kendi metinlerinde nasıl gerçekleştirdiklerini incelemektir.



1 Toplumsal cinsiyet ve edebiyat geleneği arasındaki ilişkiyi kavrayabilme.
2 Kültürel kurumlar olarak edebiyat kanonlarını sorgulayabilme.
3 Kadın edebiyatına ilişkin temel tartışmalar, kavram, kuram ve çözümleme yöntemlerini anlayabilme.
4 Kadın yazarların edebi metinlerinde kültürel çeşitliliğin ötesinde var olan ortak izlek, motif, imge ve arketipleri tanıyabilme.
5 Kültür ve edebiyatın, özellikle marjinal kılınan kimlikler temelinde duyarlı okurları olabilme.
6 Farklı kültürler, gelenekler, edebiyatlar ve yazarlar tanıma.
7 Kadın okur / kadın yazar ve edebiyat geleneği ilişkisi; Kadın edebiyatı tartışmaları; farklı edebiyat geleneklerinden kadın yazarların metinlerinin incelemeleri; Kültürlerarası ve karşılaştırmalı okumalar; Toplumsal cinsiyet odaklı okumalar; Feminist edebiyat kuramları.


Yok


Yok


Kadın okur / kadın yazar ve edebiyat geleneği ilişkisi; Kadın edebiyatı tartışmaları; farklı edebiyat geleneklerinden kadın yazarların metinlerinin incelemeleri; Kültürlerarası ve karşılaştırmalı okumalar; Toplumsal cinsiyet odaklı okumalar; Feminist edebiyat kuramları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı; kapsamı, önemi ve amaçların tartışılması
2 Edebiyat geleneği, kanon tartışmaları; kadın ve edebiyat; tarihçe, kuramlar, yöntemler.
3 Edebiyat ve toplumsal cinsiyet; kadın okur, kadın yazar ve gelenek ilişkileri.
4 Virginia Woolf. Kendine Ait bir Oda.
5 Simone de Beauvoir. İkinci Cins.
6 Kate Millett. Cinsel Politika.
7 Kadın Yazarlardan Eski Masallar Yeni Meseller
8 Ara sınav
9 Ostriker, Alicia Suskin. “The Thieves of Language: Women Poets and Revisionist Mythmaking.” 10-36. Rich, Adrienne. “When We Dead Awaken: Writing as Re-Vision.” 2044-56.
10 Odysseia Destanı; Circe” - Eudora Welty;“Circe/Mud Poems” - Margaret Atwood
11 Eleanor Wilner’ın Penelope şiirleri: “The World is not a Meditation” & “Ambition”
12 Masallar ve toplumsal cinsiyet; Kanlı Oda - Angela Carter
13 Gılgamış Destanı; Kadın Destanı - Ayla Kutlu
14 Kadın Destanı - Ayla Kutlu
15 Dönem değerlendirilmesi
16 Final Sınavı

DuPlessis Rachel Blau. Writing Beyond the Ending: Narrative Strategies of Twentieth-Century Women Writers. Bloomington: Indiana UP, 1985. Gilbert, Sandra M. and Susan Gubar. The Madwoman in the Attic: The Woman Writer and the Nineteenth-Century Literary Imagination. New Haven and London: Yale UP, 1979. Humm, Maggie. A Reader’s Guide to Contemporary Feminist Literary Criticism. Great Britain: Harvester Wheatsheaf, 1994. Kutlu, Ayla. Kadin Destani. Ankara: Bilgi Yayinevi, 1994. Lauter, Estella. Women as Mythmakers: Poetry and Visual Art by Twentieth-Century Women. Bloomington: Indiana UP, 1984. Ostriker, Alicia Suskin. “The Thieves of Language: Women Poets and Revisionist Mythmaking.” Coming to Light: American Women Poets in the Twentieth Century. Ed. Diane Wood Middlebrook and Marilyn Yalom. Ann Harbor: U of Michigan P, 1985. 10-36. ---. Stealing the Language: The Emergence of Women’s Poetry in America. Boston: Beacon Press, 1986. Rich, Adrienne. “When We Dead Awaken: Writing as Re-Vision.” The Norton Anthology of Literature by Women: The Tradition in English. Ed. Sandra Gilbert and Susan Gubar. New York: Norton & Comp, 1985. 2044-56. The Odyssey A Defense of Circe; Katherine Anne Porter “Circe”; Eudora Welty “Circe/Mud Poems”; Margaret Atwood “The World is Not a Meditation”& “Ambition”; Eleanor Wilner “Rapunzel”; Anne Sexton “Medusa”; Carol Ann Duffy Kırk Oda; Murathan Mungan The Bloody Chamber; Angela Carter The Robber Bridegroom. Eudora Welty The Epic of Gilgamesh


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 1 14
Tartışma 0 0 0
Takım/Grup Çalışması 5 4 20
Rapor Hazırlama 4 10 40
Rapor Sunma 4 3 12
Seminer 1 7 7
Makale Kritik Etme 10 3 30
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Okuma 10 2 20
Ev Ödevi 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 240

PÇ 1
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek