| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9203075102020 | Kişilerarası İletişim Yeterliliği | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrencilerin kişilerarası iletişim yeterliliğine ait bilgileri öğrenmeleri ve uygulayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Ayşen TEMEL EĞİNLİ
| 1 | Kişilerarası iletişim yeterliliğine ilişkin olayları açıklayabilme |
| 2 | Kişilerarası iletişim yeterliliğine ilişkin olayları açıklayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kişilerarası iletişimdeki yeterlilikler (yorumlama, rol, kişilik/kendilik, amaç, müzakere), sözlü ve sözsüz yeterlilik mesajları.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Tanışma ve ders içeriğini açıklama | ||
| 2 | Kişilerarası iletişim yeterliliği kavramı ve kapsamı | ||
| 3 | Yorumlayıcı yeterlilik, Rol yeterliliği kavramları | ||
| 4 | Kendilik, amaç ve iletişim yeterliliği kavramları | ||
| 5 | İddiacı/ısrarlı iletişim kavramı | ||
| 6 | Sözlü ve sözsüz ısrarlı iletişim mesajları | ||
| 7 | İddiacı iletişime karşı kişisel alanı koruma yöntemleri | ||
| 8 | Örnek olay sunumu | ||
| 9 | Kitap okuma, rapor olarak sunumu ve sınıfla tartışılması | ||
| 10 | Kitap okuma, rapor olarak sunumu ve sınıfla tartışılması | ||
| 11 | Makale konularının dağıtımı ve makale içeriklerinin tasarlanması, araştırma ve raporlama tekniklerinin aktarılması | ||
| 12 | Makale araştırmalarının değerlendirilmesi | ||
| 13 | Makale sunumu ve sınıfla tartışılması | ||
| 14 | Makale sunumu ve sınıfla tartışılması | ||
| 15 | Makale sunumu ve sınıfla tartışılması | ||
| 16 | Makale sunumu ve sınıfla tartışılması |
Shelley D. Lane, Interpersonal Communication: Competence and Contexts (2nd Edition), Pearson Publications. Brian H. Spitzberg and William R. (Richard) Cupach, Interpersonal Communication Competence (SAGE Series in Interpersonal Communication), SAGE Publications. Robert Bolton, People Skills: How to Assert Yourself, Listen to Others, and Resolve Conflicts, Prentice Hall.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Tartışma | 4 | 10 | 40 |
| Rapor Hazırlama | 1 | 19 | 19 |
| Rapor Sunma | 1 | 5 | 5 |
| Makale Yazma | 2 | 10 | 20 |
| Okuma | 8 | 12 | 96 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 180 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
| ÖÇ 1 | 4 | ||||||||||||||
| ÖÇ 2 | 3 |