Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203075022020 | İkna Kuramları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Bu derste iletişim sürecinde ikna, ikna kuramları ve yöntemlerinin aktarılarak iletişim ile ilgili alanlara uyarlayabilme yeteneğinin kazanılması amaçlanmaktadır
Prof. Dr. Demet Gürüz
1 | İkna kavramını iletişim ve psikoloji ile ilişkilendirebilme |
2 | İkna strateji ve yöntemlerini profesyonel yaşama adapte edebilme |
3 | İkna kuramlarını kullanarak sosyal ve profesyonel yaşamda analiz yapabilme |
Birinci Öğretim
[Yok]
ikna kavramı ve ikna kuramlarına ilişkin yaklaşımlar
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin aktarılması ve tanışma | ||
2 | İkna kavramı ve ikna edici iletişim sürecinin aktarılması ve iknaya ilişkin söylemlerin tartışılması | ||
3 | İkna kuramlarından Aristotales, Yale Etkileme Modeli, Ayrıntılandırma Olasılığı Modeli’nin aktarılması | ||
4 | İkna kuramlarından Sosyal yargı kuramı, bilişsel tutarlılık teorileri, aşılama kuramının aktarılması | ||
5 | İkna kuramlarına günlük yaşamdan örneklerin verilmesi | ||
6 | İkna stratejilerinin aktarılması ve psikolojik yaklaşımlarla ilişkilendirilmesi | ||
7 | İkna tekniklerinin incelenmesi | ||
8 | İkna strateji ve tekniklerine ilişkin örneklerin verilmesi | ||
9 | İkna kavramı ve ikna stratejilerine ilişkin iletişimsel çözümlemenin yapılması | ||
10 | Güven- ikna arasındaki ilişkinin çözümlemelerin yapılması | ||
11 | Makale konularının paylaşılması ve araştırma ve rapor hazırlama ile ilgili bilgilerin aktarılması | ||
12 | Makale konularına yönelik araştırmaların değerlendirilmesi ve içerik belirlenmesi | ||
13 | Makale konularına yönelik araştırmaların değerlendirilmesi ve içerik belirlenmesi | ||
14 | Makale sunumu | ||
15 | Makale sunumu | ||
16 | Makale sunumu |
Robert Cialdini, Influence: The Psychology of Persuasion, Harper Paperbacks,2006 ; Kevin Hogan, Covert Persuasion: Psychological Tactics and Tricks to Win the Game, Wiley Publications, 2006; Charles U. Larson, Persuasion: Reception and Responsibility, Wadsworth Publishing, 2009
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 5 | 12 | 60 |
Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 15 | 45 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 |