[GeriDon]

[DersOgretimPlani]


[DersinKodu] [DersinAdi] [DersinTuru] [Yil] [YariYil] [Ects]
9203075022020 İkna Kuramları Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

[YuksekLisans]



Bu derste iletişim sürecinde ikna, ikna kuramları ve yöntemlerinin aktarılarak iletişim ile ilgili alanlara uyarlayabilme yeteneğinin kazanılması amaçlanmaktadır


Prof. Dr. Demet Gürüz


1 İkna kavramını iletişim ve psikoloji ile ilişkilendirebilme
2 İkna strateji ve yöntemlerini profesyonel yaşama adapte edebilme
3 İkna kuramlarını kullanarak sosyal ve profesyonel yaşamda analiz yapabilme

Birinci Öğretim



[Yok]


ikna kavramı ve ikna kuramlarına ilişkin yaklaşımlar


[Hafta] [Teorik] [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Ders içeriğinin aktarılması ve tanışma
2 İkna kavramı ve ikna edici iletişim sürecinin aktarılması ve iknaya ilişkin söylemlerin tartışılması
3 İkna kuramlarından Aristotales, Yale Etkileme Modeli, Ayrıntılandırma Olasılığı Modeli’nin aktarılması
4 İkna kuramlarından Sosyal yargı kuramı, bilişsel tutarlılık teorileri, aşılama kuramının aktarılması
5 İkna kuramlarına günlük yaşamdan örneklerin verilmesi
6 İkna stratejilerinin aktarılması ve psikolojik yaklaşımlarla ilişkilendirilmesi
7 İkna tekniklerinin incelenmesi
8 İkna strateji ve tekniklerine ilişkin örneklerin verilmesi
9 İkna kavramı ve ikna stratejilerine ilişkin iletişimsel çözümlemenin yapılması
10 Güven- ikna arasındaki ilişkinin çözümlemelerin yapılması
11 Makale konularının paylaşılması ve araştırma ve rapor hazırlama ile ilgili bilgilerin aktarılması
12 Makale konularına yönelik araştırmaların değerlendirilmesi ve içerik belirlenmesi
13 Makale konularına yönelik araştırmaların değerlendirilmesi ve içerik belirlenmesi
14 Makale sunumu
15 Makale sunumu
16 Makale sunumu

Robert Cialdini, Influence: The Psychology of Persuasion, Harper Paperbacks,2006 ; Kevin Hogan, Covert Persuasion: Psychological Tactics and Tricks to Win the Game, Wiley Publications, 2006; Charles U. Larson, Persuasion: Reception and Responsibility, Wadsworth Publishing, 2009


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Ara Sınav 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Final Sınavı 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


[Etkinlikler] [Sayisi] [Suresi] [ToplamIsYuku]
Ara Sınav 1 4 4
Final Sınavı 1 5 5
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 5 12 60
Bireysel Çalışma 3 10 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 4 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 15 45
[ToplamIsYuku] 180

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15
[OC] 1 5
[OC] 2 5
[OC] 3 5
[PCOCAciklama]