GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203075042020 Kişisel Marka Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Çağcıl rekabetçi düzenin vitrine taşıdığı bir kavram olan kişisel marka, bireylerin de tıpkı ürün ve hizmetler gibi benzerlerinden ve rakiplerinden farklılaşarak kendilerini bir “marka” olarak konumlayabilecekleri varsayımını temel almaktadır. Bu bağlamda “kişisel marka” kavramının mercek altına alındığı bu ders kapsamında, kişisel marka yaratılması ve yönetilmesi üzerinde durularak söz konusu kavram örnek olay çözümlemeleriyle incelenmektedir.


Prof. Dr. Emet Gürel


1 1. Kişisel değişim ve gelişim kavram bilgisi edinme.
2 2-İnsan doğası, rekabet ve marka ile ilgili bilgi sahibi olma.
3 3-Kişisel marka kavramı hakkında kavramsal ve uygulama temelli bilgi sahibi olma.
4 4-Kişisel marka yaratılması ve yönetilmesi üzerinde bilgi sahibi olma.

Birinci Öğretim


YOK


YOK


*Yeni Dünya Düzeni ve Küreselleşme * İnsan Doğası, Rekabet ve Marka * Kişisel Marka * Kişisel Marka Yaratılması ve Yönetilmesi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse ilişkin Ön Bilgilerin Verilmesi:Kapsam ve Gereklilikler...
2 Y eni Dünya Düzeni, Küreselleşme ve Rekabet İnsan Doğası
3 Rekabet ve Marka
4 Kişisel Marka Kavramı
5 Kişisel Marka Yönetimi
6 Kişisel Marka Yönetimine ilişkin Örnek Olay Çözümlemesi
7 Kişisel Marka Yönetimine ilişkin Örnek Olay Çözümlemesi
8 Kişisel Marka Yönetimine ilişkin Örnek Olay Çözümlemesi
9 Kişisel Marka Yönetimine ilişkin Örnek Olay Çözümlemesi
10 Kişisel Marka Yönetimine ilişkin Örnek Olay Çözümlemesi
11 Kişisel Marka Yönetimine ilişkin Örnek Olay Çözümlemesi
12 Kişisel Marka Yönetimine ilişkin Örnek Olay Çözümlemesi
13 Kişisel Marka Yönetimine ilişkin Örnek Olay Çözümlemesi
14 Kişisel Marka Yönetimine ilişkin Örnek Olay Çözümlemesi
15 Kişisel Marka Yönetimine ilişkin Örnek Olay Çözümlemesi
16 Kişisel Marka Yönetimine ilişkin Örnek Olay Çözümlemesi
17 Final Sınavı

Adam Morgan (2004). The Pirate Inside: Building a Challenger Brand Culture within Yourself and Your Organization. USA: Wiley. David McNally and Karl D. Speak (2003). Be Your Own Brand: A Breakthrough Formula for Standing Out from the Crowd. USA: Berrett- Koehler Publishers. Peter Montoya and Tim Vandehey (2003). The Brand Called You: The Ultimate Brand-Building and Business Development Handbook to Transform Anyone into an Indispensable Personal Brand. USA: Personal Branding Press.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Ev Ödevi 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 4 4
Derse Katılım 1 14 14
Tartışma 4 5 20
Rapor Hazırlama 1 20 20
Rapor Sunma 1 4 4
Proje Sunma 1 4 4
Makale Yazma 1 10 10
Makale Kritik Etme 1 4 4
Bireysel Çalışma 5 10 50
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 4 10 40
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5 5
ÖÇ 3 5 5 5
ÖÇ 4 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek