GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203075132020 Duygular ve İletişim Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin duygusal zeka yetkinlikleri konusunda farkındalık kazanmaları, ve bu alanla ilgili yetkinliklerini (empatik iletişim, aktif dinleme, öz bilinç, vicdanlı olma gibi) geliştirmeleri, kişilerarası ilişkilerde ve çalışma yaşamında yaşanan sorunları çözebilmeleridir.


Prof. Dr. Gaye EREL


1 kişisel farkındalık-kendini tanıma bilgisi
2 duygusal zeka kuramlarını sosyal yaşam ve iş yaşamına formüle edebilme
3 uygun ruh haline düşen duyguları (iyimserlik) analiz edebilme ve kullanabilme
4 Diğerlerini etkileme ve ikna becerilerini geliştirmeleri
5 başkalarının duygularını farketmeleri ve yönetmeleri (empatik iletişim)
6 topluma, kurumlarına, diğer bireylere karşı duyarlı, vicdanlı, yapıcı, güvenilir olmaları

Birinci Öğretim


yok


yok


Zeka kavramı, zeka türleri, duygu, duygusal zeka göstergeleri, duygu yönetim süreci, duygu iletişimi, kariyer yaşamında duygusal zeka olgusu, kurumsal duygusal zeka, duygusal okuryazarlık


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi. Duygusal Zekanın Biyolojik Dinamikleri: EQ-IQ İlişkisi, Beynin çalışma sistemi, sağ ve sol beyin fonksiyonları
2 Duygular ve Duygusal Zeka Kavramı: Tarihsel gelişimi ve duygusal zeka görüşleri
3 Duygusal Zeka Göstergeleri:Kişisel yeterlilik (özbilinç, kendine çekidüzen verme, motivasyon) ve sosyal beceriler
4 Duygu Yönetim Süreci: Duygusal okuryazarlık, duyguları ifade edebilmek, duygu kontrolü
5 Duygusal Zeka-İletişim İlişkisi:Duygu iletişim süreci, 4 iletişim kodu ve duygu iletişimi (konuşma ve ses dili kodu-yüz ve beden dili kodu), duygu ikonları
6 Empati, Aktif Dinleme, Baskın Algı Kanalı ve Duygusal Zeka
7 Kurumsal Duygusal Zeka Yönetimi: iş görüşmeleri ve kariyer gelişimde duygusal zeka faktörü,psikolojik kontrat, örgütsel bağlılık, kurumsal vatandaşlık
8 Arasınav
9 Duygusal zeka-cinsiyet ilişkisi: Maskulin ve feminen kültür, her iki cinsin davranış kalıpları, iletişim biçimleri, beyin fonksiyonları, kariyer gelişimi ve başarı ilişkileri
10 yeni iletişim teknolojileri ve duygular: İnternet, chat, msn g mail, cep telefonları, mesajlaşma, facebook ve duygusal zeka göstergeleri
11 Sözsüz iletişim ve duygular: evrensel yüz ifade biçimleri ve kodları
12 Sözlü iletişim ve duygular: ses tonu, konuşma biçimleri ve algılanan duygu sinyalleri
13 Korku ve Korkularla başa çıkma
14 Duygusal zeka ve liderlik analizi
15 Duygusal zeka göstergelerinin incelendiği film çözümlemesi-1 Duygusal zeka göstergelerinin incelendiği film çözümlemesi-2
16 Final

Ders Kitabı:Özdemir, Gaye, Kariyer Yaşamında Duygusal Zeka ve İletişim Yeteneği, Hayat Yayınları, İstanbul, 2006 Erel Gaye, Duygusal Zeki Organizasyonlar, LiteratürAcademia Yayınları, 2015 Goleman, Daniel, Sosyal Zeka, Varlık Yayınları, İstanbul, 2009 Dimitrius, J. (2008) İnsanları Okumak, Koridor Yayınları, İstanbul Weisinger, H. (1998) İş Yaşamında Duygusal Zeka, MNS yayıncılık


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 14 2 28
Rapor Hazırlama 1 20 20
Rapor Sunma 1 2 2
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 15 2 30
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5 4
ÖÇ 6 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek