Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203075122020 | Yakın İlişkiler | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders kapsamında öğrencilerin kişilerarası ilişkileri anlamlandırması ve ilişkilere yönelik problemlere çözüm getirebilmesi amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Ayşen Temel Eğinli
1 | 1.Kişilerarası ilişkilerde kendini ifade edebilme ve ilişkideki yerini tanımlayabilme |
2 | 2.Kişilerarası ilişkin psikolojik, sosyolojik ve iletişimsel çözümlemeler yapabilme |
3 | 3. İş ve özel yaşamdaki yakın ilişkilere yönelik iletişim problemlerine çözümler getirebilme |
Birinci Öğretim
yok
yok
Bu derste kişilerarası ilişkilerin başlangıç aşamasından gelişim ve sona erme sürecinde kendini temsil edebilmesi ve diğerleri ile olumlu ilişkiler kurabilmesi için gerekli ilke ve yöntemlerin açıklanması
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | 1 Derse giriş ve tanışma | ||
2 | 2 Kişilerarası ilişkiler ve algılama aşamaları, kişilerarası algılamadaki engellerin ve algılama becerilerinin aktarılması | ||
3 | 3 Kişilerarası ilişkilerin başlangıç ve gelişim aşamalarının aktarılması | ||
4 | 4 Kişilerarası ilişkilerin gelişimine yönelik stratejilerin aktarılması ve tartışılması | ||
5 | 5 Kişilerarası ilişkilerde engellerin, problemlerin ve çatışmaların yönetilmesine ilişkin aşama ve çözüm yöntemlerinin aktarılması | ||
6 | Kişilerarası ilişkilere yönelik örneklerin aktarılması | ||
7 | 7 İlişkilerde kadın ve erkeklerin iletişim tarzlarına ilişkin araştırma sonuçlarının aktarılması ve tartışılması | ||
8 | 8 Aile iletişimi kavramı, aile iletişimi modelleri ve aile iletişiminde problemlerin aktarılması ve tartışılması | ||
9 | 9 Aile-çocuk ilişkileri, arkadaşlık ve aşk ilişkileri süreçleri ve gelişim aşamalarının aktarılması ve örneklerin veirilmesi | ||
10 | 10 Makale konularının paylaşılması ve araştırma raporlarının hazırlanması ile ilgili bilgilerin aktarılması | ||
11 | 11 Makale konularına ilişkin içeriklerin belirlenmesi | ||
12 | 12 Makale konularına ilişkin içeriklerin belirlenmesi | ||
13 | 13 Makale sunumu | ||
14 | Makale Sunumu | ||
15 | 15 Makale sunumu | ||
16 | 16 Makale sunumu |
Ann L. Weber, John H. Harvey, Perspectives on Close Relationships, Ally and Bacon,USA, Owen Hargie, Christine Saunders, David Dickson, Social Skills in Interpersonal Communication,
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Rapor Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
Rapor Sunma | 4 | 10 | 40 |
Makale Yazma | 5 | 10 | 50 |
Okuma | 5 | 10 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 |