GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203075202020 Farklılık ve Yetenek Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin kapsamında öğrencilerin farklılık kavramı, farklılıklara ilişkin yaklaşımlar, yetenek kavramı ve yeteneğin yönetilmesine ilişkin yaklaşımların aktarılması amaçlanmaktadır.


Doç. Dr. Ayşen Temel Eğinli


1 Farklılık kavramı ve farklılıklara yaklaşımların farkında oluş
2 Farklılık yönetimi ilkeleri ve farklılık yönetimi sürecini anlayabilme ve tasarlayabilme
3 Yetenek kavramı ve yetenek yönetimi kavramını kavrayabilme

Birinci Öğretim


yok


yok


Ders kapsamında farklılık ve ayrımcılık kavramına ilişkin yaklaşımlar, farklılıklara ilişkin uygulamalar, yetenek yönetimine ilişkin uygulamalar ele alınmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse ilişkin genel bilgi verilmesi ve tanışma
2 Farklılık kavramı ve boyutlarına ilişkin bilgi aktarılması
3 Farklılıklara ilişkin psikolojik ve sosyolojik yaklaşımların aktarılması ve ilişki kurulması
4 Farklılıklara ilişkin mitler, söylemler, farklılıkları tehdit eden anlayışlar hakkında bilgi aktarılması ve yaklaşım getirilmesi
5 Farklılık yönetimi kavramını ortaya çıkaran gelişmelerin, farklılık yönetimi modellerin ve yaklaşımların aktarılması
6 Farklılık yönetimi sürecinin planlanma, uygulama ve değerlendirme aşamalarının aktarılması ve uygulanması
7 Yetenek
8 Yetenek
9 Makale konularının paylaşılması ve içerik oluşturulması
10 Makale konularının paylaşılması ve içerik oluşturulması
11 Makale konularının paylaşılması ve içerik oluşturulması
12 Makale konularının paylaşılması ve içerik oluşturulması
13 Makale sunumu
14 Makale sunumu
15 Makale sunumu

Mustafa F. Özbilgin, Equality, Diversity and Inclusion at Work, A Research Companion, Edward Elgar Publishing, UK, Charlene M.Solomon, Michael S.Schell, Managing Accross Cultures,McGraw Hill, USA, H.C. Kazanas, William J.Rothwell, The Strategic Development of Talent, HRD Press, Amherst, Massachusetts, Lance A.Berger, Dorothy R. Berger, The Talent Management Hanbook, McGraw Hill, USA,


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Tartışma 5 6 30
Rapor Hazırlama 5 10 50
Rapor Sunma 2 20 40
Makale Yazma 1 30 30
Okuma 5 6 30
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 4 5
ÖÇ 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek