Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203075202020 | Farklılık ve Yetenek Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin kapsamında öğrencilerin farklılık kavramı, farklılıklara ilişkin yaklaşımlar, yetenek kavramı ve yeteneğin yönetilmesine ilişkin yaklaşımların aktarılması amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Ayşen Temel Eğinli
1 | Farklılık kavramı ve farklılıklara yaklaşımların farkında oluş |
2 | Farklılık yönetimi ilkeleri ve farklılık yönetimi sürecini anlayabilme ve tasarlayabilme |
3 | Yetenek kavramı ve yetenek yönetimi kavramını kavrayabilme |
Birinci Öğretim
yok
yok
Ders kapsamında farklılık ve ayrımcılık kavramına ilişkin yaklaşımlar, farklılıklara ilişkin uygulamalar, yetenek yönetimine ilişkin uygulamalar ele alınmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse ilişkin genel bilgi verilmesi ve tanışma | ||
2 | Farklılık kavramı ve boyutlarına ilişkin bilgi aktarılması | ||
3 | Farklılıklara ilişkin psikolojik ve sosyolojik yaklaşımların aktarılması ve ilişki kurulması | ||
4 | Farklılıklara ilişkin mitler, söylemler, farklılıkları tehdit eden anlayışlar hakkında bilgi aktarılması ve yaklaşım getirilmesi | ||
5 | Farklılık yönetimi kavramını ortaya çıkaran gelişmelerin, farklılık yönetimi modellerin ve yaklaşımların aktarılması | ||
6 | Farklılık yönetimi sürecinin planlanma, uygulama ve değerlendirme aşamalarının aktarılması ve uygulanması | ||
7 | Yetenek | ||
8 | Yetenek | ||
9 | Makale konularının paylaşılması ve içerik oluşturulması | ||
10 | Makale konularının paylaşılması ve içerik oluşturulması | ||
11 | Makale konularının paylaşılması ve içerik oluşturulması | ||
12 | Makale konularının paylaşılması ve içerik oluşturulması | ||
13 | Makale sunumu | ||
14 | Makale sunumu | ||
15 | Makale sunumu |
Mustafa F. Özbilgin, Equality, Diversity and Inclusion at Work, A Research Companion, Edward Elgar Publishing, UK, Charlene M.Solomon, Michael S.Schell, Managing Accross Cultures,McGraw Hill, USA, H.C. Kazanas, William J.Rothwell, The Strategic Development of Talent, HRD Press, Amherst, Massachusetts, Lance A.Berger, Dorothy R. Berger, The Talent Management Hanbook, McGraw Hill, USA,
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Tartışma | 5 | 6 | 30 |
Rapor Hazırlama | 5 | 10 | 50 |
Rapor Sunma | 2 | 20 | 40 |
Makale Yazma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 5 | 6 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 |