GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203075162020 Profesyonel İletişim Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin; çalışan ve müşteri boyutlarındaki ilişki süreçlerini kuramsal araştırmalarla analiz etmeleri, kariyer yaşamlarında profesyonel ilişki ağlarını kurma, yönetme ve yazılı, sözlü, teknik boyutlarda iş iletişimi becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır.


Prof. Dr. Gaye EREL


1 profesyonel yaşam ve yönetsel açılardan iletişim süreci ve modelleri alanında akademik açıdan yeterli düzeyde kavramsal bilgiye sahip olma
2 iletişim kuramlarını iş yaşamına formüle edebilme, profesyonel ilişki ağları oluşturabilme, bu ağları organize edebilme, yönetebilme ve pro aktif sonuçlar elde edebilme
3 kişilerarası ilişkilerde karşılaşılabilecek problemleri etkin çözebilme
4 yönetsel ve sosyal yaşama uygun davranış geliştirme (öz güven, inisiyatif, disiplin, diğerlerini hesaba katma, bağımsız, takım oyuncusu vb.)

Birinci Öğretim


YOK


YOK


* profesyonel yaşam ve iletişim * kariyer yönetim stratejileri * iletişim yönetimi süreci * yönetimde insan ilişkileri ve davranış stilleri * çalışan ilişkileri yönetimi, * müşteri ilişkileri, * toplantı yönetimi, * resmi yazışma ve raporlama teknikleri, * profesyonel ilişki ağları oluşturma, * iş başvuruları, * görüşme teknikleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi. Çalışma yaşamında insan ilişkileri ve önemi, İlişki ve İlişki Yönetimi kavramlarına profesyonel bakış, profesyonel iletişim türleri: organizasyonel iletişim, kişilerarası iletişim, kitle iletişimi
2 İlişki Yönetiminde İç müşteri ve dış müşteri kavramı, çalışan ilişkileri yönetimi ve müşteri ilişkileri yönetimi süreçlerinin kavramsal açıdan incelenmesi
3 İlişki Yönetim Sistemi, İlişki Yönetiminde Davranış Stilleri
4 Kariyer yönetim süreci ve iletişim: kariyer gelişim evreleri, başarı için gerekli iletişim stratejileri
5 Yazılı iletişim: Resmi yazışma ve raporlama teknikleri, kapak yazısı ve özgecmiş hazırlama
6 Sözlü iletişim 1: İşe alma görüşmeleri, görüşmelere hazırlık, soru sorma ve yanıtlama, yapıcı eleştiri, toplantı organizasyonu, prezantasyon-sunum becerileri, eğitim organizasyonu
7 Sözlü iletişim 2: Performans değerlendirme görüşmeleri, performans değerlendirme görüşmelerine hazırlık, performansın ölçülerini görüşme, hedef belirleme görüşmeleri,
8 Arasınav
9 Müşteri İlişkileri Yönetimi
10 Arabuluculuk- Müzakere becerileri
11 Yeni iletişim teknolojileri ve sözlü iletişim: uzaktan arama ve konferans, powerpoint sunumları vb.
12 Yeni iletişim teknolojileri ve yazılı iletişim: e-mail yoluyla yazışma, twitter, facebook vb. üzerinde profil oluşturma ve yönetme
13 İş görüşmesi pratiği
14 Eğitim sunumu pratiği
15 Profesyonel iletişim üzerine film analizi
16 final

Mckay, M-Davis M-Fanning, P. İletişim Becerileri, HYB Yayıncılık, İstanbul, 2006. Adair, J, Etkili İletişim, Babıali Kültür Yayıncılığı: 49, 2003 Sayers, F-Bingaman, C-Graham, R-Wheeler, M, Yöneticilikte İletişim, Rota Yayınları, 1996 Fundamentals of Contemporary Business Communication, Seventh Edition, by Scot Ober, Copyright 2009, Houghton Mifflin Company


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 14 2 28
Tartışma 7 3 21
Rapor Hazırlama 1 10 10
Rapor Sunma 1 2 2
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 7 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 12 12
Okuma 15 2 30
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5 4
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek