Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203075212022 | Yazılı İletişim | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacını; yazılı iletişim konusunun, konuya dair tüm ana ve alt başlıklar dahilinde ele alınmasını, irdelenmesini ve içselleştirilmesini sağlamak oluşturmaktadır. Bu amaç doğrultusunda, yazılı iletişime dair temel kavramlar mercek altına alınmakta, yazılı iletişim ve anlatım kavramlarına açıklık getirilmektedir.
Prof. Dr. Emet Gürel
1 | 1. Yazı kavramı ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olma. |
2 | 2. Yazılı iletişim tanım ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olma. |
3 | 3. Yazılı iletişim yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olma. |
4 | 4. Yazılı iletişim ve yazılı anlatım konusunda bilgi sahibi olma. |
5 | 5. Yazılı iletişim ve yazılı iletişim becerileri konusunda bilgi sahibi olma. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
- Yazı Kavramı ve Tarihsel Gelişimi - Yazılı İletişim: Tanım ve Temel Özellikler - Yazılı İletişim ve Yazılı Anlatım - Yazılı İletişim ve Yazılı Anlatım Becerileri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse İlişkin Ön Bilgilerin Verilmesi: Kapsam, İşleniş ve Gereklilikler... | ||
2 | Yazı Kavramı | ||
3 | Yazı Kavramının Tarihsel Gelişimi | ||
4 | Yazı Sistemleri | ||
5 | Yazılı İletişim: Tanım ve Özellikler | ||
6 | Yazılı İletişim Yöntem ve Teknikleri | ||
7 | Yazılı İletişim ve Yazılı Anlatım | ||
8 | Yazılı İletişim ve Yazılı Anlatım Becerileri | ||
9 | Yazı İle İlgili Bir Eser Okuma, Rapor Hazırlama ve Sunma | ||
10 | Yazılı İletişim İle İlgili Bir Eser Okuma, Rapor Hazırlama ve Sunma | ||
11 | Yazılı Anlatım İle İlgili Bir Eser Okuma, Rapor Hazırlama ve Sunma | ||
12 | Yazı İle İlgili Bir Rapor Hazırlama ve Sunma | ||
13 | Yazılı İletişim İle İlgili Bir Rapor Hazırlama ve Sunma | ||
14 | Yazılı Anlatım İle İlgili Bir Rapor Hazırlama ve Sunma | ||
15 | Yazılı İletişim ve Anltım Becerileri İle İlgili Bir Rapor Hazırlama ve Sunma | ||
16 | Final Sınavı |
Becer, E. (2002). İletişim ve Grafik Tasarım. 3. Baskı. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları. Becer, E. (2007). Modern Sanat ve Yeni Tipografi. Ankara: Dost Kitabevi. Jean, G. (2012). Yazı-İnsanlığın Belleği. 7. Baskı. Çeviren: Nami Başer. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Ong, W. (1999). Sözlü ve Yazılı Kültür. 2. Baskı. Çeviren: Sema Postacıoğlu Banon. İstanbul: Metis Yayınları. Kantemir, E. (1997). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Engin Yayınevi. Korkmaz, A. (1998). Türkçe Kompozisyon. 3. Baskı. Ankara: Ecdad Yayım-Pazarlama. Oskay, Ü. (2002). İletişimin ABC’si. İstanbul: Der Yayınları. Özdemir, E. ve Binyazar, A. (1969). Yazmak Sanatı. İstanbul: Varlık Yayınları. Özdemir, E. (2007). Yazınsal Türler. 6. Baskı. Ankara: Bilgi Yayınevi. Sanders, B. (1999). Öküzün A’sı. Çeviren: Şehnaz Tahir. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Saussure, F. (1985). Genel Dilbilim Dersleri. 3. Baskı. Çeviren: Berke Vardar. Ankara: Birey ve Toplum Yayınları. Şahin, S. (2007). Güzel, Etkili Konuşma ve Yazma. İstanbul: İnkilap Kitabevi.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Ev Ödevi | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 14 | 14 |
Problem Çözümü | 1 | 20 | 20 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 15 | 15 |
Proje Sunma | 1 | 4 | 4 |
Makale Yazma | 1 | 10 | 10 |
Makale Kritik Etme | 1 | 4 | 4 |
Bireysel Çalışma | 4 | 10 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 11 | 11 |
Okuma | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |