GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203075212022 Yazılı İletişim Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacını; yazılı iletişim konusunun, konuya dair tüm ana ve alt başlıklar dahilinde ele alınmasını, irdelenmesini ve içselleştirilmesini sağlamak oluşturmaktadır. Bu amaç doğrultusunda, yazılı iletişime dair temel kavramlar mercek altına alınmakta, yazılı iletişim ve anlatım kavramlarına açıklık getirilmektedir.


Prof. Dr. Emet Gürel


1 1. Yazı kavramı ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olma.
2 2. Yazılı iletişim tanım ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olma.
3 3. Yazılı iletişim yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olma.
4 4. Yazılı iletişim ve yazılı anlatım konusunda bilgi sahibi olma.
5 5. Yazılı iletişim ve yazılı iletişim becerileri konusunda bilgi sahibi olma.

Birinci Öğretim


YOK


YOK


- Yazı Kavramı ve Tarihsel Gelişimi - Yazılı İletişim: Tanım ve Temel Özellikler - Yazılı İletişim ve Yazılı Anlatım - Yazılı İletişim ve Yazılı Anlatım Becerileri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse İlişkin Ön Bilgilerin Verilmesi: Kapsam, İşleniş ve Gereklilikler...
2 Yazı Kavramı
3 Yazı Kavramının Tarihsel Gelişimi
4 Yazı Sistemleri
5 Yazılı İletişim: Tanım ve Özellikler
6 Yazılı İletişim Yöntem ve Teknikleri
7 Yazılı İletişim ve Yazılı Anlatım
8 Yazılı İletişim ve Yazılı Anlatım Becerileri
9 Yazı İle İlgili Bir Eser Okuma, Rapor Hazırlama ve Sunma
10 Yazılı İletişim İle İlgili Bir Eser Okuma, Rapor Hazırlama ve Sunma
11 Yazılı Anlatım İle İlgili Bir Eser Okuma, Rapor Hazırlama ve Sunma
12 Yazı İle İlgili Bir Rapor Hazırlama ve Sunma
13 Yazılı İletişim İle İlgili Bir Rapor Hazırlama ve Sunma
14 Yazılı Anlatım İle İlgili Bir Rapor Hazırlama ve Sunma
15 Yazılı İletişim ve Anltım Becerileri İle İlgili Bir Rapor Hazırlama ve Sunma
16 Final Sınavı

Becer, E. (2002). İletişim ve Grafik Tasarım. 3. Baskı. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları. Becer, E. (2007). Modern Sanat ve Yeni Tipografi. Ankara: Dost Kitabevi. Jean, G. (2012). Yazı-İnsanlığın Belleği. 7. Baskı. Çeviren: Nami Başer. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Ong, W. (1999). Sözlü ve Yazılı Kültür. 2. Baskı. Çeviren: Sema Postacıoğlu Banon. İstanbul: Metis Yayınları. Kantemir, E. (1997). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Engin Yayınevi. Korkmaz, A. (1998). Türkçe Kompozisyon. 3. Baskı. Ankara: Ecdad Yayım-Pazarlama. Oskay, Ü. (2002). İletişimin ABC’si. İstanbul: Der Yayınları. Özdemir, E. ve Binyazar, A. (1969). Yazmak Sanatı. İstanbul: Varlık Yayınları. Özdemir, E. (2007). Yazınsal Türler. 6. Baskı. Ankara: Bilgi Yayınevi. Sanders, B. (1999). Öküzün A’sı. Çeviren: Şehnaz Tahir. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Saussure, F. (1985). Genel Dilbilim Dersleri. 3. Baskı. Çeviren: Berke Vardar. Ankara: Birey ve Toplum Yayınları. Şahin, S. (2007). Güzel, Etkili Konuşma ve Yazma. İstanbul: İnkilap Kitabevi.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Ev Ödevi 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 1 14 14
Problem Çözümü 1 20 20
Rapor Hazırlama 1 20 20
Rapor Sunma 1 15 15
Proje Sunma 1 4 4
Makale Yazma 1 10 10
Makale Kritik Etme 1 4 4
Bireysel Çalışma 4 10 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 11 11
Okuma 2 20 40
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 4 4
ÖÇ 2 5 5 4 4
ÖÇ 3 5 5 4 4
ÖÇ 4 5 5 4 4
ÖÇ 5 5 5 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek