GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9303145012012 Fitoterapide Temel Kavramlar Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencinin Fitoterapi yarar ve tehlikeli olabilecek durumları kavrayarak, fitoterapinin sağlıklı bir şekilde ülkemizde uygulanması için gerekli çalışmalara destek olabilmesini sağlamaktır.


Prof. Dr. Bijen KIVÇAK, Prof. Dr. Nehir SOMER, Prof. Dr. Hüsniye KAYALAR, Prof. Dr. G. İrem KAYA, Doç. Dr. Tuğçe FAFAL, Doç. Dr. Buket BOZKURT, Doç. Dr. Ahmet EMİR, Doç.Dr. Ceren EMİR, Dr. Öğrt. Üyesi Burcu SÜMER TÜZÜN


1 Fitoterapi konusunda temel kavramları anlayıp, anlatarak fitoterapinin ülkemizde doğru bir şekilde uygulanabilmesi için danışmanlık yapabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Fitoterapinin tarihçesi, bilimsel dayanağı, temel kavramları, Avrupa'daki ve Türkiye’deki durumu, Fitoterapide kullanılan ilaçların sınıflandırılması, ESCOP monografları, fitoterapi konusunda eczacılara ve doktorlara düşen görevler, fitoterapinin yararları ve olası dezavantajları


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Fitoterapinin tarihçesi
2 Fitoterapinin bilimsel dayanağı
3 Fitoterapi kapsamındaki temel tanımlar
4 Fitoterapinin ülkemizdeki durumu ve yasalar
5 Fitoterapinin Avrupa’daki durumu
6 Fitoterpide kullanılan İlaçlar ve İlaçların Etkilerine Göre Sınıflandırılması
7 ESCOP monografları İnceleme 1
8 Arasınav
9 ESCOP monografları İnceleme 2
10 ESCOP monografları İnceleme 3
11 Fitoterapide Kullanılan Kaynak Kitapların Tanıtımı
12 Fitoterpide Eczacının Görevleri
13 Fitoterapide Doktorların Görevleri
14 Fitoterapi,Homöopati ve Aromaterapi’nin tartışılması,örneklerle karşılaştırılması
15 Fitoterapinin yararları ve dezavantajları
16 Final

1.Hekimler ve Eczacılar İçin Fitoterapi Kursu Ders Notları Ege Üniversitesi Eczacılık Fakültesi, Farmakognozi Anabilim Dalı, Bijen Kıvçak (ed),Nehir Ünver, Hüsniye(Sağlam) Kayalar, G. İrem Kaya, 2007. 2.Herbal Medicine,1988, Rudolf Fritz Weiss,Hippokrates Verlag GmbH,Stuttgart 1985 3.Leitfaden Phytotherpie, H. Schilchner,S. Kammerere, T. Wegener,3. Auflage,Urban & Fischer, München,2007 4. Herbal Drugs and Phytopharmaceuticals, - A handbook for practice on a scientific basis, M. Wichtl, Medpharm Scientific Publischers , Stuttgart 1994



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 10 1 10
Bireysel Çalışma 12 4 48
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 138

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
ÖÇ 1 4 1 2 1 1 3 1 3 3 2 2 2 1 2 2 3 1 2 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek