GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9204045122010 Marka Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 1 2 4,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, marka, markalama ve marka değeri kavramlarına ilişkin anlayış yaratmak, uygun marka mesaj ve medya stratejileri geliştirecek ve ilgili araçları tanımlayıp marka performansını değerlendirebilecek düzeyde bilgi oluşturmaktır. Ayrıca pazarlama iletişiminin tüm diğer marka mesajları ile bütünleştirilmesi gereken interaktif bir süreç olduğuna ilişkin anlayış yaratmak da hedeflenmektedir


Doç.Dr. Aykan Candemir


1 Marka, markalama ve marka değeri kavramları tanımlayabilmek
2 Stratejik marka yönetimi sürecini yönetecek düzeyde bilmek
3 Uygun marka mesaj ve medya stratejileri geliştirecek ve ilgili araçları tanımlayıp marka performansını değerlendirebilecek düzeyde bilgi sahibi olmak


Yok


Yok


Marka, markalama ve marka değeri kavramları, Marka mesajları ve medya stratejileri geliştirme, Stratejik marka yönetimi süreci, uygun araçları tanımlama, marka performansını değerlendirme konuları işlenmektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Marka Nedir?
2 Marka ve Marka Yönetimi
3 Müşteri Temelli Marka Değeri
4 Marka Konumlandırma ve Marka Değerleri
5 Marka Elemanları
6 Marka Değeri Geliştirmek için Pazarlama Programları Tasarlamak
7 Marka Değeri ve Bütünleşik Pazarlama İletişimi
8 Ara Sınav
9 İkincil Marka Çağrışımları
10 Marka Değeri Ölçümü
11 Marka Değeri Kaynaklarının Ölçümü
12 Marka Değeri Çıktılarının Ölçümü
13 Marka Stratejilerinin Tasarlanması ve Yürütülmesi
14 Yeni Ürünlerin Markalanması ve Marka Uzatma
15 Ödev Sunumları
16 Final Sınavı

• Aktuğlu, Işıl, Karpat, Marka Yönetimi Güçlü ve Başarılı Markalar için Temel İlkeler, İletişim Yayınları 1052, Başvuru Dizisi 39, İletişim Yayıncılık A.Ş., İstanbul, 2004. • Kapferer, Jean-Noel, The New Strategic Brand Management: Creating and Sustaining Brand Equity Long Term 4th edition (New Strategic Brand Management: Creating & Sustaining Brand Equity), 2008 • Keller, Kevin Lane, Strategic Brand Management, Second Edition, Prentice Hall, 2008. • Strategic Brand Management, Kevin Lane Keller, Prentice-Hall, 2003 (2E) ISBN:0131105833 • Brand Management- A Theoretical and Practical Approach, 2003, Rik Riezebos, Pearson Education, Prentice Hall • Best Practice Cases in Branding, Kevin Keller, Prentice Hall • Building Strong Brands, David A. Aaker, The Free Press, 1996 • Building the Brand-Driven Business, Scott M. Davis and Michael Dunn, Jossey-Bass Publ., 2002. • Bu Topraklardan Dünya Markası çıkar mı? Güven Borça Mediacat Kitapları, Kapital Yayınevi İlgili kitaplar ve periyodikler tavsiye edilir.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 20
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 80

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 16 3 48
Seminer 2 2 4
Bireysel Çalışma 8 3 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 1 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 2 10
Okuma 16 1 16
Toplam İş Yükü (saat) 109

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 5 5 4 5 5 4 4 4 4 4 5 4 5 4 1 1
ÖÇ 2 5 4 5 5 5 5 5 5 5 4 5 4 5 4 1 1
ÖÇ 3 4 4 4 4 3 4 4 4 4 5 4 4 4 4 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek