GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9307015092010 İnsan ve Yaşam Seçmeli Ders Grubu 1 1 4,00

Yüksek Lisans



Farklı kişilik kuramlarının çizdiği insan modelleri, farklı yaşam evrelerinde kişiliğin gelişimi hakkında bilgi vermek.


Doç.Dr.Görkem YARARBAŞ, Doç.Dr.Oryal TAŞKIN


1 Kişiliğin farklı kuramlar tarafından nasıl kavramsallaştırıldığını kavrama
2 Farklı kuramlar tarafından çizilmiş olan kişilik modellerinin farklılık ve benzerliklerini kavrama
3 Yaşamın gelişimsel evrelerin psikodinamikleri hakkında bilgi edinme
4 Yaşamın farklı evrelerinde gündeme gelen gelişimsel görevleri kişilik gelişimi ile ilişkilendirebilme
5 Yaşamın farklı evrelerinde ortaya çıkabilecek sorunlar ve bu sorunlarla baş etmenin kişilik özellikleri ile ilişkisi hakkında bilgilenme

Birinci Öğretim


-


[Yok]


Bebeklik dönemi gelişim özellikleri, oyun çocukluğu dönemi gelişim özellikleri, okul dönemi gelişim özellikleri, ergenlik dönemi gelişim özellikleri incelenecektir. Bebeklik Gelişimi, Oyun Çağı Gelişimi, Okul Çağı Gelişimi, Ergenlik Gelişimi, Bilişsel Gelişim , Kişilik Gelişimi ele alınacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Kişiliğin tanımı
2 Psikanalitik kuramın kişilikle ilgili temel kavram ve görüşleri
3 Jung’un kişilikle ilgili temel kavram ve görüşleri
4 Adler’in kişilikle ilgili temel kavram ve görüşleri
5 Horney’nin kişilikle ilgili temel kavram ve görüşleri
6 Erik Erikson’un psikosoyal gelişimin evreleri
7 Transaksiyonel analizin kişilikle ilgili temel kavram ve görüşleri
8 Arasınav
9 Davranışçı kuramın kişilikle ilgili temel kavram ve görüşleri
10 Humanistik kuramın kişilikle ilgili temel kavram ve görüşleri
11 Bilişsel kuramın kişilikle ilgili temel kavram ve görüşleri
12 Faktör analizi kuramcılarının kişilikle ilgili temel kavram ve görüşleri
13 Kişiliğe bakışta kuramsal farklılıklar ve benzerlikler
14 Yaşamın farklı evrelerinde gündeme gelen görevler ve ortaya çıkan sorunlar
15 Yaşamın farklı evrelerinde gündeme gelen görevler ve ortaya çıkan sorunlarla başetme kişiliğin rolü
16 Final sınavı

Ders Kitabı: J. M. Burger. (2006). Kişilik. İstanbul: Kaknüs Yayınları Yardımcı Kitap: Schultz,D.P. ve Schultz, S. E (2002). Modern Psychology Tarihi. İstanbul Kaknüs Y.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 10 3 30
Proje Hazırlama 1 20 20
Proje Sunma 1 2 2
Bireysel Çalışma 12 4 48
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 5 50
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 8 40
Okuma 8 5 40
Toplam İş Yükü (saat) 262

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek