Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9307015092010 | İnsan ve Yaşam | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Farklı kişilik kuramlarının çizdiği insan modelleri, farklı yaşam evrelerinde kişiliğin gelişimi hakkında bilgi vermek.
Doç.Dr.Görkem YARARBAŞ, Doç.Dr.Oryal TAŞKIN
1 | Kişiliğin farklı kuramlar tarafından nasıl kavramsallaştırıldığını kavrama |
2 | Farklı kuramlar tarafından çizilmiş olan kişilik modellerinin farklılık ve benzerliklerini kavrama |
3 | Yaşamın gelişimsel evrelerin psikodinamikleri hakkında bilgi edinme |
4 | Yaşamın farklı evrelerinde gündeme gelen gelişimsel görevleri kişilik gelişimi ile ilişkilendirebilme |
5 | Yaşamın farklı evrelerinde ortaya çıkabilecek sorunlar ve bu sorunlarla baş etmenin kişilik özellikleri ile ilişkisi hakkında bilgilenme |
Birinci Öğretim
-
[Yok]
Bebeklik dönemi gelişim özellikleri, oyun çocukluğu dönemi gelişim özellikleri, okul dönemi gelişim özellikleri, ergenlik dönemi gelişim özellikleri incelenecektir. Bebeklik Gelişimi, Oyun Çağı Gelişimi, Okul Çağı Gelişimi, Ergenlik Gelişimi, Bilişsel Gelişim , Kişilik Gelişimi ele alınacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kişiliğin tanımı | ||
2 | Psikanalitik kuramın kişilikle ilgili temel kavram ve görüşleri | ||
3 | Jung’un kişilikle ilgili temel kavram ve görüşleri | ||
4 | Adler’in kişilikle ilgili temel kavram ve görüşleri | ||
5 | Horney’nin kişilikle ilgili temel kavram ve görüşleri | ||
6 | Erik Erikson’un psikosoyal gelişimin evreleri | ||
7 | Transaksiyonel analizin kişilikle ilgili temel kavram ve görüşleri | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Davranışçı kuramın kişilikle ilgili temel kavram ve görüşleri | ||
10 | Humanistik kuramın kişilikle ilgili temel kavram ve görüşleri | ||
11 | Bilişsel kuramın kişilikle ilgili temel kavram ve görüşleri | ||
12 | Faktör analizi kuramcılarının kişilikle ilgili temel kavram ve görüşleri | ||
13 | Kişiliğe bakışta kuramsal farklılıklar ve benzerlikler | ||
14 | Yaşamın farklı evrelerinde gündeme gelen görevler ve ortaya çıkan sorunlar | ||
15 | Yaşamın farklı evrelerinde gündeme gelen görevler ve ortaya çıkan sorunlarla başetme kişiliğin rolü | ||
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı: J. M. Burger. (2006). Kişilik. İstanbul: Kaknüs Yayınları Yardımcı Kitap: Schultz,D.P. ve Schultz, S. E (2002). Modern Psychology Tarihi. İstanbul Kaknüs Y.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 10 | 3 | 30 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 12 | 4 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 8 | 40 |
Okuma | 8 | 5 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 262 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 |