Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9307015142010 | Motivasyonel Görüşmeler | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
İngilizce
Motivasyonel görüşmelerin temel ilkelerini öğrenmek, sağlıklı bireylerin yanısıra madde kullanım bozukluğu olan bireylerde görüşmelerin her aşamasında motivasyonel görüşmeleri kullanmayı öğrenmek
Dr.Öğretim Üyesi Umut KIRLI
1 | Motivasyonel görüşmelerin temel ilkelerini öğrenmek |
2 | Madde kullanım bozukluğu olgularında motivasyonel görüşme yapabilme becerisini kazanmak |
3 | Karar dengesi çalışması yapmak |
4 | Faz 1 görüşmelerinden Faz 2 görüşmelerine geçebilmek |
5 | Farklı tedavi yaklaşımlarında motivasyonel görüşmeleri kullanabilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
1 Motivasyonel görüşmelere genel yaklaşım 2 Çatışma ve ambivalansı ortaya çıkarma 3 Karar dengesi çalışması yapma 4 Soru sorma teknikleri, özetleme, onaylama ve yansıtma becerilerini geliştirme 5 Faz1- Faz2 görüşmeler
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Motivasyonel görüşmeler genel yaklaşım. | |||
2 | Çatışma ve ambivalans | |||
3 | Karar dengesi çalışması | |||
4 | Değişim konuşması | |||
5 | Dirençle başetme | |||
6 | Değişime yönelik engeller | |||
7 | Görüşmecinin savunmacı tepkileri | |||
8 | Arasınav | |||
9 | Temel motivasyonel görüşme becerileri | |||
10 | Değişim konuşması ve 2 Faza geçiş | |||
11 | 2.Fazda karşılaşılan engeller | |||
12 | Motivasyonel görüşme pratikleri | |||
13 | Motivasyonel görüşme pratikleri | |||
14 | Motivasyonel görüşme pratikleri | |||
15 | Motivasyonel görüşme pratikleri | |||
16 | Final sınavı |
1. Motivational Interviewing Training for New Trainers (TNT) 2003 2. The Motivational Interviewing Treatment Integrity (MITI) Code: Version 2.0 Theresa B. Moyers, Tim Martin, Jennifer K. Manuel & William R. Miller University of New Mexico Center on Alcoholism, Substance Abuse and Addictions (CASAA) 3. Miller WR, Rollnick S. Motivasyonel Görüşme. (Çevr. Ed. Karadağ F, Ögel K, Tezcan AE). HYB Basım Yayın, Ankara, 2009 4. Rosengren DB. Building Motivational Intervıewing Skills. The Guilford Press, new York, 2009
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 8 | 4 | 32 |
Gözlem | 1 | 4 | 4 |
Proje Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 4 | 20 | 80 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 250 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | |||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 2 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | |||
ÖÇ 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | ||||
ÖÇ 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 4 | |||||
ÖÇ 5 | 2 | 5 | 4 | 3 | 3 | 1 |