Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9307015192017 | Mental Semiyoloji | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
İngilizce
Bu dersin sonunda öğrenciler, sistematik bir şekilde yapılması gereken ruhsal durum muayenesinde önemli olan belirti ve bulguları tanımlayabilecek, madde kullanım bozukluğu, diğer bağımlılıklar ve ek tanılı durumlarda ruhsal durum değerlendirmesi yapabilecek yeterliliğe ulaşacaklardır.
1 | Ruhsal muayenede geçen temel kavramların bilgisi |
2 | Bilişsel işlevleri değerlendirebilme |
3 | Duygudurum ve duygulanım belirtilerini değerlendirebilme |
4 | Hareket bozukluklarını değerlendirebilme |
5 | Düşünce ve dil bozukluklarını değerlendirebilme |
6 | Algılama bozukluklarını değerlendirebilme |
7 | Mental semiyoloji ile ilgili kaynakları okumaya isteklilik |
8 | |
9 | |
10 | |
11 | |
12 | |
13 | |
14 |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ruhsal hastalıklarda teşhis ve tedavi işlemleri büyük ölçüde hasta ile yapılan görüşmelere ve bu görüşmeler sırasında elde edilen bilgilere dayanır. Ruhsal muayenede, mental işlevler sırayla gözden geçirilir, bunlarla ilgili hastalık belirti ve bulguları açığa çıkarılmaya çalışılır. Bu derste, ruhsal muayene yöntemleri ve ruhsal semiyoloji bilgileri belli bir sistem içinde verilecektir. İnsanın ruhsal yapısını oluşturan işlevler sıralanacak, her birinin tanımı ve muayene yöntemleri verildikten sonra bu işlevlerle ilgili belirtilerin adlandırması yapılacaktır. Mental işlevlerin muayeneleri anlatılırken yeri geldikçe bu işlevlerin psikolojik ve biyolojik oluş biçimleri de anlatılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ruhsal muayene ve kayıt. | ||
2 | Psikiyatrik anamnez alma | ||
3 | Ruhsal durum muayenesi | ||
4 | Görünüş muayenesi, işbirliği ve güvenilirlik değerlendirmesi | ||
5 | Bilişsel işlevlerin değerlendirilmesi | ||
6 | Bilişsel işlevlerin değerlendirilmesi | ||
7 | Ara sınav | ||
8 | Duygudurum ve duygulanım değerlendirmesi | ||
9 | Hareket bozuklukları değerlendirmesi | ||
10 | Düşünce ve dil muayenesi | ||
11 | Düşünce ve dil muayenesi | ||
12 | Algılama değerlendirmesi | ||
13 | Algılama değerlendirmesi | ||
14 | Final sınavı | ||
15 | |||
16 |
1. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. M. Orhan Öztürk, N. Aylin Uluşahin. Nobel Tıp Kitabevleri, 2015, Ankara. 2. Genç Psikiyatristin El Kitabı. İsmet Kırpınar. Timaş Yayınları, 2012, İstanbul. 3. Kaplan & Sadock’s Synopsis of Psychiatry. Benjamin James Sadock, Virginia Alcott Sadock. Lippincott Williams & Wilkins, 2015, New York.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 9 | 13 | 117 |
Tartışma | 12 | 6 | 72 |
Örnek Vaka İncelemesi | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 237 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | ||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | ||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | ||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | ||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | ||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | ||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 8 | |||||||||||
ÖÇ 9 | |||||||||||
ÖÇ 10 | |||||||||||
ÖÇ 11 | |||||||||||
ÖÇ 12 | |||||||||||
ÖÇ 13 | |||||||||||
ÖÇ 14 |