GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201235012011 Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi ve Koruyucu Yöntemler Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı çocuk ve ergenlerde görülen temel ruhsal bozuklukları tanıtmak ve bu sorunlara temel müdahale tekniklerini öğretmektir


Assoc. Prof. Serap Tekinsav Sütcü


1 Çocuk ve ergenlerde görülen temel ruhsal sorunları tanıma
2 Çocuk ve ergenlerde görülen temel ruhsal sorunlara yönelik müdahaleleri tanıma
3 Edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme



Yok


Bu ders kapsamında çocuk ve ergenlerde görülen içeyönelim ve dışayönelim bozukluklarının ve istismarın temel özelliklerine ve bu sorunlara yönelik müdahale biçimlerine yer verilir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Çocuk ve ergenlerle görüşme ilkeleri
3 Çocuk ve ergenlerle görüşme ilkeleri
4 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğunun özellikleri
5 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğuna yönelik temel müdahaleler
6 Davranım Bozukluğu ve Karşıt Olma Karşı Gelme Bozukluğunun özellikleri
7 Davranım Bozukluğu ve Karşıt Olma Karşı Gelme Bozukluğuna yönelik müdahale
8 Vize sınavı
9 Dışa yönelim Bozukluklarında ebeveynlere müdahale
10 Dışa yönelim Bozukluklarında ebeveynlere müdahale
11 Çocuklarda Anksiyete Bozukluklarının özellikleri
12 Çocuklarda Anksiyete Bozukluklarına Müdahale
13 Çocuk ve ergenlerde istismar ve travma belirtileri
14 Çocuk ve ergenlerde istismar belirtilerini değerlendirme
15 Çocuk ve ergenlerde istismar belirtilerine müdahale
16 Final Sınavı

Kaduson & Schaefer (2006) Short Term Play Therapy for Children (Second edition) The Guilford Press. Capeda (2010) Clinical Manual for Psychiatric Interview of Children and Adolescents. American Psychiatric Publishing.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 1 20 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 14 6 84
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 5 2 4 4
ÖÇ 2 5 3 3
ÖÇ 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek