| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9201235032011 | Yaşam Boyu Gelişim | Ders | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı döllenmeden ölüme kadar olan süre içindeki insan gelişimini ve insanın nasıl değişimler yaşadığını incelemektir.
Dr. Öğr. Üyesi Türkan YILMAZ IRMAK
| 1 | Gelişim Psikolojisinin klasik ve çağdaş kuramlarını kavrayabilme. |
| 2 | Gelişim psikolojisindeki kuramları yeni çalışmalar ışığında değerlendirebilme. |
| 3 | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini farklı kuramlar açısından anlayabilme |
| 4 | Belli bir konuda kütüphane ve internet araştırması yapabilme |
| 5 | Araştırma yaptığı konu ile ilgili bilgi ve deneyimlerini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. |
| 6 | Eleştirel ve analitik olarak düşünebilme. |
Yok
Yok
Bu derste gelişim Psikolojisinde önemli kuramlar üzerinden insan gelişiminde etkili olan kalıtım, çevre ve kalıtım-çevre etkileşiminin insan davranışına nasıl yansıdığı, doğum öncesi, bebeklik, çocukluk, ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık dönemleri ve bu dönemlerde yaşanan zihinsel, duygusal, sosyal, cinsel ve fiziksel gelişimi ve değişmeleri üzerinde durulacaktır.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar | ||
| 2 | Gelişim psikolojisinin tarihsel süreci. | ||
| 3 | Gelişim psikolojisi Kuramları | ||
| 4 | Gelişim psikolojisi Kuramları | ||
| 5 | Gelişim psikolojisi Kuramları | ||
| 6 | research methods | ||
| 7 | Doğum öncesi gelişim | ||
| 8 | Ara Sınav | ||
| 9 | Bebeklikte gelişim | ||
| 10 | Okulöncesinde gelişim | ||
| 11 | Orta çocuklukta gelişim | ||
| 12 | Ergenlikte gelişim | ||
| 13 | Beliren yetişkinlikte gelişim | ||
| 14 | Genç yetişkinlikte gelişim | ||
| 15 | Yaşlılıkta gelişim | ||
| 16 | Final Sınavı |
1. Berk, L.E. (2013). Bebekler ve Çocuklar. Ankara: Nobel Yayıncılık 2.Miller,H.P. (2008). Gelişim psikolojisi kuramları. Yay. Haz: Bekir Onur, Çev. Zeynep Gültekin. İmge Kitabevi Yayınları, Ankara. 3.John Steinberg. Ergenlik, İmge 4. Erber, J. T. (2019). Yaşlanma ve İleri Yetişkinlik. Ankara: Nobel Yayıncılık
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Rapor Hazırlama | 1 | 50 |
| Rapor Sunma | 1 | 50 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 70 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 30 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Rapor Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
| Seminer | 1 | 16 | 16 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
| Okuma | 14 | 2 | 28 |
| Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 180 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 4 | ||||||
| ÖÇ 2 | 4 | 5 | 3 | |||||
| ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | |||||
| ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | |||||
| ÖÇ 5 | 5 | |||||||
| ÖÇ 6 |