Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201235032011 | Yaşam Boyu Gelişim | Ders | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı döllenmeden ölüme kadar olan süre içindeki insan gelişimini ve insanın nasıl değişimler yaşadığını incelemektir.
Dr. Öğr. Üyesi Türkan YILMAZ IRMAK
1 | Gelişim Psikolojisinin klasik ve çağdaş kuramlarını kavrayabilme. |
2 | Gelişim psikolojisindeki kuramları yeni çalışmalar ışığında değerlendirebilme. |
3 | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini farklı kuramlar açısından anlayabilme |
4 | Belli bir konuda kütüphane ve internet araştırması yapabilme |
5 | Araştırma yaptığı konu ile ilgili bilgi ve deneyimlerini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. |
6 | Eleştirel ve analitik olarak düşünebilme. |
Yok
Yok
Bu derste gelişim Psikolojisinde önemli kuramlar üzerinden insan gelişiminde etkili olan kalıtım, çevre ve kalıtım-çevre etkileşiminin insan davranışına nasıl yansıdığı, doğum öncesi, bebeklik, çocukluk, ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık dönemleri ve bu dönemlerde yaşanan zihinsel, duygusal, sosyal, cinsel ve fiziksel gelişimi ve değişmeleri üzerinde durulacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar | ||
2 | Gelişim psikolojisinin tarihsel süreci. | ||
3 | Gelişim psikolojisi Kuramları | ||
4 | Gelişim psikolojisi Kuramları | ||
5 | Gelişim psikolojisi Kuramları | ||
6 | research methods | ||
7 | Doğum öncesi gelişim | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Bebeklikte gelişim | ||
10 | Okulöncesinde gelişim | ||
11 | Orta çocuklukta gelişim | ||
12 | Ergenlikte gelişim | ||
13 | Beliren yetişkinlikte gelişim | ||
14 | Genç yetişkinlikte gelişim | ||
15 | Yaşlılıkta gelişim | ||
16 | Final Sınavı |
1. Berk, L.E. (2013). Bebekler ve Çocuklar. Ankara: Nobel Yayıncılık 2.Miller,H.P. (2008). Gelişim psikolojisi kuramları. Yay. Haz: Bekir Onur, Çev. Zeynep Gültekin. İmge Kitabevi Yayınları, Ankara. 3.John Steinberg. Ergenlik, İmge 4. Erber, J. T. (2019). Yaşlanma ve İleri Yetişkinlik. Ankara: Nobel Yayıncılık
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Hazırlama | 1 | 50 |
Rapor Sunma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 70 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 30 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Seminer | 1 | 16 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | ||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 3 | |||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | |||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | |||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 6 |