Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201235072011 | Cinsel Sorunlar ve Danışmanlık | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı yaşamın önemli bir kısmı olarak cinsel deneyimlerin önemini, cinselliği etkileyen sorunların belirlenmesi ve çözülmesi ve olumlu ilişkisel ve cinsel işlevselliğin güçlendirilmesidir.
Prof. Dr. Haluk Arkar
1 | Cinsel danışmanlıkta etik konuların farkına varabilme |
2 | Cinselliğin kültürel yönlerini hatırlayabilme. |
3 | Aşk, bağlılık ve cinsellik arasındaki ilişkileri görebilme |
4 | Çiftlerin cinsel sorunlarının nasıl geliştiğini açıklayabilme |
5 | Cinsel danışmanlıkta kullanılan kuramları karşılaştırabilme ve eleştirebilme |
6 | Cinsel danışmanlık için bütünleyici çift modelini hatırlayabilme. |
7 | Cinsel danışmanlıkta değerlendirme yöntemlerini hatırlayabilme. |
8 | Kadın cinselliğinde tanı ve tedavi müdahale tekniklerini hatırlayabilme. |
9 | Erkek cinselliğinde tanı ve tedavi müdahale tekniklerini hatırlayabilme. |
Yok
Yok
Bu ders kapsamında cinsel danışmanlıkta değerlendirmenin rolü, değerlendirmenin niçin yapıldığı, hedef belirleme, tedavi planlama ve müdahaleler, yeni algılar ve davranışların sürdürülmesi ve doğrulanması üzerinde durulur.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
0 | Cinsel danışmanlığa giriş. | ||
1 | Çiftlerin cinsel sorunlarının gelişimi | ||
2 | Cinsel danışmanlıkta kullanılan kuramlar | ||
3 | Cinsel danışmanlıkta kullanılan kuramlar | ||
4 | Cinsel danışmanlıkta kullanılan kuramlar | ||
5 | Cinsel danışmanlıkta değerlendirme | ||
6 | Cinsel danışmanlıkta değerlendirme | ||
7 | Hedef belirleme, tedavi planlama | ||
8 | Hedef belirleme, tedavi planlama | ||
9 | Cinsel danışmanlıkta sürdürebilirlik | ||
10 | Cinsel danışmanlıkta doğrulama | ||
11 | Kadın cinselliği: tanı ve tedavi | ||
12 | Kadın cinselliği: tanı ve tedavi | ||
13 | Erkek cinselliği: tanı ve tedavi | ||
14 | Erkek cinselliği: tanı ve tedavi | ||
15 | Final |
Long, L, Burnett, R, Thomas V. Sexuality counseling An Integrative approach. newJ ersey, Pearson (2006).
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 13 | 13 |
Okuma | 14 | 7 | 98 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 0 | 2 | 2 | 3 | 5 | ||||
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 2 | 5 | ||||
ÖÇ 2 | 2 | 4 | 3 | |||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 5 | 1 | ||||
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 4 | |||||
ÖÇ 5 | 4 | 2 | 4 | |||||
ÖÇ 6 | 3 | 3 | 4 | 3 | ||||
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | ||
ÖÇ 8 | 4 | 4 | 1 | 4 |