GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201235442013 Ailede Görüşme ve Danışmanlık Teknikleri Seçmeli Ders Grubu 1 2 4,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı çift ve aileyle ilişki kurmayı, bireyi, çitti ve aileyi kapsamlı bir biçimde değerlendirmeyi; Sorunları ve terapi hedeflerini belirleyerek terapiyi planlamayı; Sistemik aile terapisine özgü danışmanlık becerilerini kullanarak çocuklu ailelere ve çiftlere yardımcı olmayı öğretmektir.


Prof. Dr. Oya Sorias


1 Çift ve aileyle ilişki kurabilme ve terapötik birliği oluşturabilme
2 Bireyi, çifti ve aileyi sistemik bakış açısıyla değerlendirebilme
3 Sistemik aile terapisine özgü danışmanık tekniklerini kullanabilme
4 Aileye danışmanlık yaparken temel alınacak adli, etik ve mesleki ilkeleri öğrenme


Yok


Yok


Çift ve aile yapılan ilk görüşme; Çifti ve aileyi değerlendirme; Tedavi hedeflerini belirleme ve tedaviyi planlama; Çift ve aileye özgü müdahaleler: Çocuklu ailelerle çalışma; Eşlerle çalışma.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Kapsamı ve Yapılacaklar
2 İlk görüşme
3 Temel Görüşme Becerileri ve Danışmanlık Teknikleri İlişki kurma ve çalışma ilişkisini yapılandırma
4 Temel Görüşme Becerileri ve Danışmanlık Teknikleri Tedavi motivasyonunu artırma
5 Değerlendirme Yapma İntihar ve başkalarına zarar verme riskini, madde kötüye kullanımını ve biyolojik ya da nörolojik faktörleri değerlendirma
6 Değerlendirme Yapma Genel psikososyal değerlendirme
7 Hedeflerini Belirleme ve Terapiyi Planlama
8 Vize Sınavı
9 Sistemik aile terapisine özgü görüşme ve danışmanlık becerileri Soruları kullanma, normalleştirme, yeniden çerçevelendirme, yüzleştirme ve krize yaklaşma
10 Sistemik aile terapisine özgü görüşme vedanışmanlık becerileri Hiyerarişiyi değiştirme, sınırlar koyma, canlandırma, genogram, olumsuz etkileşim örüntülerini belirleme ve değiştirme
11 Çiftlerle Çalışma İlişki kurma ve çalışma ilişkisini yapılandırma
12 Çiftlerle Çalışma Çatışmaları belirleme ve yönetme
13 Çocuklu Ailelerle Çalışma
14 Çocuklu Ailelerle Çalışma Aile yaşam döngüsü
15 Aile Danışmanlığında Karşılaşılan Sorunlar
16 Final Sınavı

Ders Kitabı: Patterson J. E., Williams L., Edward T. M., Chamow L. & Grauf-Grounds C. (2009) Essential skills in family therapy from the first interview to termination. (2nd ed). New York: The Guilford Press. Yardımcı Kitaplar: Hackney, H. & Cormier, S. (2008) Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri: Psikolojik Yardım Süreci El Kitabı (Çev. T. Ergene ve S. A. Sevim). Mentis Yayıncılık. Geldart, K. & Geldart, D. (1999) Çocukla Psikoterapötik Görüşme: Giriş Niteliğinde Uygulamalı Rehber (Çev Ed.G. Erden ve Ç. Kudiaki) Türk Psikologlar Derneği Yayınları.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 3 3
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 5 70
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 13 5 65
Okuma 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 210

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 4 1
ÖÇ 2 3 4
ÖÇ 3 5 5
ÖÇ 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek