Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201235442013 | Ailede Görüşme ve Danışmanlık Teknikleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı çift ve aileyle ilişki kurmayı, bireyi, çitti ve aileyi kapsamlı bir biçimde değerlendirmeyi; Sorunları ve terapi hedeflerini belirleyerek terapiyi planlamayı; Sistemik aile terapisine özgü danışmanlık becerilerini kullanarak çocuklu ailelere ve çiftlere yardımcı olmayı öğretmektir.
Prof. Dr. Oya Sorias
1 | Çift ve aileyle ilişki kurabilme ve terapötik birliği oluşturabilme |
2 | Bireyi, çifti ve aileyi sistemik bakış açısıyla değerlendirebilme |
3 | Sistemik aile terapisine özgü danışmanık tekniklerini kullanabilme |
4 | Aileye danışmanlık yaparken temel alınacak adli, etik ve mesleki ilkeleri öğrenme |
Yok
Yok
Çift ve aile yapılan ilk görüşme; Çifti ve aileyi değerlendirme; Tedavi hedeflerini belirleme ve tedaviyi planlama; Çift ve aileye özgü müdahaleler: Çocuklu ailelerle çalışma; Eşlerle çalışma.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Kapsamı ve Yapılacaklar | ||
2 | İlk görüşme | ||
3 | Temel Görüşme Becerileri ve Danışmanlık Teknikleri İlişki kurma ve çalışma ilişkisini yapılandırma | ||
4 | Temel Görüşme Becerileri ve Danışmanlık Teknikleri Tedavi motivasyonunu artırma | ||
5 | Değerlendirme Yapma İntihar ve başkalarına zarar verme riskini, madde kötüye kullanımını ve biyolojik ya da nörolojik faktörleri değerlendirma | ||
6 | Değerlendirme Yapma Genel psikososyal değerlendirme | ||
7 | Hedeflerini Belirleme ve Terapiyi Planlama | ||
8 | Vize Sınavı | ||
9 | Sistemik aile terapisine özgü görüşme ve danışmanlık becerileri Soruları kullanma, normalleştirme, yeniden çerçevelendirme, yüzleştirme ve krize yaklaşma | ||
10 | Sistemik aile terapisine özgü görüşme vedanışmanlık becerileri Hiyerarişiyi değiştirme, sınırlar koyma, canlandırma, genogram, olumsuz etkileşim örüntülerini belirleme ve değiştirme | ||
11 | Çiftlerle Çalışma İlişki kurma ve çalışma ilişkisini yapılandırma | ||
12 | Çiftlerle Çalışma Çatışmaları belirleme ve yönetme | ||
13 | Çocuklu Ailelerle Çalışma | ||
14 | Çocuklu Ailelerle Çalışma Aile yaşam döngüsü | ||
15 | Aile Danışmanlığında Karşılaşılan Sorunlar | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı: Patterson J. E., Williams L., Edward T. M., Chamow L. & Grauf-Grounds C. (2009) Essential skills in family therapy from the first interview to termination. (2nd ed). New York: The Guilford Press. Yardımcı Kitaplar: Hackney, H. & Cormier, S. (2008) Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri: Psikolojik Yardım Süreci El Kitabı (Çev. T. Ergene ve S. A. Sevim). Mentis Yayıncılık. Geldart, K. & Geldart, D. (1999) Çocukla Psikoterapötik Görüşme: Giriş Niteliğinde Uygulamalı Rehber (Çev Ed.G. Erden ve Ç. Kudiaki) Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 13 | 5 | 65 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 210 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 4 | 1 | ||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | ||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 |