GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
92010237112013 Etkili Anne Babalık Eğitimi Seçmeli Ders Grubu 1 2 4,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı bir insanın iyi yetişmesinde önemli rolü olan anne ve babanın çocuğun kişiliğini şekillendirmesi sırasında dikkat etmesi gereken gelişim dönemi özellikleri, etkili iletişim yolları üzerinde durmaktır


Yrd.Doç.Dr. Banu Çengelci Özekes


1 Aile içi tutumlar hakkında bilgi kazanmak
2 Ailelerin çocuklarıyla ilişkisi hakkında bilgi kazanmak.
3 Bebeklik ve Çocukluk dönemi davranış sorunlarına yönelik çözüm önerileri oluşturabilmek
4 Ergenlik dönemi davranış sorunlarına yönelik çözüm önerileri oluşturabilmek
5 Eşler arası sorunlara yönelik çözüm önerileri aktarabilmek.
6 Belli bir konuda kütüphane ve internet araştırması yapabilme
7 Araştırma yaptığı konu ile ilgili bilgi ve deneyimlerini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme
8 Eleştirel ve analitik olarak düşünebilme.


Yok


Yok


Bu ders içeriğinde Anne ve babalara eğitimler vermek için gerekli teorik bilgileri kazanmaya yönelik çalışmalar yapılacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar
2 Aile içi İletişim
3 Etkili Disiplin Yöntemleri
4 Annelere yönelik stres yönetimi
5 Davranış Sorunları ve Davranış DeğiştirmeTeknikleri
6 Okul Zorbalığı
7 Sınav Kaygısı
8 Ara Sınav
9 Öfke Yönetimi
10 Sorumluluk Kazandırma
11 Cinsel Gelişim
12 Sosyal Uyum Becerileri
13 Zihinsel engelli çocuğa sahip ailelerde çocuk istismarı
14 Kabul becerileri
15 Çiftlerde çatışma çözme ve İletişim Engelleri
16 Final Sınavı

1.Canter,L.(2007). Etkili Anababalık .Ankara:.HYB Yayıncılık. 2.Gordon.T.(2012).Etkili Anne-Baba Eğitiminde Uygulamalar. İstanbul:Profil Yayıncılık. 3.Aydoğmuş,K.,Baltaş,A.,Balyaş,Z.,Davaslıgil,Ü.,Güngörmüş,O.,Konuk,E.,Korkmazlar,Ü.,Köknel,Ö.,Navaro,L.,Oktay,A.,Razon,N.,Yavuzer.H. (2010). Ana-Baba Okulu. İstanbul:RemziKitabevi. 4.Navaro,L.(2001). Gerçekten Beni Duyuyor musun? İstanbul: RemziKitabevi. 5.Navaro,L.(1999).Bir Cadı Masalı. İstanbul: Remzi Kitabevi. 6.Yapılmış tezler ve Projeler.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Sunma 1 10 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 17 17
Okuma 14 8 112
Ev Ödevi 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 210

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 5 4
ÖÇ 2 4 5 3
ÖÇ 3 5 4 4
ÖÇ 4 5 4 3
ÖÇ 5 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek