Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
92010237112013 | Etkili Anne Babalık Eğitimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı bir insanın iyi yetişmesinde önemli rolü olan anne ve babanın çocuğun kişiliğini şekillendirmesi sırasında dikkat etmesi gereken gelişim dönemi özellikleri, etkili iletişim yolları üzerinde durmaktır
Yrd.Doç.Dr. Banu Çengelci Özekes
1 | Aile içi tutumlar hakkında bilgi kazanmak |
2 | Ailelerin çocuklarıyla ilişkisi hakkında bilgi kazanmak. |
3 | Bebeklik ve Çocukluk dönemi davranış sorunlarına yönelik çözüm önerileri oluşturabilmek |
4 | Ergenlik dönemi davranış sorunlarına yönelik çözüm önerileri oluşturabilmek |
5 | Eşler arası sorunlara yönelik çözüm önerileri aktarabilmek. |
6 | Belli bir konuda kütüphane ve internet araştırması yapabilme |
7 | Araştırma yaptığı konu ile ilgili bilgi ve deneyimlerini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme |
8 | Eleştirel ve analitik olarak düşünebilme. |
Yok
Yok
Bu ders içeriğinde Anne ve babalara eğitimler vermek için gerekli teorik bilgileri kazanmaya yönelik çalışmalar yapılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar | ||
2 | Aile içi İletişim | ||
3 | Etkili Disiplin Yöntemleri | ||
4 | Annelere yönelik stres yönetimi | ||
5 | Davranış Sorunları ve Davranış DeğiştirmeTeknikleri | ||
6 | Okul Zorbalığı | ||
7 | Sınav Kaygısı | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Öfke Yönetimi | ||
10 | Sorumluluk Kazandırma | ||
11 | Cinsel Gelişim | ||
12 | Sosyal Uyum Becerileri | ||
13 | Zihinsel engelli çocuğa sahip ailelerde çocuk istismarı | ||
14 | Kabul becerileri | ||
15 | Çiftlerde çatışma çözme ve İletişim Engelleri | ||
16 | Final Sınavı |
1.Canter,L.(2007). Etkili Anababalık .Ankara:.HYB Yayıncılık. 2.Gordon.T.(2012).Etkili Anne-Baba Eğitiminde Uygulamalar. İstanbul:Profil Yayıncılık. 3.Aydoğmuş,K.,Baltaş,A.,Balyaş,Z.,Davaslıgil,Ü.,Güngörmüş,O.,Konuk,E.,Korkmazlar,Ü.,Köknel,Ö.,Navaro,L.,Oktay,A.,Razon,N.,Yavuzer.H. (2010). Ana-Baba Okulu. İstanbul:RemziKitabevi. 4.Navaro,L.(2001). Gerçekten Beni Duyuyor musun? İstanbul: RemziKitabevi. 5.Navaro,L.(1999).Bir Cadı Masalı. İstanbul: Remzi Kitabevi. 6.Yapılmış tezler ve Projeler.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 17 | 17 |
Okuma | 14 | 8 | 112 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 210 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | ||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 3 | |||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | |||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | |||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 6 | ||||||||
ÖÇ 7 | ||||||||
ÖÇ 8 |