GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201235132015 Çocuk İstismarı İhmali ve Koruyucu Yöntemler Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans



Fiziksel, cinsel ve duygusal istismar ve önleme programlarının gelişim kuramları bağlamında incelenmesidir.


Dr. Öğretim Üyesi Türkan YILMAZ IRMAK


1 Fiziksel, cinsel ve duygusal istismar ve ihmali öğrenme
2 Çocuk istismarı ve ihmalini kuramsal olarak açıklayabilme
3 Çocuk istismarı önleme programlarını öğrenme
4 Çocuk istismarı önleme programı planlayabilme
5 Öğrendiklerini yazılı ve sözlü olarak sunabilme

İkinci Öğretim



[Yok]


Fiziksel, cinsel ve duygusal çocuk istismarının nedenleri ve sonuçları Çocuk istismarının önlenmesi için uygulanan önleme programları Bağlanma ve ekolojik kuramların çocuk istismarı kapsamında tartışılması


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 dersin tanıtımı
2 Çocuk istismarı ve ihmali kuramları
3 Kuramlar-Ekolojik Kuram
4 Kuramlar-Bağlanma Kuramı
5 Fiziksel istismar
6 Cinsel istismar
7 Duygusal istismar
8 Ara sınav
9 İhmal
10 Dayanıklılık
11 Çocuk istismarı ve ihmalinde önlemeye giriş
12 fiziksel ve duygusal istismarı ve ihmali önleme
13 cinsel istismarı önleme
14 bebeklik, okulöncesi, orta çocukluk ve ergenlik döneminde önleme
15 Genel Değerlendirme
16 Final Sınavı

Scannapieco, M. & Connell_Carrick, K. (2005). Understanding Child Maltreatment: An ecological and developmental perspective. Oxford University Pres.; USA Kathryn Becker-Blease and Patricia K. Kerig (2016). Child Maltreatment: A Developmental Psychopathology Approach, APA.pdf Dodge, KA; Coleman, DL(eds) (2009). Preventing Child Maltreatment Community Approaches, The Guilford Press; NY. Willis, DJ., Holden, E. W. Rosenberg, M. (eds) (1992) Preventıon of Child Maltreatment, Developmental and Ecological Perspectives,Wiley; NY.7. Yılmaz Irmak. T. (2019). Çocuk cinsel istismarını önleme: okul temelli çalışmalar. T. Erdoğan (ed.) Psikoloji ve Sosyoloji Araştırmaları I içinde. Ankara: Akademisyen Yayıncılık ss. 39-53 Yılmaz- Irmak, T., Kızıltepe, R., Aksel, Ş., Güngör, D. ve Eslek, D. (2018). Mika ile kendimi korumayı öğreniyorum: Cinsel istismarı önleme programının etkililiği. Türk Psikoloji Dergisi, 33(81), 41-57. Öztürk Can, H. Ve Yılmaz Irmak, T. (2016). Yenidoğan dönemde çocuk istismarı ve ihmali. Ebeler İçin Yenidoğan Sağlığı ve Hastalıkları Kitabı. Rabia Ekti Genç& Hava Özkan (Ed). Anadolu Nobel Tıp Yayınevleri, 590-594. Yılmaz Irmak, T. (2010). Bağlanma ve çocuk istismarı-ihmali. Tarık Solmuş (Ed) Bağlanma, Evlilik ve Aile Psikolojisi içinde, s 230-242. Sistem Yayıncılık, İstanbul. Derleme



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Makale Yazma 1 75
Okuma 1 15
Ev Ödevi 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Makale Yazma 1 54 54
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 30 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Okuma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 5 3 5 5 3
ÖÇ 2 5 3 2 5 2
ÖÇ 3 4 5 3 3
ÖÇ 4 5 5 3 5
ÖÇ 5 3 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek