| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9201235132015 | Çocuk İstismarı İhmali ve Koruyucu Yöntemler | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Fiziksel, cinsel ve duygusal istismar ve önleme programlarının gelişim kuramları bağlamında incelenmesidir.
Dr. Öğretim Üyesi Türkan YILMAZ IRMAK
| 1 | Fiziksel, cinsel ve duygusal istismar ve ihmali öğrenme |
| 2 | Çocuk istismarı ve ihmalini kuramsal olarak açıklayabilme |
| 3 | Çocuk istismarı önleme programlarını öğrenme |
| 4 | Çocuk istismarı önleme programı planlayabilme |
| 5 | Öğrendiklerini yazılı ve sözlü olarak sunabilme |
İkinci Öğretim
[Yok]
Fiziksel, cinsel ve duygusal çocuk istismarının nedenleri ve sonuçları Çocuk istismarının önlenmesi için uygulanan önleme programları Bağlanma ve ekolojik kuramların çocuk istismarı kapsamında tartışılması
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | dersin tanıtımı | ||
| 2 | Çocuk istismarı ve ihmali kuramları | ||
| 3 | Kuramlar-Ekolojik Kuram | ||
| 4 | Kuramlar-Bağlanma Kuramı | ||
| 5 | Fiziksel istismar | ||
| 6 | Cinsel istismar | ||
| 7 | Duygusal istismar | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | İhmal | ||
| 10 | Dayanıklılık | ||
| 11 | Çocuk istismarı ve ihmalinde önlemeye giriş | ||
| 12 | fiziksel ve duygusal istismarı ve ihmali önleme | ||
| 13 | cinsel istismarı önleme | ||
| 14 | bebeklik, okulöncesi, orta çocukluk ve ergenlik döneminde önleme | ||
| 15 | Genel Değerlendirme | ||
| 16 | Final Sınavı |
Scannapieco, M. & Connell_Carrick, K. (2005). Understanding Child Maltreatment: An ecological and developmental perspective. Oxford University Pres.; USA Kathryn Becker-Blease and Patricia K. Kerig (2016). Child Maltreatment: A Developmental Psychopathology Approach, APA.pdf Dodge, KA; Coleman, DL(eds) (2009). Preventing Child Maltreatment Community Approaches, The Guilford Press; NY. Willis, DJ., Holden, E. W. Rosenberg, M. (eds) (1992) Preventıon of Child Maltreatment, Developmental and Ecological Perspectives,Wiley; NY.7. Yılmaz Irmak. T. (2019). Çocuk cinsel istismarını önleme: okul temelli çalışmalar. T. Erdoğan (ed.) Psikoloji ve Sosyoloji Araştırmaları I içinde. Ankara: Akademisyen Yayıncılık ss. 39-53 Yılmaz- Irmak, T., Kızıltepe, R., Aksel, Ş., Güngör, D. ve Eslek, D. (2018). Mika ile kendimi korumayı öğreniyorum: Cinsel istismarı önleme programının etkililiği. Türk Psikoloji Dergisi, 33(81), 41-57. Öztürk Can, H. Ve Yılmaz Irmak, T. (2016). Yenidoğan dönemde çocuk istismarı ve ihmali. Ebeler İçin Yenidoğan Sağlığı ve Hastalıkları Kitabı. Rabia Ekti Genç& Hava Özkan (Ed). Anadolu Nobel Tıp Yayınevleri, 590-594. Yılmaz Irmak, T. (2010). Bağlanma ve çocuk istismarı-ihmali. Tarık Solmuş (Ed) Bağlanma, Evlilik ve Aile Psikolojisi içinde, s 230-242. Sistem Yayıncılık, İstanbul. Derleme
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Makale Yazma | 1 | 75 |
| Okuma | 1 | 15 |
| Ev Ödevi | 1 | 10 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Makale Yazma | 1 | 54 | 54 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
| Okuma | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 180 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | |||
| ÖÇ 2 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | |||
| ÖÇ 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | ||||
| ÖÇ 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | ||||
| ÖÇ 5 | 3 | 5 | 5 |