GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201237112016 Bilişsel Davranışçı Terapilere Giriş Ders 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı bilişsel davranışçı terapilerin temel tekniklerini ve bu tekniklerin çocuk ve ergenlerdeki uygulama biçimlerini öğretmektir


Assoc. Prof. Serap Tekinsav Sütcü


1 Bilişsel davranışçı terapinin temel ilkelerini kavrama
2 Bilişsel davranışçı çerçeveden vaka formülasyonu yapabilme
3 Bilişsel davranışçı terapi tekniklerini tanıma
4 Bilişsel davranışçı terapi tekniklerinin çocuk ve ergenlerdeki uygulama biçimlerini bilme
5 Farklı psikolojik sorunlar için bilişsel davranışçı müdahaleler planlayabilme
6 Edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme



Yok


Bu ders kapsamında bilişsel davranışçı terapinin temel ilkeleri, temel teknikleri, vaka formülasyonu, tekniklerin çocuk ve ergenlerde uygulanması konularına yer verilir. Ayrıca depresyon anksiyete bozukluğu gibi yaygın görülen bozukluklarda bilişsel davanışçı terapi uygulamaları üzerinde durulur.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve bilişsel davranışçı terapilere (BDT) genel bakış
2 Çocuk ve ergenlerde BDT ile yetişkinlerde BDT’nin benzerlik ve farklılıkları
3 Vaka kavramsallaştırması
4 İşbirliğine dayalı deneycilik ve yönlendirilmiş keşif
5 Seans yapısı ve ev ödevlerinin önemi
6 Tedavi modelini tanıtma ve sorunu tanımlama
7 Düşünce ve duyguları tanıma ve aralarındaki bağlantıları kurma
8 Vize sınavı
9 Terapötik sokratik diyaloglar
10 Yaygın olarak kullanılan BDT teknikleri
11 Çocuk ve ergenler için yaratıcı uygulamalar
12 Depresif çocuk ve ergenlerle çalışma
13 Anksiyeteli çocuk ve ergenlerle çalışma
14 Yıkıcı çocuk ve ergenlerle çalışma
15 Ebeveynlerle çalışma ve derse ilişkin geribildirim
16 Final Sınavı

Ders Kitabı: Friedberg, R.D., McClure, J.M. (2002) Clinical Practice of Cognitive Therapy with Children and Adolescent: Nuts and Bolts -Friedberg, R.D., McClure, J.M & Garcia, J.H. (2009). Cognitive Therapy Techniques for Children and Adolescents: Tools for Enhancing Practice


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 1 20 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 14 6 84
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 5 4 3 5
ÖÇ 2 5 3
ÖÇ 3 5 5
ÖÇ 4 5 5 3
ÖÇ 5 5 5
ÖÇ 6 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek