Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201237112016 | Bilişsel Davranışçı Terapilere Giriş | Ders | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı bilişsel davranışçı terapilerin temel tekniklerini ve bu tekniklerin çocuk ve ergenlerdeki uygulama biçimlerini öğretmektir
Assoc. Prof. Serap Tekinsav Sütcü
1 | Bilişsel davranışçı terapinin temel ilkelerini kavrama |
2 | Bilişsel davranışçı çerçeveden vaka formülasyonu yapabilme |
3 | Bilişsel davranışçı terapi tekniklerini tanıma |
4 | Bilişsel davranışçı terapi tekniklerinin çocuk ve ergenlerdeki uygulama biçimlerini bilme |
5 | Farklı psikolojik sorunlar için bilişsel davranışçı müdahaleler planlayabilme |
6 | Edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme |
Yok
Bu ders kapsamında bilişsel davranışçı terapinin temel ilkeleri, temel teknikleri, vaka formülasyonu, tekniklerin çocuk ve ergenlerde uygulanması konularına yer verilir. Ayrıca depresyon anksiyete bozukluğu gibi yaygın görülen bozukluklarda bilişsel davanışçı terapi uygulamaları üzerinde durulur.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve bilişsel davranışçı terapilere (BDT) genel bakış | ||
2 | Çocuk ve ergenlerde BDT ile yetişkinlerde BDT’nin benzerlik ve farklılıkları | ||
3 | Vaka kavramsallaştırması | ||
4 | İşbirliğine dayalı deneycilik ve yönlendirilmiş keşif | ||
5 | Seans yapısı ve ev ödevlerinin önemi | ||
6 | Tedavi modelini tanıtma ve sorunu tanımlama | ||
7 | Düşünce ve duyguları tanıma ve aralarındaki bağlantıları kurma | ||
8 | Vize sınavı | ||
9 | Terapötik sokratik diyaloglar | ||
10 | Yaygın olarak kullanılan BDT teknikleri | ||
11 | Çocuk ve ergenler için yaratıcı uygulamalar | ||
12 | Depresif çocuk ve ergenlerle çalışma | ||
13 | Anksiyeteli çocuk ve ergenlerle çalışma | ||
14 | Yıkıcı çocuk ve ergenlerle çalışma | ||
15 | Ebeveynlerle çalışma ve derse ilişkin geribildirim | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı: Friedberg, R.D., McClure, J.M. (2002) Clinical Practice of Cognitive Therapy with Children and Adolescent: Nuts and Bolts -Friedberg, R.D., McClure, J.M & Garcia, J.H. (2009). Cognitive Therapy Techniques for Children and Adolescents: Tools for Enhancing Practice
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 6 | 84 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 3 | 5 | ||||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | ||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 3 | |||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 6 | 5 | 4 |