Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201025082020 | Uygulamalı Gelişim Psikolojisi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, uygulamalı gelişim psikolojisi kapsamında ailelere ve çocuklara yönelik önleyici müdahale programlarını tanıtmak ve bu programların bilimsel temellerini, uygulanma süreçlerini ve etkilerini öğrencilerin kavramasını sağlamaktır. Ayrıca öğrencilerin, aile ve çocukların gelişimsel ihtiyaçlarını karşılayacak uygun müdahale programlarını tasarlama ve eleştirel değerlendirme becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir.
Doç. Dr. F. Cansu Pala
1 | Uygulamalı gelişim psikolojisinin temel ilkelerini açıklar. |
2 | Önleyici müdahale programlarının kuramsal temellerini ve uygulama süreçlerini açıklar. |
3 | Çocuk ve ailelerin ihtiyaçlarına uygun programları değerlendirir. |
4 | Basit düzeyde bir müdahale programı tasarlar. |
5 | Müdahalelerin etkilerini eleştirel bir bakış açısıyla tartışır. |
6 | Psikoloji alanında araştırma yürütebilme |
7 | Psikolojide gelişmeleri takip edebilme |
8 | Bilgi ve becerilerini grup çalışmalarında uygulayabilme |
9 | Kişilerarası iletişim ve etkileşimin dinamiklerini anlama ve analiz edebilme |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
Ders kapsamında, uygulamalı gelişim psikolojisinin temel prensipleri, önleyici yaklaşımların tarihsel gelişimi, gelişimsel haklar ve sosyal politika bağlamı ele alınacaktır. Bebeklikten çocukluk dönemine kadar farklı yaş gruplarına yönelik önleyici müdahale programları, aile içi etkileşim ve ebeveyn-çocuk ilişkisine yönelik uygulamalar incelenecektir. Ayrıca sosyal beceri, duygu düzenleme ve bilişsel süreçlere odaklanan programlar tartışılacak, öğrencilerin proje önerisi ve tasarımı yoluyla uygulamalı deneyim kazanmaları sağlanacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kuramsal yaklaşımlar | ||
2 | Kuramsal yaklaşımlar | ||
3 | Kuramsal yaklaşımlar | ||
4 | Kuramsal yaklaşımlar | ||
5 | Kuramsal yaklaşımlar | ||
6 | Hastanedeki uygulamalar | ||
7 | Hastanedeki uygulamalar | ||
8 | Hastanedeki uygulamalar | ||
9 | Hastanedeki uygulamalar | ||
10 | Anaokulundaki uygulamalar | ||
11 | Anaokulundaki uygulamalar | ||
12 | Anaokulundaki uygulamalar | ||
13 | Aile danışmanlığı merkezindeki uygulamalar | ||
14 | Aile danışmanlığı merkezindeki uygulamalar | ||
15 | Aile danışmanlığı merkezindeki uygulamalar | ||
16 | Aile danışmanlığı merkezindeki uygulamalar |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Okuma | 17 | 3 | 51 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | ||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||
ÖÇ 5 | ||||||||
ÖÇ 6 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 7 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 |
ÖÇ 8 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 9 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |