GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201235022020 Yetişkinlerde Psikopatoloji ve Koruyucu Yöntemler Seçmeli Ders Grubu 1 2 4,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı yetişkin psikopatolojisinde koruyucu yöntemler olarak bilişsel davranışçı terapi yaklaşımının temel ilkelerini, işleyişini ve temel terapi tekniklerini tanıtmaktır.



1 1. Bilişsel terapinin temel ilkelerini listeleyebilme.
2 2. Bilişsel modeli kavrayabilme.
3 3. Bilişsel terapinin yapısını, sürecini ve hedeflerini kavrayabilme.
4 4. Otomatik düşüncelerin doğasını kavrayabilme.
5 5. Otomatik düşüncelerin değerlendirilmesi işlemlerini uygulayabilme.
6 6. İşlevsel Olmayan Düşünceler Kayıt Formunu uygulayabilme
7 7. Çeşitli bilişsel ve davranışçı teknikleri uygulayabilme.

İkinci Öğretim


Yok


Yok


Bilişsel psikoterapiye giriş, bilişsel formulasyon, terapi seanslarının formatı, otomatik düşüncelerin belirlenmesi, duyguların belirlenmesi, otomatik düşüncelerin değerlendirilmesi, işlevsel olmayan otomatik düşüncelerin işlevsel olanlarla değiştirilmesi, ara inançlar, temel inançlar, tedavinin planlanması ve tedavinin sonlanması


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar
2 Giriş Bilişsel Terapinin temel ilkeleri
3 Bilişsel Formülasyon Bilişsel Model Otomatik düşüncelerin davranışlarla ilişkisi
4 İlk terapi seansının formatı İkinci ve daha sonraki seanslar Terapinin Hedefleri ve Yapısı
5 Seansı yapılandırma sorunları
6 Otomatik düşüncelerin belirlenmesi Otomatik düşüncelerin doğası
7 Duyguların belirlenmesi
8 Ara sınav
9 Otomatik düşüncelerin değerlendirilmesi ve sorgulanması Bilişsel çarpıtmalar
10 İşlevsel olmayan otomatik düşüncelerin işlevsel olanlarla değiştirilmesi
11 Ara inançların belirlenmesi ve değiştirilmesi Bilişsel formülasyon çizelgesi
12 Temel inançlar: sınıflandırılması, belirlenmesi ve değiştirilmesi Temel İnanç Çalışma Formu
13 Problem Çözme Karar Verme Davranışsal deneyler Etkinlik planlama ve izleme Başa çıkma kartları Aşamalı yüzleştirme Rol Yapma
14 Terapiyi sonlandırmak ve belirtilerin tekrar ortaya çıkmasını önlemek Destekleme seansları
15 Tedavinin planlanması Tedavi sırasında karşılaşılabilecek sorunlar
16

Ders Kitabı: Beck, J. S. (1995). Cognitive Therapy: Basics and beyond. New York: Guilford Press. Yardımcı Kitaplar: Beck, J. S. (2005). Cognitive Therapy for Challenging Problems. New York: Guilford Press. Beck, A. T., Rush, A. J., Shaw, B. F. & Emery, G. (1979). Cognitive Therapy of Depression. New York: Guilford Press.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 5 3 15
Uygulama/Pratik 5 4 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 25 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Okuma 5 8 40
Toplam İş Yükü (saat) 134

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 2 3 2 4 2 2 4 3
ÖÇ 2 3 3 1 3 2 3 3 4
ÖÇ 3 3 2 2 4 2 1 3 1
ÖÇ 4 2 2 2 4 3 2 3 2
ÖÇ 5 2 1 2 4 3 2 4 3
ÖÇ 6 4 2 3 4 3 4 2 3
ÖÇ 7 3 3 3 3 3 3 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek