Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201235022020 | Yetişkinlerde Psikopatoloji ve Koruyucu Yöntemler | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı yetişkin psikopatolojisinde koruyucu yöntemler olarak bilişsel davranışçı terapi yaklaşımının temel ilkelerini, işleyişini ve temel terapi tekniklerini tanıtmaktır.
1 | 1. Bilişsel terapinin temel ilkelerini listeleyebilme. |
2 | 2. Bilişsel modeli kavrayabilme. |
3 | 3. Bilişsel terapinin yapısını, sürecini ve hedeflerini kavrayabilme. |
4 | 4. Otomatik düşüncelerin doğasını kavrayabilme. |
5 | 5. Otomatik düşüncelerin değerlendirilmesi işlemlerini uygulayabilme. |
6 | 6. İşlevsel Olmayan Düşünceler Kayıt Formunu uygulayabilme |
7 | 7. Çeşitli bilişsel ve davranışçı teknikleri uygulayabilme. |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
Bilişsel psikoterapiye giriş, bilişsel formulasyon, terapi seanslarının formatı, otomatik düşüncelerin belirlenmesi, duyguların belirlenmesi, otomatik düşüncelerin değerlendirilmesi, işlevsel olmayan otomatik düşüncelerin işlevsel olanlarla değiştirilmesi, ara inançlar, temel inançlar, tedavinin planlanması ve tedavinin sonlanması
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar | ||
2 | Giriş Bilişsel Terapinin temel ilkeleri | ||
3 | Bilişsel Formülasyon Bilişsel Model Otomatik düşüncelerin davranışlarla ilişkisi | ||
4 | İlk terapi seansının formatı İkinci ve daha sonraki seanslar Terapinin Hedefleri ve Yapısı | ||
5 | Seansı yapılandırma sorunları | ||
6 | Otomatik düşüncelerin belirlenmesi Otomatik düşüncelerin doğası | ||
7 | Duyguların belirlenmesi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Otomatik düşüncelerin değerlendirilmesi ve sorgulanması Bilişsel çarpıtmalar | ||
10 | İşlevsel olmayan otomatik düşüncelerin işlevsel olanlarla değiştirilmesi | ||
11 | Ara inançların belirlenmesi ve değiştirilmesi Bilişsel formülasyon çizelgesi | ||
12 | Temel inançlar: sınıflandırılması, belirlenmesi ve değiştirilmesi Temel İnanç Çalışma Formu | ||
13 | Problem Çözme Karar Verme Davranışsal deneyler Etkinlik planlama ve izleme Başa çıkma kartları Aşamalı yüzleştirme Rol Yapma | ||
14 | Terapiyi sonlandırmak ve belirtilerin tekrar ortaya çıkmasını önlemek Destekleme seansları | ||
15 | Tedavinin planlanması Tedavi sırasında karşılaşılabilecek sorunlar | ||
16 |
Ders Kitabı: Beck, J. S. (1995). Cognitive Therapy: Basics and beyond. New York: Guilford Press. Yardımcı Kitaplar: Beck, J. S. (2005). Cognitive Therapy for Challenging Problems. New York: Guilford Press. Beck, A. T., Rush, A. J., Shaw, B. F. & Emery, G. (1979). Cognitive Therapy of Depression. New York: Guilford Press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 5 | 3 | 15 |
Uygulama/Pratik | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 5 | 8 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 134 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 1 | 3 | 1 |
ÖÇ 4 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 |
ÖÇ 5 | 2 | 1 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 |
ÖÇ 6 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 |
ÖÇ 7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |