Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201235162022 | Erken Çocuklukta Sağlıklı Gelişime Aile Desteği | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu derste, erken çocukluğun hızla değişen ihtiyaçları fiziksel, zihinsel, duygusal, sosyal ve dil gelişim özellikleri bakımından incelemeyi amaçlamaktadır. Ailelerin bu gelişimsel süreçlere sağlayabileceği destekleri tanımlanacaktır. Güncel bilimsel bilgiler ışığında, ailelerin sağlıklı gelişimi desteklemek için bilmesi gereken bilgi ve uygulamalar incelenecektir 1. Erken çocukluk döneminin bebeklik ve okul öncesi dönem ayrımını yapar, her iki dönemin de fiziksel, zihinsel, duygusal, sosyal ve dil gelişim özelliklerini bilir, karşılaştırabilir ve tartışabilir. 2. Bebeklik ve okul öncesi dönemlerin her ikisinin de fiziksel, zihinsel, duygusal, sosyal ve dil gelişim özelliklerinin aile tarafından nasıl desteklenebileceğine dair uygulamaları tanır ve tartışabilir.
Doç Dr. F. Cansu Pala
1 | Erken çocukluk dönemini kuramsal çerçevede açıklar, bebeklik ve okul öncesi dönemleri gelişimsel özellikleri bakımından ayırt eder. |
2 | Fiziksel, bilişsel, duygusal, sosyal ve dil gelişim alanlarını tanımlar ve bu alanların tipik ilerleyişini tartışır. |
3 | Aile desteğinin çocuk gelişimindeki rolünü değerlendirir ve bilimsel veriler ışığında uygulanabilecek stratejileri örnekler. |
4 | Uyku, beslenme, oyun, kardeş ve akran ilişkileri gibi gelişimsel dönemeçleri analiz eder ve ailelerin bu süreçleri destekleme yollarını tartışır. |
5 | Bağlanma, benlik gelişimi ve prososyal davranışları açıklayarak, aile desteğinin bu süreçlerdeki etkisini yorumlar. |
6 | Okuma, film ve vaka örneklerinden yola çıkarak teorik bilgiyi uygulamaya dönüştürür ve aile danışmanlığı bağlamında öneriler geliştirir. |
7 | Sunum, ödev ve sınavlarda edindiği bilgileri kullanarak, erken çocuklukta sağlıklı gelişime aile desteği konularını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. |
İkinci Öğretim
-
-DERS KURALLARI: Bu ders planını okumak, anlamak, takip etmek ve buna uygun biçimde derslere hazırlıklı gelmek sizin sorumluğunuzdadır. Buna uygun hareket etmenizi önemle rica ederim. Anlamadığınız herhangi bir konuda benimle iletişime geçebilirsiniz ancak öncelikle sorunuzun cevabının bu izlencede olmadığından emin olunuz. Belirtilen haftalık okumaları yapmanız, derse gerekli materyallerle ve hazırlıklı olarak gelmeniz ve belirtilen filmleri izlemeniz oldukça önemlidir. Dersler yüz yüze gerçekleştirilecek; ders materyalleri ve ödev teslimi için ise EgeDers sistemi kullanılacaktır.
Bu ders, erken çocukluk döneminde (bebeklik ve okul öncesi yıllar) çocukların fiziksel, bilişsel, duygusal, sosyal ve dil gelişimlerini ele almaktadır. Bu gelişim alanlarının aile desteği ile nasıl güçlendirilebileceği, bilimsel literatür ve uygulamalı örnekler ışığında tartışılacaktır. Ders kapsamında; Bebeklikte uyku, beslenme ve bakım süreçleri, Dil edinimi ve iletişim gelişimi, Bağlanma, benlik gelişimi ve prososyal davranışların temelleri, Oyun, kardeş ve akran ilişkilerinin gelişimsel rolleri, Emzirmeyi sonlandırma, tuvalet eğitimi ve okula hazırbulunuş gibi gelişimsel dönemeçler, ayrıntılı olarak incelenecektir. Öğrenciler, kuramsal bilgileri vaka tartışmaları aile danışmanlığı uygulamaları ile ilişkilendirme fırsatı bulacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | 1 Giriş: Dersin Tanıtımı Ve Tanışma | ||
2 | 2 Bebeklikte Fiziksel, Duyusal Ve Algısal Gelişim | ||
3 | 3 Erken Çocukluk Dönemi- Okul Öncesi Çocuğun Fiziksel, Duyusal Ve Algısal Gelişimi (Piaget) | ||
4 | 4 Bebeklikte Uykuya Aile Desteği | ||
5 | 5 Bebeklikte Beslenmeye Aile Desteği | ||
6 | 6 Bebeklikte Dil Edinimi ve İletişim Gelişimi | ||
7 | 7 Okul Öncesi Dönemde Dil Edinimi ve İletişim Gelişimi | ||
8 | 8 Bağlanma – Ve Benlik Gelişimi | ||
9 | 9 Gelişimsel Dönemeçler: Emzirmeyi Sonlandırma -Tuvalet Alışkanlığı | ||
10 | 10 Oyunun Gelişimsel Rolü ve Aile Desteği | ||
11 | 11 Kardeş İlişkileri | ||
12 | 12 Akran İlişkileri ve Prososyal Davranışlar | ||
13 | 13 Gelişimsel Dönemeçler-Okula Hazır Bulunuş |
*Çocuk Gelişim Psikolojisi- Helen Bee ve Denise Boyd *Gelişen Zihin (2019)- Ellen Galinsky, Nobel Yaşam * Erken Çocukluk Döneminde Öğrenme ve Gelişimi Desteklemek için Hikayelerin Kullanımı- Lumgair
-
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Tartışma | 1 | 20 |
Proje Sunma | 1 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 6 | 1 | 6 |
Proje Sunma | 1 | 6 | 6 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 28 | 28 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 105 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 2 |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 2 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 6 | 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 |
ÖÇ 7 | 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 |