Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203045172013 | Flim Sosyolojisi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencilere Sinema alanında sosyolojik Bir bakış kazandırmak ve Film temsillerinin ard alanını okuma becerisi geliştirmek
Prof Dr. Nimet Önür
1 | . Toplumsal dünyayı film temsilleri üzerinden eleştirel paradigma içinde değerlendirebilmek |
2 | 2. Toplum birey ilişkilerini toplumun kurumsal işleyişi içinde değerlendirebilmek. |
3 | İ3. Toplum medya ilişkilerinı lişkileri içinde yorumlayabilmek |
4 | .4. Medyanın metinlerinde ortaya çıkabilecek manipülatif yönlendirmeleri anlama becerici geliştirmek. |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
Pozitivizm, Marksizm eleştirisi,Eleştirel Kuram,Frankfurt Okulu dönemleri ve düşünürlerinin toplum kültür ve iktidar ideoloji üzerine görüşleri, Kültür endüstrileri Kitle kültürü kitle toplumu. Sosyal medya, Ağ Toplumu ve Tüketim kültürü
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Filmlerde Sosyal Yaşam | ||
2 | Değişen Dünyada Değişen iletişim Biçimleri | ||
3 | Sinemanın Diğer sanat Dalları Arasında Önemi | ||
4 | Eleştirel teori ve Sinema Sanatı | ||
5 | Film Gerçekliği | ||
6 | Filmlerde Egemen İdeoloji ve kültürel temsilleri | ||
7 | Kitle kültürü popüler kültür filmlerde örnek olay çalışmaları | ||
8 | vize | ||
9 | Filmlerde postmodern zaman ve uzam temsilleri | ||
10 | Dönemin Toplumsal Kimlik Politikaları ve Film Karakterleri | ||
11 | Sinema Temsillerinde Beden politikaları | ||
12 | Filmlerde Küresel yerel (glocal) etkileşimlerin temsili | ||
13 | Representationsof Gender in Fiims | ||
14 | Filmlerde Postmodern insanın Anomi Yabancılaşma ve Yalnızlık Temsilleri | ||
15 | Küresel Film Film Endüstrisi Ürünleri Pazarı ve Dolaşımı | ||
16 | Final |
GÖKDEMİR N. KURTOĞLU R.(2003)” Hollywood Film Endüstrisindeki Yeni Eğilimler”, İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi (İaüd) Yıl 5, Sayı 19, Sayfa (27 - 56), SUTHER J.A FELTEY K.(2010).Sinematic Sociology:Socisl Life in Film,Sage Pub. MILLET, T. “Küresel Hollywood (Global Hollywood): thınrNood tarihi kültür emperyalizmi ve kÜreselleşme”, çeviri Ayşegül Gürsoy , Mehmet Olcay,. https://media.tobymiller.org/images/Media%20Studies/Film/KureselHollywood.pdf. 18.9.2020. GALT R,SCHOONOVER K. (2018)Küresel Sanat Sineması, Doruk yayınları. MILLER T,GOVIL N.,MC NURRIA J.VD.(2021)Küresel Hollwood Economy Politik. Doruk Yayınları. SENTURK R. Postmodern Kaos ve Sınema, e kitap https://www.dr.com.tr/Kitap/Postmodern-Kaos-Ve-Sinema/Sanat-Tasarim/Sinema/urunno=0000000380706 18.9.2020. BESSEL A.van der kolk Beden kayıt Tutar, Nobel Yaşam Yayınevi, Nobel Akademik Yayıncılık. Kanlı İ. B. Bilgiç M. “Modernizmin Eleştirilerinin Yok-YER bağlamında Sinema Kurgusundaki Analizi https://www.researchgate.net/publication/300080564_MODERNIZM_ELESTIRILERININ_YOK-YER_BAGLAMINDA_SINEMA_MEKANI_KURGUSUNDA_ANALIZI Swingewood,A.(1998)Sosyolojik Düşüncenin Kısa Tarihi.Bilim Sanat Yay. Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 166 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |