Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9308025082011 | In Vivo Modeller: Davranış | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı sinirbilim çalışmalarında hayvan modellerinin öneminin kavranması ve pek çok davranışsal modelin temel uygulama ilkelerinin öğrenilmesi ve bu modellerin birinin uygulayabilecek kadar iyi öğrenilmesidir
1 | Pratik davranışsal sinirbilimde kullanılan davranış modellerinin bir çoğunu tanıyabilmek |
2 | Deney hayvanını tutmayı ve onunla çalışmayı öğrenebilmek |
3 | En az bir modeli başkalarına anatabilecek ve uygulayabilecek kadar iyi öğrenebilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu derste öğrenci sinirbilim çalışmalarında hayvan modellerinin önemini ve bir kaç davranışsal modelin nasıl uygulamadığını öğrenecektir. Bu derste spontan lokomor aktivite, depresyon modelleri (kronik stress ve zorlu yüzme testi), ve bazı temel öğrenme modelleri (aktif , pasif sakınma, yer öğrenme)
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sinir bilim çalışmalarında hayvan modellerinin önemi | ||
2 | Davranış çalışmalarında handling’in önemi | ||
3 | Pratik davranışsal sinirbilim: problemler öneriler | ||
4 | Motor aktivitenin izlenmesi | ||
5 | Akut ve Kronik stress modelleri | ||
6 | Anksiyete ve depresyon modelleri | ||
7 | Açık alan testi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Spontan hareketlerin değerlendirilmesi ve yorumlanması | ||
10 | Beslenme ve su içme davranışı | ||
11 | Öğrenme nedir? (aktif sakınma) | ||
12 | Temel öğrenme modelleri 1 (pasif sakınma) | ||
13 | Temel öğrenme modelleri 2 (yer öğrenme) | ||
14 | Literatür taraması ( her öğrenci ayrı bir öğrenme ya da davranış modeli kullanılan bir deney dizayn edecek) | ||
15 | sunum | ||
16 | Final sınavı |
1. Ganong WF. Review of Medical Physiology (2009), McGraw-Hill. 2. Principles of neural sciencesE.R. Kandel, J.H. Schwartz, T.M.Jessell(2000), McGraw-Hill. 3. Behavioural Neuroscience Apractical Approach A. Sahgal Oxford university Press.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Deney | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 181 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 2 | 4 | 2 | 5 | 3 | 1 | 5 | 2 | 4 |
ÖÇ 2 | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |